Nie, bo samo obniżenie poziomów wapnia nie do końca zapobiega LSPI. Jest jeszcze kwestia użytego konkretnie detergentu. Jak olej nie ma nowych norm (dla większości tutaj A7/B7 bo na 0W-20 mało ktoś jeździ ), albo API SN Plus czy API SP ew którejś z norm producentów to bezpieczniej założyć, że przepis nie zmniejsza szansy wystąpienia LSPI.
Texaco Pro DS V 0W30 posiada też zatwierdzenie MB 229.52. Na niemiemieckim forum spotkałem się z tezą, że jak ma 229.52 to musiał przejść testy anty LSPI. Ktoś potwierdza to info?
@nano Wiadomo wg jakiego testu? Coś kiedyś czytałem i nie potrafili określić. Już nie pamiętam czy na ruskim czy niemieckim OC czy jeszcze gdzieś indziej
Nie wiem, nie drążyłem tego zagadnienia szczegółowo.
Podejrzewam, że jak nie ma innych norm, to wg swoich wymagań, ale
Od 2009r zdaje się, normy 229.51, 229.52 i zapewne 229.71 uwzględniają takie testy.
Jak olej posiada na opakowaniu deklarację API SP, wtedy jest testowany na 2.0 EcoBoost.
Zapewne to samo dotyczy ILSAC GF6x, ale tutaj też się nie zagłębiałem w zagadnienie.
@soszo, ja nawet tego nie widziałem ...
To co napisałem, bardziej z "wydaje mi się", niż z wyczytanej wiedzy.
A co do testu, to faktycznie, maja jakieś swoje wytyczne, swoje silniki, pewnie oparte o testy API.
TBD = To be Defined.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.