• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra F GSi 2.0 16V Pb

Adrian

Użytkownik
Samochód
Opel Astra 2.0 16V
Marka samochodu
Astra GSi
Budżet/ile litrów
250/5L
Silnik
2.0 16V c20xe
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
15W40 mineralny
Witam serdecznie. Chciałbym Was poprosić o radę.
Silnik jest po pełnym remoncie. Zrobilem nim w ciagu 3 lat ok 7tys km.
Mozemy zalozyc, ze wymiana oleju po max 3000km.
Po remoncie byl zalany GM 10w40 na dotarcie, potem Elf 10w40, Specol Gold 5w40 x2. Pod koniec ubieglego sezonu zaczal mocno klepac popychacz. Zalany zostal Xado Atomic CI-4 10w40 i ucichł. Niestety po 20km na nim stracil cisnienie oleju. Wymienilem pompe, zalalem ponownie Xado. Nowe szklanki sie szybki ladnie napelnily i chodzi cichutko i ladnie, ale ze wymienialem jeszcze panewki i wałki rozrzadu to musze dotrzec silnik.
I teraz sedno - jaki olej byscie zalecali? Sklaniam sie najbardziej ku Millers CFS 10w40 lub Millers XF Premium 5w50.
Jaka gradacja bedzie najodpowiedniejsza?

Jeżdżę malo tym autem, tylko latem. Nie upalam na torze, ale lubie korzystac z mocy w pelnym zakresie obrotow.
 
Nie ukrywam ze po prostu chce zalac cos na prawde dobrego. Silnik kosztowal mnie bardzo duzo pieniedzy, auto jest dla sprawiania mu radosci i chce zalac cos co zapewni mu najlepsze smarowanie.
Troszke sie uparlem na CFS bo z tego co wyczytalem to jest to bardzo dobrej jakosci olej. W takim razie moze pomysle na tym by pozostac przy Xado.

Czy zastosowanie CFS moze wplynac negatywnie? Bo widze, ze jest gesty dosc w porownaniu do standardowych 10w40
Coś naprawdę dobrego wcale nie musi oznaczać dopakowanego na maxa dodatkami Znddp oleju, jakim jest Millers CFS. Tego typu oleje stosuje się z powodzeniem w jeździe torowej i wtedy spełniają swoją rolę, bo olej jest doprowadzony do odpowiedniej temperatury. W normalnym jeżdżeniu nawet kręcąc czasem pod czerwone pole zupełnie nie ma potrzeby stosowania takich środków smarnych, bo efekt z ich stosowania będzie czasem odwrotny. Jest kilka olejów w lepkości 10w40, które się sprawdzą, jak Shell, czy Motul 6100, ale możesz spokojnie wejść w oleje 5w40 i wybór będzie dużo większy.
 

Attachments

  • IMG-20201208-WA0002.jpg
    IMG-20201208-WA0002.jpg
    32,9 KB · Odwiedzin: 108
A tak na poważnie, to Orlen i Lotos są polecane z tych samych powodów co Shell/Total/Castrol/Mobil itd. Po prostu jako duże firmy dysponują odpowiednią infrastrukturą i technologią do monitorowania jakości swoich produktów od projektu etykiety, po ich skład. Nikt nie twierdzi, że w mniejszych, butikowych markach kontrola jakości musi być gorsza ale duzi gracze mają to wszystko zestandaryzowane itp. itd. I dlatego "duży" oznacza swoistą gwarancję, pod warunkiem oryginalności produktu ale temat był już wałkowany tyle razy, że jak trzymasz swoją 🧅 na wodzy, to nie ma co z tym przesadzać.
 
Nie ukrywam ze po prostu chce zalac cos na prawde dobrego. Silnik kosztowal mnie bardzo duzo pieniedzy, auto jest dla sprawiania mu radosci i chce zalac cos co zapewni mu najlepsze smarowanie.
Troszke sie uparlem na CFS bo z tego co wyczytalem to jest to bardzo dobrej jakosci olej. W takim razie moze pomysle na tym by pozostac przy Xado.

Czy zastosowanie CFS moze wplynac negatywnie? Bo widze, ze jest gesty dosc w porownaniu do standardowych 10w40

Jeżeli chcesz CFS i zalanie go sprawi ci przyjemność to jak najbardziej możesz. Olej zapewni odpowiednią ochronę, zwłaszcza że masz bardzo krótkie interwały.

Ja do Alfy w dieslu lałem wyczynowego Motula 300V właśnie na tej zasadzie że chciałem konkretnie ten olej. Mimo, że nie miało to żadnego praktycznego ani ekonomicznego sensu :)
 
Gdzieś czytałem, że Millers po zalaniu CFS-a zaleca przegonić auto na wysokich obrotach bo pod wpływem dużego obciążenia i temperatury uaktywniają się te nano cząsteczki i przylegają do części metalowych silnika. Generalnie te oleje lubią być dobrze rozgrzane więc jak ktoś jezdzi wokół komina to ten olej nie spełni zadania. Zastanawia mnie tylko czemu piszecie, że CFS może zostawiać dużo depozytów. Przecież ma wysoki TBN i na pewno sporo dodatków dyspergujących.
 
Jeśli robisz 3 tys rocznie to każdy wytrzyma, zerknij na tani a dobry Shell .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
zostawiać dużo depozytów
Ten olej nie zostal przetestowany raczej pod katem czystosci pierscieni tzn. Sequence IIIG. Jak juz wspomnialem tam jest inny priorytet, zeby nie wchodzic w szczegoly: Ester moze nieco poprawic wskaznik wlasciwosci dyspergujacych oleju, warto znac stezenie N, sa dyspergatory bezpopiolowe itp. TBN mowi nam glownie o rezerwie alkalicznej, detergentach czyli o neutralizacji kwasow w trakcie pracy silnika spalinowego.

Zwiazki Mo (sa rozne), Millers jak sie nie myle stosuje: https://www.vanderbiltchemicals.com/rtv_chem/products/29105-molyvan-l

Dziala rowniez jako AO (inhibitor utleniania) wspiera AW, dodaje rowniez S i P. Ogolnie ten dodatek moze sie przyczynic do generowania depozytow.

W teorii mozesz zastosowac ten olej, ale wedlug mnie nie warto.
 
Można by jeszcze polecić Mobila FS X1 5w50, lepkością KV100 nie odbiega bardzo od W40 więc na dynamiczne pojeżdżawki w lecie powinna to być całkiem spoko opcja. Cenowo lepiej wypada w stosunku do Millersa XF 5w50. Analiza jest na forum, myślę że warto się nad nim zastanowić.
 
Powinien być dobry. Wg msds 75-90% to zawartość HC. Dobry "wynik" jak na 10W40. W większości oleje tej klasy lepkosci zawierają do 25%.
 
Od siebie dodam że olej w silnikach c20xe to akurat najmniejszy problem.
Sam miałem x20xev i według tego co ja przerobiłem i wyczytałem na temat tego silnika to mogę powiedzieć tylko tyle że najlepiej wyjdzie kupienie oleju tupu Lotos 5w40 a resztę kasy do skarbonki na następny remont i niespodziewane naprawy. Dodam że jak będziesz kupował olej za 250zl za 5l to jedyne co się zmieni to ilość oszczędzonych pieniędzy w skarbonce.
 
Back
Top