Doświadczony mechanik wyraził publicznie swoją opinię w bardzo neutralny sposób zresztą, nie robiąc guano burzy, a wy próbujecie przejaskrawiać i bić pianę z niczego. Profesor Chris nie stwierdził nigdy, że jest posiadaczem wszechwiedzy eksperckiej z tribologii. Tak samo jak każdy człowiek ma prawo również czasami gadać głupoty.
Choć jak dla mnie wcale nie powiedział nic szokującego, co najwyżej operował ogólnikami. Co, też nikogo nie powinno dziwić bo to tylko film na yt a nie kilkugodzinny szczegółowy wykład.
Zresztą nie przypominam sobie aby ktokolwiek na tym forum, namawiał do ekstremalnego traktowania silnika na olejach "niskolepkich".
W zawodowym sporcie tak, stosowane są takie oliwy, ale to są zupełnie inne pakiety dodatków projektowane do konkretnego zadania. Nikt nie oczekuje, że silnik wytrzyma cały sezon ścigania, ma wytrzymać jeden wyścig na pełnej mocy.
Tam gdzie silnik ma wytrzymać więcej stosowane są oleje o lepkościach wyższych, co generuje inne problemy to nie jest panaceum, oczywiście na takich olejach silniki również ulegają destrukcji.
To są bardzo złożone problemy, które ktoś próbuje traktować za pomocą "łopaty".