• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra F GSi 2.0 16V Pb

Adrian

Użytkownik
Samochód
Opel Astra 2.0 16V
Marka samochodu
Astra GSi
Budżet/ile litrów
250/5L
Silnik
2.0 16V c20xe
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
15W40 mineralny
Witam serdecznie. Chciałbym Was poprosić o radę.
Silnik jest po pełnym remoncie. Zrobilem nim w ciagu 3 lat ok 7tys km.
Mozemy zalozyc, ze wymiana oleju po max 3000km.
Po remoncie byl zalany GM 10w40 na dotarcie, potem Elf 10w40, Specol Gold 5w40 x2. Pod koniec ubieglego sezonu zaczal mocno klepac popychacz. Zalany zostal Xado Atomic CI-4 10w40 i ucichł. Niestety po 20km na nim stracil cisnienie oleju. Wymienilem pompe, zalalem ponownie Xado. Nowe szklanki sie szybki ladnie napelnily i chodzi cichutko i ladnie, ale ze wymienialem jeszcze panewki i wałki rozrzadu to musze dotrzec silnik.
I teraz sedno - jaki olej byscie zalecali? Sklaniam sie najbardziej ku Millers CFS 10w40 lub Millers XF Premium 5w50.
Jaka gradacja bedzie najodpowiedniejsza?

Jeżdżę malo tym autem, tylko latem. Nie upalam na torze, ale lubie korzystac z mocy w pelnym zakresie obrotow.
 
Valvoline MaxLife 10W40
Total Quartz 7000 10W40
cena, dobre bd.dodatki przeciwzużyciowe.
 
Millers CFS jest bez sensu. XF 5W-50 też, skoro silnik ma pracować na roboczej xW-40. Jeżeli chcesz Millersa to Trident 10W-40 albo XF Premium 5W-40.
 
CFS 10W40 jest na bazie PAO, tak mi odpisał Millers jak pytałem rok temu ale nie sądzę abyś tego potrzebował. Ja też mam silnik oryginalnie przez Alfe projektowany pod lepkość 10W40 i mimo, że ta lepkość jest coraz rzadziej spotykana, to z ciekawszych olejów pół-syntetycznych masz Shella HX7 i Texaco Havoline Extra. Syntetyczny HC jest Amsoil AMO, a później już wchodzisz na półkę olejów powyżej 250zł/5l jak wspomniany Millers CFS, czy Penrite Tenths, Motul 300V. Ja na Twoim miejscu wziął bym jeden z pierwszych + jakiś dodatek do wysokich obciążeń typu AR9100 lub AR9200v2 albo od innego producenta którego akurat lubisz. Skoro jeździsz autem mało, to lepiej kupić tańszy olej i zmienić go po zimie czy kiedy tam Ci wypada interwał, niż iść w drogą oliwę i modlić się żeby jak najdłużej wytrzymała, tym bardziej że oleje do sportu mają być zmieniane częściej (taka specyfika motorsportu).
 
Millers CFS jest bez sensu. XF 5W-50 też, skoro silnik ma pracować na roboczej xW-40. Jeżeli chcesz Millersa to Trident 10W-40 albo XF Premium 5W-40.
Dlaczego bez sensu?

Alex, olej jaki bym nie kupil to i tak po ok 3k km wymieniam. Myslalem o CFS bo to Pao, i myslalem ze to tylko na plus nawet w przypadku starych silników.
 
Bo to olej do motosportu, powiedzmy. Takich olejów raczej nie powinno się używać w jeździe na co dzień. Pewnie, można, ale nie wyciągnie się z nich optimum możliwości bo są formułowane pod zupełnie inne zastosowania niż okazyjne wciśnięcie gazu do podłogi.

To samo dotyczy Motula 300V, Penrite Racing, Fuchsa Race Pro i t.d.

Lepiej wlać zwykły olej i wymienić 2x częściej niż wyczynówkę. Chociaż w twoim przypadku, jeżeli jeździsz tylko latem to zwykły, nowoczesny olej w odpowiedniej lepkości starczy spokojnie na sezon.
 
@Adrian oczywiście odpowiedź definitywną dała by analiza zużyciowa ale z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć że zwykły pół-syntetyk da radę bez problemu. Po drugie, skoro silnik jest po remoncie, to wybacz ale jakiekolwiek różnice zużyciowe pomiędzy markowymi olejami 10W40 będą tak śladowe, że prędzej pozbędziesz się tego auta, niż odczujesz różnicę w codziennym użytkowaniu. Mówiąc prościej - w przypadku produktów od uznanych producentów są to małe różnice, nie uzasadniające nawet kosztu badania biorąc pod uwagę okres użytkowania pojedynczego egzemplarza samochodu. Jak byś miał zamiar trzymać to auto 25 lat i z niego korzystać regularnie to wówczas różnice w poziomie zużycia mogły by zacząć odgrywać różnicę.
 
jaki bym nie kupil to i tak po ok 3k km wymieniam
Cokolwiek 5W40, 10W40 A3/B4 i nie ma co się głębiej zastanawiać. Przy takim interwale ani ty, ani silnik różnicy żadnej nie zauważycie. Bez znaczenia, jaka baza. Nawet olej mineralny będzie wyborem wystarczającym.

