• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H - zalany niewłaściwy olej

Seelman

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Astra H 1,4
Marka samochodu
Opel Astra H
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 66kW (Z14XEP)
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 Dexos2
Jaki olej masz obecnie
Elf 5w50
Witam,
Jestem tu świeżakiem i w temacie olejów samochodowych i płukanek dopiero zgłębiam temat, więc z góry przepraszam jeśli mój post jest bezwartościowy.
Ale do rzeczy... posiadam Opla Astre H z benzynowym silnikiem 1,4. Auto ma problem z poborem oleju i dlatego lane były do niego różne oleje.
Właściwy to 5W30, ale lane były także 5w40, 10W40, a raz nawet 15W40 (na około 1000km). Obecnie jest świeżo zalany 5W50 (ma przejechane na tym oleju około 400km).
Chciałbym porządnie wyczyścić silnik i zalać właściwy olej 5W30. Czytałem, że porządne wyczyszczenie silnika może też zmniejszyć konsumpcję oleju.
I teraz moje pytanie... czy do tego oleju (5W50) zalać płukankę Oilem Power Cleaner i na tym jeździć do następnej wymiany na jesień (pewnie zrobię do tego czasu raptem z 5 tyś km) czy po prostu zalać płukankę Oilem Power Flusch i zmienić olej na 5W30?
Pytanie drugie, jaki olej 5W30 zalać? Powinien być z normą Dexos2. Coś polecacie? Motul, LM, Fuchs?
Z góry dzięki za pomoc
 
Zgadza się, ja walczyłem z poborem oleju chemią Xado na tłoki + płukanki i spalanie oliwy po tym zabiegu spadło mi o połowę. Być może podejmę jeszcze jedną próbę w tym silniku gdzieś w okolicach wakacji. Mam też 1.6 BSE gdzie na jednym cylindrze świeca mokra a tłok w nagarze i zamierzam przy wymianie oleju spróbować manewru z Xado i płukanką na tłoki. Chociaż w tym silniku trochę kiepski dostęp do świec. Spalanie oleju jakieś 1,5l na 10tys km. Robiłem tą procedurę poprawioną w silniku 1.4 BCA i tak spalanie oleju spadło z 0,5l na 1000 do 0.5l na 10tys i problem w zasadzie nie występuje(komentarz z cytowanej strony jest mój).
 
Ja już zebrałem materiały na swoje próby po świętach: 5L oleju ISO-46, 2 płukanki, Protec Carb X , 2 filtry oleju, adapter pod kompresor ze starej świecy z wybitą porcelaną.
 
Back
Top