• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H - zalany niewłaściwy olej

Seelman

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Astra H 1,4
Marka samochodu
Opel Astra H
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 66kW (Z14XEP)
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 Dexos2
Jaki olej masz obecnie
Elf 5w50
Witam,
Jestem tu świeżakiem i w temacie olejów samochodowych i płukanek dopiero zgłębiam temat, więc z góry przepraszam jeśli mój post jest bezwartościowy.
Ale do rzeczy... posiadam Opla Astre H z benzynowym silnikiem 1,4. Auto ma problem z poborem oleju i dlatego lane były do niego różne oleje.
Właściwy to 5W30, ale lane były także 5w40, 10W40, a raz nawet 15W40 (na około 1000km). Obecnie jest świeżo zalany 5W50 (ma przejechane na tym oleju około 400km).
Chciałbym porządnie wyczyścić silnik i zalać właściwy olej 5W30. Czytałem, że porządne wyczyszczenie silnika może też zmniejszyć konsumpcję oleju.
I teraz moje pytanie... czy do tego oleju (5W50) zalać płukankę Oilem Power Cleaner i na tym jeździć do następnej wymiany na jesień (pewnie zrobię do tego czasu raptem z 5 tyś km) czy po prostu zalać płukankę Oilem Power Flusch i zmienić olej na 5W30?
Pytanie drugie, jaki olej 5W30 zalać? Powinien być z normą Dexos2. Coś polecacie? Motul, LM, Fuchs?
Z góry dzięki za pomoc
 
Przy takim poborze (jeśli to wpisane "1" do tabelki to 1L/1000 km) to się zbytnio nie rozczulaj normami. Jak wcina 5w50 1L/1000km to już mu niewiele pomożesz.
Power Cleaner nie ma sensu, bo zaraz będzie przepalony jak jeździsz regularnie tym autem, a jak nie to i tak to nie ma sensu.

Zostaw ten olej i tak się zaraz sam wymieni. Poczytaj o DMSO albo ewentualnie o Xado Antykoks przed następną wymianą . Równolegle możesz coś mocniejszego do baku wlać np. Texaco Techron, BG 44k, Wynns Power 3 albo Lambda coś tam cleaner (zawierają z 10-20% PEA).

Poza tym najtańszy olej w miarę pasujący np. Qualitium V 5w30
 
Dzięki za informację. Xado Antykokos już zamówiełem i będę działał. Do baku planowałem Oilsyn Petrol Doctor.

@paba A jak już zmienię olej po płukance Power Flush do dolać do niego Power Cleanera czy jakąś inną chemię typu AR9400?
 
Last edited:
Na wielki sukces nie ma się co nastawiać, ograniczenie poboru o 20% należy uznać za sukces.
Ten antykoks czy inny środek tego typu powinieneś co jakiś czas aplikować. Może za dziesiątym czy dwudziestym razem coś ruszy.
 
Dopóki pobór jest tak znaczny odpuść wszelkie dodatki dodawane do świeżego oleju, tak jak pisał @paba jest to bez sensu. Teraz to jedynie skrócone interwały, do każdej wymiany oleju płukanka postojowa - tutaj z mojej strony Oilsyn Power Flush na której możesz pojeździć spokojnie do godziny, dodatkowo również na tłoki Xado albo coś takiego, @paba chyba pisał gdzieś o jakiejś innej - lepszej piance i wtedy może po kilku takich razach pobór spadnie na tyle, że będzie sens zalać płukankę długo dystansową. Olej na czas tych działań naprawczych możliwie tani, ja bym się skupił na jakimś 5w30 C3, po prostu poszukaj który tańszy i tyle. Orlen, Lotos, Specol, Total, Gulf, Shell cokolwiek. Jednak jakieś jasole, revlajny czy inne kłalitum to bym odpuścił.
 
@orzeszpole na all.. dalej jest lotos aurum 5W30 C3 za niecałe 20 za litr. Kupić tego z 20 litrów i już :)
 
Na taki pobór płukanki nie pomogą, możesz zastosować raz do oczyszczenia układu, na następne szkoda kasy. Xado lać na tloki cały z 5 aplikacji jasna za drugą, potem odpalić silnik na 10min i wymienić olej. Interwał 5tys i powtórka , jak to nie pomoże to zostaje dmso .
 
Możesz próbować też płukankę (albo antykoksa) zalać na tłoki, ustawić każdy tłok w suwie kompresji (sprężania) - zawory zamknięte - w górnym położeniu i zapodać kompresorem przez jakiś adapter z 30 psi przez kilka minut

Do baku warto wlać tego Dr Petrol albo inny na PEA. Natomiast nie ma sensu zalewać modyfikatorów tarcia według mnie.
 
