• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olejowa Bzdura Roku

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Chris jest mechanikiem, którego główną specjalnością są remonty silników. Sam mówił, że od zwykłych napraw w tym momencie ma pracowników, zajmuje się tylko grubszymi tematami. Tak więc raczej ma pojęcie o tym co mówi, bo niejeden silnik rozbierał i remontował, zresztą widać na filmach.
 
Widzę, że nie oglądałeś jego filmów. Przyjeżdżają do niego samochody jeszcze na gwarancji. Np był taki odcinek z dwoma Yarisami GR, którym robił pierwsza wymianę oleju. Jeden był upalany, a drugi nie. I było porównanie oleju 😉
 
I jak porównywali ten olej? W upalanym aucie na torze powinno się wymieniać po wyścigu.
 
@demonick7 wysyłał na jakąś analizę czy tylko oglądał?
Widziałem ten film i dalej lałbym 0w20 tylko skrócił interwał :cool:
 
Pomijając to, ze gadasz głupoty w tym momencie to nowe silniki to nadal wał, tłok, cylinder i zawory, zupełnie jak 25 lat temu.
No to ty się mylisz zmieniło się bardzo wiele by olej o niskiej lepkości mógł w nich pracować, pierwsi byli Japończycy cylindry pokryte warstwą ceramiczną, zmniejszone kanały olejowe, cieńsze pierścienie itd.
 
Widzę, że nie oglądałeś jego filmów. Przyjeżdżają do niego samochody jeszcze na gwarancji. Np był taki odcinek z dwoma Yarisami GR, którym robił pierwsza wymianę oleju. Jeden był upalany, a drugi nie. I było porównanie oleju 😉
Jak już się tak dużo nauczyles z tych filmów na yt, to moze wrocisz do watku z doborem oleju do octavii 1.6tdi i podasz mi w koncu te konkretne argumenty potwierdzające Twoja teze, ze olej za 300zl z oficjalna norma 504/507 jest lepszy od oleju za 170zl z oficjalna norma 504/507? Dalej tam czekam na odpowiedź od Ciebie.
 
Doświadczony mechanik wyraził publicznie swoją opinię w bardzo neutralny sposób zresztą, nie robiąc guano burzy, a wy próbujecie przejaskrawiać i bić pianę z niczego. Profesor Chris nie stwierdził nigdy, że jest posiadaczem wszechwiedzy eksperckiej z tribologii. Tak samo jak każdy człowiek ma prawo również czasami gadać głupoty.
Choć jak dla mnie wcale nie powiedział nic szokującego, co najwyżej operował ogólnikami. Co, też nikogo nie powinno dziwić bo to tylko film na yt a nie kilkugodzinny szczegółowy wykład.

Zresztą nie przypominam sobie aby ktokolwiek na tym forum, namawiał do ekstremalnego traktowania silnika na olejach "niskolepkich".
W zawodowym sporcie tak, stosowane są takie oliwy, ale to są zupełnie inne pakiety dodatków projektowane do konkretnego zadania. Nikt nie oczekuje, że silnik wytrzyma cały sezon ścigania, ma wytrzymać jeden wyścig na pełnej mocy.
Tam gdzie silnik ma wytrzymać więcej stosowane są oleje o lepkościach wyższych, co generuje inne problemy to nie jest panaceum, oczywiście na takich olejach silniki również ulegają destrukcji.
To są bardzo złożone problemy, które ktoś próbuje traktować za pomocą "łopaty".
 
Z tymi olejami to tak jak z Polską od wielu lat. Powstały dwa obozy,każdy obrzuca się błotem i każdy ma inną rację. Jedni wychwalają w niebiosa oleje niskolepkościowe 0W20 itp ,drugi obóz uznaje oleje o wyższej lepkości. Ja uważam ,że najbardziej uniwersalnym olejem jest 5w30 na nasz klimat ale to moje prywatne zdanie. Ciekawe jakie wojny zaczną się jak wejdą oleje 0W10 , 0W5. Wtedy to dopiero wojenki będą 😂
 
@magic27 żadne wojenki. Lejesz to co przewiduje w pierwszej kolejności instrukcja i temat prawie wyczerpany :cool:
 
Ale zazwyczaj silnik nie jest tylko zaprojektowany na jedna lepkosc. Często może pracować w kilku lepkościach bez żadnych przeszkód i szkody dla silnika np na 0W20,0W30 lub 5w30 😉
 
Dlatego w wielu instrukcjach do starszych silników jest tylko diagram bez rekomendacji. Ale to było za trudne dla wielu użytkowników i generowało tylko zamieszanie.
Projektując silnik, głównym celem jest jego wydajność, czyli niskie opory wew i relatywnie wysoka moc z jak najmniejszej ilości paliwa. Dlatego zawsze niższa lepkość oleju będzie kierunkiem do którego się dąży. Ograniczeniami są technologia, wykorzystane materiały, ekonomia, warunki w jakich będzie pracować (klimat, paliwo, kultura techniczna itd.)
Problem lepkości to tylko kanwa, najważniejsza w oleju jest całość, czyli nie tylko sam mix baz i modyfikatory lepkości, ale też pakiet dodatków.
Po, co drążyć temat od d strony i kręcić się w kółko?
 
Tu bardziej chodzi o błędy, które on popełnił w filmie, często oglądałem jego, po tym materiale ręce mi opadły niskiej lepkości 0W, czy silniki Amerykańskie 0W, warto zwiększyć lepkości by zmniejszyć spalanie oleju, ja zrobiłem odwrotnie i mi spadło bo był zalecany 0W20 a ASO lało przez lata 5W30. Nic o normach aprobatach i o tym, że te oleje niskiej lepkości mają lepszą jakość nowsze normy, lepsze dodatki itd.
 
jak ja sie ciesze ze wyleczylem sie z pytania olej . wątek na ocp mial na poczatku jakiś sens. pod koniec juz tez nie bo reklamowali sie sprzedawcy. Ale tutaj to wrecz niebezpieczne bo polecane sa oleje ktore zupełnie nie sa dostosowane do stanu auta
 
Co Wy tam wiecie o olejach...

*sieć "aktjon"

Następny olej jaki zaleję do swojego auta, koniecznie musi być z minerałami 🤪

20230615_141539.jpg
 
No sorry, ale jak z jednego auta zlewa się bursztynowy olej, a z drugiego smołę jak po Mercedesie 124 taxi po 20 tys.km w mieście to różnicę widać gołym okiem. Nie trzeba tu analizy. Ja osobiście też bym zalał 0W20, ale to dlatego że jeżdżę w miarę normalnie a nie non stop ogień. Chris w swoich filmikach tylko raz pokusił się o analizę oleju - chciał pokazać jaka jest granica, gdy olej zaczyna gwałtownie tracić swoje właściwości. I ta granica to jest ok. 10 tys.km. Ale w aucie przedstawiciela handlowego, więc jeżeli ktoś jeździ po mieście to przebieg można podzielić przez 2 😆.
 
@xtremesystems są różne przypadki i nie ma jedynej słusznej drogi. Nie zawsze więcej znaczy lepiej. Czasem wręcz odwrotnie
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top