• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra J 1.4T 140KM

nismoVXR

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Astra 1.4T
Marka samochodu
Opel Astra
Budżet/ile litrów
250pln/4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
B14NET
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Dexos2
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix Ultra ECT C3 5W30
Witam szanowne grono, powoli małymi krokami zbliża mi się wymiana oleju, motor to 1.4T 140KM, poprzednio zalany był Shell Helix Ultra ECT C3 5W30 który poprostu kupiłem bez większego zastanowienia. Teraz wpadły mi do wyboru takie o to propozycje. Silnik pracuje w przedziale obrotowym 2200-3000obr. czyli spokojne

1 MILLERS EE PERFORMANCE C3 5W40
2 Shell Helix Ultra 5W40
3 VALVOLINE SynPower MST C3 5W40
4 MOTUL 8100 X-Clean 5w40 gen2

A moze cos innego do 50pln/1L ?
 
5W30 będzie OK, nie trzeba iść w 40.
Ja bym wlał orlena XD, ma dexos i wymagającą normę MB 229.52
 
Silniki B14NET to już chyba dostały zalecenie dexos1gen2. W którymś wątku ktoś wklejał takie historie. Nie jako fejk, tylko na poważnie.
 
GM zmienił zalecenia względem tego silnika i efekt tego jest taki, że cześć aut ma jeszcze w instrukcji dexos 2 a cześć dexos 1 gen 2 ale nawet w tym pierwszym przypadku serwis zaleca dexos 1 gen 2.
 
Aa, no to orlen DEX1 :)
 
Nie, b14net nie rożni się praktycznie niczym od a14net i żaden z nich nigdy nie miał problemów z LSPI. Problemy te miała dopiero Astra K. A co do zaleceń producenta to w tej chwili producent każe lać Dexos1 gen2 zarówno do a14net jak i b14net. Wole jednak oleje zgodne ze specyfikacja w instrukcji auta, a oleje powyższe spełniają je nad wyrost. To jest prosta konstrukcja montowana jeszcze w Astrze H z dołożonym Turbo(zresztą mocno nieudolnie). To jest już mój 4 Opel i w każdym producent kazał lać najnowsza normę, nawet gdy to było nieuzasadnione.

orlen DEX1
o jakim konkretnie piszesz? I dlaczego go polecasz ?
 
Last edited:
Tutaj jest wykaz silników, dla których zalecane jest dexos1 gen2, kiedyś Liqui Moly opublikował też taki wykaz, nie mogę znaleźć. Oczywiście lej olej jaki uważasz, nie namawiam.

Pomogę Ci, to jest oficjalne stanowisko Opla co do stosowania olejów Dexos2 i Dexos1. https://dixi-car.pl/serwis-wymiana-oleju.htm#dexos1-dexos2

Dodam ze w rodzinie mam 2 silniki b14net z 2015 roku, jedna serwisowana do 2019, druga do 2021. Mam faktury za olej i żadnym Niemieckie ASO nie wlewało Dexos1 a Dexos2

W twej sprawie mam sprawdzone info ze źródła a nie z for internetowych. Do silnika w Astrze J dopuszczony jest zarówno Dexos2 i Dexos1

Wejdź sobie w źródło informacji pod linkiem które podałeś. Tam wyraźnie jest napisane ze problem dotyczy silników z wtryskiem bezpośrednim. Co jest prawda i ten problem występuje właśnie w AK( nie bez powodu norma ta ukazała się po premierze AK)

Natomiast AJ B14NET ma wtrysk pośredni. Nigdy nie słyszałem o tym aby ktoś w tym motorze miał problem z LSPI. Ktos piszacy ten artykuł chyba nie do końca zna temat skoro najpierw napisał poprawna informacje o problemie LSPI który występuje w silnikach z wtryskiem bezpośrednim a później do tabeli wpisuje a14net

Dlaczego nie chce Dexos1 gen2? Bo to po prostu jest "tłusta woda". No chyba ze się mylę i ma on znacznie lepszy film olejowy a niżeli 5w40 ? Bo wydaje mi sie ze jest to po prostu kolejna norma która ma być bardziej EKO. Chętnie się dowiem jeśli plotę bzdury, ale zależy mi po prostu o jak najlepszej ochronie silnika

Teraz już widzę na grupkach FB ze nie którzy leja do tych silników Dexos1 gen3


Dobry a czy najlepszy do 250zł za 4L ? ;D
 
Back
Top