• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spotkanie online z ekspertami Castrol

Jeśli z jakichś powodów nie ma zgody na nagrywanie, to w teams można włączyć transkrypcję. Poczytamy sobie :)
 
Każdy chce czytać lub oglądać - zapisał się ktoś?
 
Tak
 
Też, tylko będę tak od 18:20
 
To może i ja się zapiszę tylko żadnej pewności, że będę nie mam.
 
Jeszcze pytanie ode mnie odnośnie olejów GTX High Mileage. Kiedyś oleje tego typu były dostępne w Państwa ofercie, dziś próżno ich szukać. Jaka jest tego przyczyna? Czym te oleje różniły się od tradycyjnych olejów Castrol?
 
A ja bym bardzo chciał zobaczyć na takim spotkaniu powiedzmy bezpośrednią konfrontacje dwóch expertów. Mamy experta olejowego i experta konkretnej marki dodatkow do olejow.
Jeden twierdzi, że oleje są wystarczająco dobre, że nie trzeba nic do nich dolewać. A z drugiej strony mamy kogoś kto twierdzi, że dodatki poprawiają oleje. Znaczy, że oleje są niewystarczające dobre czy jak?
Ja tego zwyczajnie nie rozumie.
Oczywiscie sam mam pytanie do jednego i do drugiego ale co mi po odpowiedzi jak ani ja, ani nikt z tego forum nie jest w stanie odpowiedzi zweryfikować.
A tak dwóch expertów na swoim poziomie dyskutuje. Nikt nikomu bajeczek ani wykresów nie wciśnie bo jeden i drugi jest w stanie to zweryfikować.
 
Nawet gdyby takie spotkanie było to i tak użytkownik musi wybrać, zdecydować które/czyje argumenty do niego przemawiają.

Ale nie o tym jest wątek więc EOT
 
Dzięki za spotkanie.
 
Zadał ktoś pytanie o dadatki do olejów? To pytanie szczegolnie do osob polecających dodatki do kazdego oleju.
 
Fakty zarejestrowane przeminie to:
1. Castrol zaleca stosowanie olejów full saps do aut bez filtrów czatałych. Twierdzą, że zapewniają lepszą ochronę i nie wpływają na nagar we wtrysku bezporednim.

2. Jeżeli silnik osiąga wysokie temperatury (dla mnie wysoka to już 118oC w korkach) to lepiej stosować olej o wyższej lepkości (o ile instrukcja dopuszcza kilka lepkości). I wybór lepkości zależy od stylu jazdy i sposobu użytkowania samochodu.
 
2. Jeżeli silnik osiąga wysokie temperatury (dla mnie wysoka to już 118oC w korkach) to lepiej stosować olej o wyższej lepkości (o ile instrukcja dopuszcza kilka lepkości). I wybór lepkości zależy od stylu jazdy i sposobu użytkowania samochodu.
Dla mnie ta wypowiedź przedstawiciela Castrola była jak ponowne odkrycie Ameryki, gdyż jest to oczywista oczywistość dla każdego, kto ma choć trochę pojęcia o mechanice.
Mnie natomiast spodobała się propozycja zalania silnika M-ki olejkiem 0w/20 😁
 
A1410 no niekoniecznie. Wynika, że tzw. stara szkoła jest dobra.Ja akurat jestem podobnego zdania. Jednak czytając forum widać, że wielu ludzi twierdzi, że im mniej lepki olej tym lepiej bo szybciej krąży olej i lepiej odprowadza ciepło.
 
Back
Top