• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H 1.6 xep

Panda

Użytkownik
Samochód
Vw Passat 2.0 fsi Opel Astra Gtc 1.6
Marka samochodu
Opel Astra h
Budżet/ile litrów
300
Silnik
1.6 xep
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
GM ll a 025
Auto kupione rok temu i zalane przez mechanika po kupnie 10w40. Po 3 miesiącach wymieniony na Valvoline maxlife 5w40 poprzedzone płukanką LM przez 30min. Auto boryka się z poborem oleju. Raz zalałem tłoki naftą. Obecnie dodany oilem longlife. Auto jeżdżone głównie po mieście. Roczny przebieg to 6tys km. Przez to, że termostat w tym aucie elektronicznie się otwiera dopiero powyżej 100c przeważnie w zimne dni masełko pod korkiem, ale nie ubywa płynu. Nie wiem czy nie spróbować jeszcze z xado antykoks.
 
Dlatego ja bym go porządnie plukal i lal narazie jakiś tani 10w40 jak się coś poprawi to można myślec jakimś lepszym oleju. W innym przypadku to mija się z celem lanie oleju za nie wiadomo ile bo to i tak nie pomoże. Ja 6 lat jeżdżę na 10w40 I nigdy nie miałem masła pod korkiem nawet jak w zimie robie odcinki po kilka km. Także ten silnik nie jest już w dobrej kondycji i nawet hiper olej za 200 czy 300 zł nie pomoze
 
W Z16xep masz elektroniczny termostat który otwiera bodajże przy 105C,więc ciężko rozgrzać olej przy jeździe 5 minutowej. Wymiana oleju raz w roku co 6tys km to 6l oleju na rok na dolewki. Wolę jednak 5w40, którego i tak pali tyle samo co 10w40 a jest tak samo tanie.
 
Czy to będzie 5w czy 10w to jeden pies. Różnica na 5l będzie pewnie 10zl. Silnik i tak do remontu, lub do wymiany. Natomiast nie powinno być tak że olej będzie tylko dolewamy, bo to na pewno nie jest dobre rozwiązanie
 
Niemra wymieniała co 30tys km olej i tak to już jest. Całe szczęście, że w moim fsi nie pali oleju. Na początku myślałem, że może odma, ale działa prawidłowo. Po odpaleniu z rana zero dymka. Lekko przy przygazówce, więc pierścienie. Co dziwne końcówka tłumika leciutko okopcona, a nie zaolejona przy takim spalaniu.
 
Bez przesady, w silnikach opla takie zużycie oleju się zdarza, nie mówię, że jest normą, ale się zdarza...

Masz dwa wyjścia:
1) Stosować tani olej 5W40. Od siebie polecam Lotos Synthetic 5W40 lub Specol Gold 5W40. Każdą wymianę poprzedzić tanią płukanką typu K2 Flush. Zużycia oleju to nie zlikwiduje do zera, ale może nieznacznie je zniwelować.

2) Naprawić silnik, na 90% do wymiany będą pierścienie tłokowe, koszt około 3000-5000zł. Dopiero wtedy można myśleć o stosowaniu droższych olejów. Obecnie jest to nieuzasadnione ekonomicznie.
 
Jak nie chcesz robic remontu zalewaj najtańszy Qualitium 5w40 i płukanka. Nie ma co się zastanawiać. Olejem nie naprawisz motoru. Kolega w rym motorze robił kape. Po 2 latach zaczęło co nie co pobierać olej.
 
W tak starym aucie nie zamierzam nawet robić remontu, bo to nieopłacalne. Auta nie zamierzamy mieć kilka lat,a taka inwestycja by się nam niezwróciła. W ostateczności zostanie olej rzepakowy.
 
Jak chcesz nim jeździć że dwa lata to po co zakładasz taki temat. Przez dwa lata to on bez wymiany przejezdzi lub z wymiana na najtańszym oleju. A stosowanie płukanek i dodatków mija się z celem
 
Skoro piszesz że nie zamierzasz jeździć autem kiła lat, to wnioskuję że za rok go zezłomujesz lub sprzedaż. Tak czy siak ten rok czy dwa będzie jeździć na wszystkim i raczej wątpię abyś chciał wyczyścić silnik dla kogoś kto od ciebie go kupi. Zresztą płukanie silnika to nie zalanie jednej płukanki i z bani, proces jest długotrwały i w przypadku jazdy autem rok czy dwa nieopłacalny.
Jak byś założył temat pt. Szukam najtańszego oleju który spełnia normę bo auto bierze 10l na 10000km a za dwa lata auto sprzedaję to miało by to sens, bo jak pisałem lanie czegokolwiek poza najtańszym olejem w sytuacji gdy nie chcesz robić remontu lub jeździć nim kilka lat jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto a silnik i tak od tego nie przestanie brać oleju
 
Wymień silnik i będzie z głowy, jak nie to lej najtańszy olej jaki jest na rynku i jeździj az korba nie wyjdzie bokiem.
Mówi Ci to byly użytkownik forda.
 
I Vectry B IMG_20200619_113050.jpg
 
Back
Top