• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Texaco - dyskusja ogólna

Panowie,

Texaco mocno podrabiają? Chce kupić na allegro Pro DS M, bo stacjonarnie we Wro ni mo, a nie mam pojęcia, jak to z tą oliwą wygląda ;)
W dalszym ciągu jest to marka mało popularna na naszym rynku trochę zepchnięta na ubocze podobnie jak Gulf. O podróbkach nigdy nie słyszałem zakup w PL 100% bezpieczny .
 
Spróbuj, spróbuj, ja jeździłem na Ultra S 5W40 i Extra 10W40 i oba uważam, za naprawdę konkurencyjne produkty w swoich klasach.
 
Texaco havoline ma też pod korkiem konkretną plombę co też utrudnia podrabianie, tak mi się wydaje.Ja obecnie używam havoline 5w40 c3 w 1.4 t jet i wrażenia z użytkowania B dobre, pobór zerowy, rozruch bez niepokojących dźwięków no i najważniejsze, ta cena :)
 
Tak, cena jest od lat bardzo konkurencyjna. W hurtowni, z której biorę Texaco, cena zawsze na poziomie Lotosa, Orlenu, dostępność ogromna, jedynie od ok roku wszystkie opakowania 4 L mają problem z tekturową uszczelką pod korkiem, która zostaje przyklejona do złotka po odkręceniu i trzeba skalpelem odcinać tekturkę.
 
@Jacek Cz Texaco ze względu na cenę. Polskie produkty słabo rozdystrybuowane. Tańsze są tylko jakieś Pemco, czy Fanfaro, ale prawie żaden klient nigdy o nich nie słyszał, a Texaco z nazwy zna niemal każdy. Dla klientów wymagających "dobrego" oleju wybieram po prostu droższe, aby tylko marka była dla klienta prestiżowa. Szczegóły się nie liczą, bo klient rozróżnia tylko na syntetyki i półsyntetyki, a minerała lat ostatnio do Poloneza.
 
Ciekaw jestem czy Texaco i Gulf razem nie zlecają produkcji w Beneluxie i czy nie mają bliźniaczej bazy i przepisów?
 
Texaco to Chevron, a Gulf to Hinduja Group. Czy są jakieś związki pomiędzy nimi po za produkcją w Beneluksie to nie mam pojęcia ale obstawiam, że nie.
 
Wspólnie się wspierali na rynku paliw , aby nie być wciągniętym przez Rockefelerów(Standard Oil) i ExxonMobil , ale to dawne historie sprzed kilkudziesięciu lat, obecnie nic nie wskazuje na współpracę między Gulfem a Texaco.
 
Texaco to solidna oliwa, chyba najlepsza w moim akustycznym odczuciu ;)
 
Mnie polecił ją mechanik, dosyć znany w środowisku, który zajmuje się tylko włoskimi autami-zarówno do Maserati jak i Alfy stosuje tylko Texaco, podchodziłem sceptycznie, ale kurcze na prawdę się przekonałem bo w tym budżecie nic lepszego chyba nie znajdę pod 1.4 t-jet.
 
Last edited by a moderator:
Mam sentyment do olejów Texaco, bo to był mój pierwszy zagraniczny olej, który wieki temu zakupiłem w sklepie o nazwie, która młodszym forumowiczom pewnie nic nie powie ale starsi dobrze ją pamiętają, a mianowicie PEWEX. Do dzisiaj pamiętam, że za cztery litry mineralnego oleju w litrowych butelkach do mojego Fiata 125p zapłaciłem wtedy 4,40$ :) Te butelki służyły potem moim kolegom i mnie do wożenia w bagażniku innych olejów na dolewki, takie były solidne i szczelne 👍
 
4,40$ w bonach towarowych czy byłeś cinkciarz 😉
 
Niestety nie miałem dostępu do bonów i dlatego walutę musiałem kupować na ulicy
 
Mnie polecił ją mechanik, dosyć znany w środowisku, który zajmuje się tylko włoskimi autami-zarówno do Maserati jak i Alfy stosuje tylko Texaco, podchodziłem sceptycznie, ale kurcze na prawdę się przekonałem bo w tym budżecie nic lepszego chyba nie znajdę pod 1.4 t-jet.

Właśnie planuje zalać Texaco 5W-40 C3 Ultra S do Tipo tjet lpg. Jak się sprawdzi to zostanę z nim na dłużej.
 
Sprawdzi się, miałem w podobnym silniku 1.4 Star Jet i polecam, spełnia tak samo jak inne, droższe oleje wymagającą normę (jak na te silniki) MB 229.51.
 
Miał i bardzo sobie chwalił, zarówno w zimie, jak i w lecie. Tylko to pół syntetyk, więc trza skrócić interwał do jakiś 5-6, może 7k.
 
Back
Top