• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra G 1.6 8V Z16SE

Krzasztof

Użytkownik
Samochód
-
Witam serdecznie, jakiś czas temu zmieniłem olej z 10w40 na 5w40, zastanawiam się czy w podanym niżej przedziale cenowym znajdę coś lepszego i czy przede wszystkim warto.
Opel Astra G 1.6 8V
Olej stosowany dotychczas:
0km - 135000km 10w40
135000km - teraz Valvoline Maxlife 5w40
Półka cenowa do około 150zł za 4 litry.
Pobór oleju na poziomie 300ml-400ml/1000km
Styl jazdy
80% miasto, krótkie odcinki
20% trasa (stałe obroty ok 3,5-4 tys/min)
Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.
 
Miałem takie autko od końca gwarancji latało na Shell Helix Ultra 5W40 takze polecam za niecałe 100zł. Kup płukanke przed wymianą i będzie super
 
Jak półka cenowa do 150zl za 4 litry to Ravenos VST lub Meguin Super, a jak ma byc taniej to shell helix ultra
 
Dość spore zużycie oleju, jeżeli to pierścienie to spróbowałbym je odblokować, choć imho nie jestem pewien czy da radę. Wieloetapowo może by się udało typu najpierw np. Bg109 lub Ar2820 a potem już na dłuższy etap AR2300. Olej zwykły HC i po tym spróbowałbym z olejem docelowym.
 
Dokładnie, warto spróbować przepłukać. Możesz spróbować z BG to bardzo dobra płukanka na pierścienie dość długo ciężko było ją kupić.
Jaki miałeś ten 10W40 wcześniej?
 
Dla tego silnika zdecydowanie najlepszą opcją będzie 5w40. Jeśli chodzi o oleje Valvoline to jest to średnia półka, szczególnie linia MaxLife. Zdecydowanie lepsza jest seria SynPower, jednak jest minimalnie droższa.
 
Panowie, w aucie zmieniałem już trzy razy olej, przy ostatniej zmianie przeszedłem na 5w40, przy każdej zmianie stosowana płukanka Liqui Moly, także pierścieni i tak już pewnie trochę się ruszyły, 10w40 zmieniałem co 8tys km. Z papierów wynika, że był łany wcześniej GM później Motul, Valvoline Maxlife i to wszystko 10w40, a teraz jest Maxlife 5w40. Myślałem też nad Shell Helix Ultra, jednak do Maxlife przekonało mnie to, że rzekomo jest właśnie do takich starszych konstrukcji. Co Wy panowie na to? Płukać jeszcze raz tak jak piszecie, czy w następnej wymianie przejść na Shella, bądź Ravenola? Shell jest znacząco lepszy od Valvoline mimo podobnej półki cenowej?
 
300-400ml na 1000km to sporo, jak zmieniasz co 8tys to prawie dolewasz 2.4L - 3.2L oleju, tutaj obojetnie jaki hiper olej az tak nie zmniejszy ze do 50ml/1000, jak uszczelniacze to nic nie poradzimy plukankami
 
AR czy BG to jednak wyższa pólka niż LM nawet 2662, jak to nie pomoże jeszcze nafta na tłoki, chyba że faktycznie gdzieś jest spalany, ucieka. Od tego bym zaczął, w przeciwnym razie najtańszy 5w40 typu Specol/Lotos bo i tak go spala więc coś lepszego imho bez sensu. Paiętałbym że takie spalanie nie jest obojętne dla silnika i kata czy sond. Od serii Maxlife wybieram Eurol Super Lite 5w40 jeszcze więcej ZDDP i wapnia, a zamiast moly jest bor. Synpower to była kiedyś fajna seria.
 
I masz rację, w tym przypadku remont pozostał. W szczególności jak autor podkreślił, że już trzykrotnie zmienił olej wraz z płukanką, a zużycie oleju jest w dalszym ciągu na tym samym poziomie.
 
Dokładnie dlatego, czyli przy następnej wymianie spróbuję, jeszcze z tymi lepszymi płukankami polecanymi przez Was. I ewentualnie zmienie olej na wymieniony wyżej Ravenol, Eurol lub Megiun. Moim celem jest może nie o tyle drastyczne zmniejszenie poboru oleju, co po prostu utrzymaniu silnika, tak, żeby ten pobór mimo nabijania kilometrów się nie zwiększył, a jeśli przy przejściu na inny olej i ewentualnych płukankach pobór by zmalał to już w ogóle byłoby super
 
Panowie mimo, że do wymiany jeszcze trochę to zakupiłem już płukankę BG109 i na stronie sprzedawcy przeczytałem o sposobie takim, żeby 15 minut motor pracował na obrotach jałowych, później 15 minut na lekko podwyższonych i później znowu 15 minut na jałowych. Zastosować to? Czy może lepiej bezpieczniej tylko na 30 minut na jałowych?
Przy zakładaniu tematu pominąłem wydaje mi się istotną rzecz, mianowicie auto posiada LPG, czy zmienia to coś w Waszych propozycjach?
 
Wczoraj wymieniłem olej. Zastosowałem płukankę BG109. Olej wleciał Shell Helix Ultra 5w40 + AR9100.
Zobaczymy co z tego połączenia wyniknie. Będę zdawał relacje jak wygląda pobór. Jeśli się zwiększy wrócę znów do Maxlife 5w40. Pozdrawiam i miłego weekendu Panowie
 
Jeśli chodzi o Max Life, to jak pisałem w innym temacie - zrobiłem na tym oleju około 80 tysięcy.

Przy pierwszym zalaniu nie zobaczysz kolosalnej różnicy przy ŻADNYM oleju. Jak ktoś wspominał na forum Rosyjskim - Max Life zaczyna przynosić efekty po trzecim zalaniu. Przez obecność mineralnych baz, olej dobrze wpływa na stare uszczelki. Potwierdzam to. Olej powoduje zmniejszenie wycieków i zmniejszenie pobierania. Ale nie zrobi tego od pierwszego zalania, nawet od drugiego.

150zł za 4L to cena SROGA. Mogę Ci polecić z doświadczenia Motostację z Krakowa na Allegro - cena będzie na pewno niższa. Ja za 6L płaciłem w granicach 130-140zł.

Silniki Opla, jak i Fiata brały olej, niektóre od fabryki. Przykładowo Fiatowski 1.6 16V 103KM był silnikiem trudnym do zabicia, ale Fiat zastrzegał w książce serwisowej, że może wziąć około 500ml\1000 chyba :D

prawdopodobnie masz pierścienie do remontu, ale pierwsze, co bym zrobił i najtańsze - wymiana uszczelniaczy zaworowych i uszczelniaczy wałków.

z 5W40, jeśli zmieniasz olej co 8 tysięcy, to bogaty pakiet ma Shell HX7, prędzej wymienisz, niż straci swoje właściwości, oraz Total 7000 10W40 [świeża analiza dostępna na forum rosyjskim] oba oleje dostaniesz poniżej 100zł za 5L, więc starczy na dolewki.

Max Life, to nie jest zły olej, ale z pewnością są lepsze w tym przedziale cenowym. Olej ukierunkowany na starsze silniki ze sparciałymi uszczelkami. Moje poprzednie auto nie brało go ani grama, gdzie wcześniejszy właściciel przyznał mi, że dolewał innego oleju około 1L na 10 tysięcy.
 
Back
Top