Czemu zakładacie że auto opa ma zapieczone pierścienie?
Równie dobrze przyczyna poboru może być inna. Np zużyte pierścienie, a nie zapieczone, albo uszczelniacze czy jeszcze co innego. Innymi słowy antykoksy czy inne czyściki, mają taki sam sens jak moskitiery na łodzi podwodnej. Wywalanie kasy w błoto. Tak samo jakby ktoś był chory i w szpitalu dali mu wszystkie możliwe leki bo może akurat trafią :D
Czytałem, że porządne wyczyszczenie silnika może też zmniejszyć konsumpcję oleju.
Pod warunkiem że masz zapieczone pierścienie i te od tych czyścików puszczą, a to wcale nie jest takie oczywiste.
Poza tym masz Opla. ten typ tak ma. Silnik do remontu albo zaakceptuj że tyle pali oleju i jeździj/sprzedaj.
 
Czemu zakładacie że auto opa ma zapieczone pierścienie?
Równie dobrze przyczyna poboru może być inna. Np zużyte pierścienie, a nie zapieczone, albo uszczelniacze czy jeszcze co innego. Innymi słowy antykoksy czy inne czyściki, mają taki sam sens jak moskitiery na łodzi podwodnej. Wywalanie kasy w błoto. Tak samo jakby ktoś był chory i w szpitalu dali mu wszystkie możliwe leki bo może akurat trafią :D

Pod warunkiem że masz zapieczone pierścienie i te od tych czyścików puszczą, a to wcale nie jest takie oczywiste.
Poza tym masz Opla. ten typ tak ma. Silnik do remontu albo zaakceptuj że tyle pali oleju i jeździj/sprzedaj.
A pan teoretyk czy praktyk? Akurat tak się składa, że robiłem tego typu czynności i zredukowałem spalanie oleju o 50% według moich obliczeń.
Wpisz sobie ctrl+f i zobacz kto pierwszy napisał o pierścieniach.
To, co proponujemy koledze nie pomaga wyłącznie na pierścienie, a zaproponowana chemia nie jest droga.
 
Dzięki Panowie za wszelką pomoc. Zrobię to co proponujecie i dam znać jakie są tego efekty.

Chciałbym zadać jeszcze jedno pytanie. Po wyjeżdżeniu baku z Petrol Doctorem proponujecie by coś lać profilaktycznie np. AR-6900? A może znacie lepsze preparaty?

Z góry dzięki za info.
 
To jest pytanie z kategorii czy mając raka warto stosować suplementy diety i witaminy. Ciężko powiedzieć - jeśli Cię stać stosować profilaktycznie ar6900 i wiążesz z tym autem jakąś przyszłość to myślę, że warto biorąc pod uwagę, że środek ten działa na układ paliwowy, w tym wtryskowy. W jakimś stopniu wpływa też na elementy silnika - zawory, być może również długoterminowo gryzie węgiel jeśli chodzi o pierścienie. O szczegóły pytaj @wlyszkow który jest przedstawicielem tej firmy i udziela się na forum
 
A pan teoretyk czy praktyk? Akurat tak się składa, że robiłem tego typu czynności i zredukowałem spalanie oleju o 50% według moich obliczeń.
Wpisz sobie ctrl+f i zobacz kto pierwszy napisał o pierścieniach.
To, co proponujemy koledze nie pomaga wyłącznie na pierścienie, a zaproponowana chemia nie jest droga.
Praktyk, zwłaszcza w ecotekach, zużyty silnik to zużyty silnik żadne środki niczego nigdy nie zmieniły w żadnym ecotectu. i fizycznie nie mają prawa zmienić w przypadku zużycia silnika.
 
Czemu zakładacie że auto opa ma zapieczone pierścienie?
Równie dobrze przyczyna poboru może być inna. Np zużyte pierścienie, a nie zapieczone, albo uszczelniacze czy jeszcze co innego. Innymi słowy antykoksy czy inne czyściki, mają taki sam sens jak moskitiery na łodzi podwodnej. Wywalanie kasy w błoto. Tak samo jakby ktoś był chory i w szpitalu dali mu wszystkie możliwe leki bo może akurat trafią :D
Takie zużycie oleju to albo pierścienie albo wyciek, a w przypadku opla prawdopodobnie jedno i drugie. Przez uszczelniacze zaworowe to by 1/3 tego nie wyleciała.
Czemu mówimy o antycarbon? Bo to najtańsza i najszybsza opcja aby ruszyć te pierścienie. Jak widziałeś pisałem że plukankami tego się nie zlikwiduje.
 
Back
Top