Polecam Lotos 5W40/10W40. Wychodzi tanio i bardzo solidnie.
 
Alex, olej jaki bym nie kupil to i tak po ok 3k km wymieniam. Myslalem o CFS bo to Pao, i myslalem ze to tylko na plus nawet w przypadku starych silników.
Ja byłem przed takim dylematem podobnym ostatnio, też zmieniałem najtańszy olej co roku, lecz jak przeszedłem na PAO to postanowiłem go zmieniać raz na dwa lata, ponieważ robię Lwem tylko przebiegi sezonowe/wycieczkowe jako 3-im autem. W Twoim przypadku skoro zmieniasz co sezon, zalewaj ZWYKŁYM 10W40 + dodatek np. AR9200V2 który jest chyba najlepszy jeśli chodzi o ochronę i zabezpieczenie przed korozją w silniku.
 
Zalej sobie tego CFS-a. Auto jest na pewno twoim oczkiem w głowie skoro wpakowałeś kasę na jego remont. A świadomość, że ma się wlany olej z najwyższej półki jest bezcenna. Nie szkodzi, że bez sensu. Od razu się lepiej poczujesz;) Na tym forum to wszyscy lali by tylko Orlen albo Lotos.🤣
 
Szkoda pieniedzy na tego typu oleje, moga tez generowal duze ilosci depozytow. A jezeli komus zalezy rzeczywiscie na PAO...to mozna taniej.

Na tym forum to wszyscy lali by tylko Orlen albo Lotos.🤣
Bo z reguly bazuja na popularnych przepisach i sa wystarczajace do tego typu jednostek. Wiec po czesci rozumiem ich polecanie.
 
Na tym forum to wszyscy lali by tylko Orlen albo Lotos.
a co w tym złego, że polecamy oleje naszych koncernów? Za granicą polecają produkty z rynków rodzimych i nikt z tego powodu nie robi problemu.
 
General Motors GM 10W40, za 160zl masz @Adrian 15 L oleju. Zmieniaj co tysiąc i na tym lepiej wyjdziesz, możesz sobie wtedy bez bólu ujeżdżać.
 
Nie mam nic do naszych rodzimych produktów chociaż osobiście nie mogę się do nich jeszcze przekonać. To taka bariera psychologiczna. Chyba dla mnie ważna jest jeszcze ta otoczka wokół danej firmy, tradycja, legenda marki, osiągnięcia itd. Może kiedyś się to zmieni.
 
Nie ukrywam ze po prostu chce zalac cos na prawde dobrego. Silnik kosztowal mnie bardzo duzo pieniedzy, auto jest dla sprawiania mu radosci i chce zalac cos co zapewni mu najlepsze smarowanie.
Troszke sie uparlem na CFS bo z tego co wyczytalem to jest to bardzo dobrej jakosci olej. W takim razie moze pomysle na tym by pozostac przy Xado.

Czy zastosowanie CFS moze wplynac negatywnie? Bo widze, ze jest gesty dosc w porownaniu do standardowych 10w40
 
Gestosc oleje maja zblizona, masz na mysli lepkosc. W Twoim przypadku ten olej jest pozbawiony sensu, sugeruje cos wybrac z klasycznym pakietem. Ten przepis CFS Millersa ma zupelnie inny priorytet, mniej dyspergatorow/detergentow itp. Tam stosuja konska dawke ZnDDP i Mo.
 
@Adrian skaczesz z CFS do XF. A jest jeszcze Millers EE Performance 5 czy 10W40. Ja tam się nie znam tylko dziwię się, że pomijasz serię z technologią Nanodrive.
 
Chyba dla mnie ważna jest jeszcze ta otoczka wokół danej firmy, tradycja, legenda marki, osiągnięcia itd
To sobie przelej Lotosa przed wlaniem do silnika do bańki po zachodnim oleju ;) Marketing ma przede wszystkim działać na Twój portfel, nie silnik.

Nie ukrywam ze po prostu chce zalac cos na prawde dobrego. Silnik kosztowal mnie bardzo duzo pieniedzy, auto jest dla sprawiania mu radosci i chce zalac cos co zapewni mu najlepsze smarowanie.
Wszystko zapewni mu dobre smarowanie, co będzie o lepkości dopuszczonej przez producenta. Zmieniając przy takich interwałach olej i na przykład stosując płukankę, wątpię żeby znalazł się taki, co nie podoła.

Jak chcesz koniecznie wydać pieniądze dla własnego samopoczucia, to proponuję Liqui Moly 10W40 MOS2, albo Super Leichtlauf.
 
Nie ukrywam ze po prostu chce zalac cos na prawde dobrego. Silnik kosztowal mnie bardzo duzo pieniedzy, auto jest dla sprawiania mu radosci i chce zalac cos co zapewni mu najlepsze smarowanie.
CFS Millersa jak już napisali średnio się sprawdzi, a w końcu co ma być dobre? Twój spokój ducha, czy spokój w silniku...!? Jak Ty po 3kkm zmieniasz olej to taki CFS (strikte do sportu) nawet nie zdąży się wykazać, zużyciem przy Twojej jeździe, a potem zlewasz praktycznie nowy olej. Oleje do sportu są inaczej stosowane, niż do weekendowych jazd używając czasem pełnego zakresu obrotów.
 
Back
Top