• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Corsa E 1.4 90KM

Krzasztof

Użytkownik
Samochód
-
Panowie, a może również Panie. Potrzebuję podpowiedzi w doborze oleju.
Opel Corsa E 2016r.
1.4 90KM
Przebieg raptem około 50 000km
50% miasto 50% trasa
Podczas ostatniej wymiany wlany Castrol 5w30
Przedział cenowy tak do 150zł/bańka.
Silnik na łańcuchu rozrządu.
Co tam wlać dobrego w tych pieniądzach i czy koniecznie 5w30?
Wiem, że Opel trochę mieszał i nawet do tego silnika który NIE posiada DPF zaleca Dexos2 :roll:
Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
 
W sumie racja. Jak już brać coś na tapet to docelową klasę lepkości. Nie ma wtedy żadnych wątpliwości.
 
A spektroskopii IR nie ma sensu robic, bo tam bedzie mala ilosc PAO (wlasciwie praktycznie kazdy producent ma w programie takie oleje HC i nieco PAO) i na tej podstawie nie stwierdzimy ile tego tam jest, moze byc od 10-20%.
 
ale nie sądzę, aby różnica lepkości letniej w przypadku tego oleju miała większe znaczenie (mam na myśli stosunek ilości baz IV grupy do III). PAO jest tam na tyle mało (o ile w ogóle jest), że biorąc pod uwagę specyfikę badania widma, nie ma większego sensu przejmować się parametrem letnim.

Mogą to być zupełnie inne oleje. Różnica między 5W30, a 5W40 to nie tylko lepkość w 100 stopniach.
 
Kup litr oleju i podeślij do analizy, jak najbardziej.



Prawnie ile wystarczy? 1%? ;) No to myślę, że coś około tego.



Przy znikomej różnicy w cenie względem Lotosa, nie postawiłbym na Specola. Gdybyś miał Lotosa w swojej ofercie ze zniżką dla klubu, to ten olej byłby absolutnym hitem w przedziale cena=jakość.

Prawnie to nie musi być nic. III grupa to też syntetyki więc nie tędy droga. Myślę, że jeśli nie zmienili składu i jest tam IV grupa to na pewno minimum 20 procent. Ale niestety jest spora szansa, że były zmiany w składzie. Parametry w karcie też się pozmieniały.
Co do Lotosa to dobry olej ale nie wiem skąd przeświadczenie, ze jest lepszy od Specola. Wiem, ze akurat Specol tworząc Golda starał się aby było on lepszy właśnie m.in od Lotosa i jak twierdził twórca tego oleju to im się udało osiągnąć. Zresztą patrząc po danych z karty to obiektywnie Specol Gold jest lepszy pod względem parametrów. Lotos też te dane podaje jakoś asekuracyjnie a już rozstrzał lepkości w 100 stopniach jaki oficjalnie podają jest po prostu olbrzymi. Lotos to dobry olej ale nie widzę czemu i w czym miałby być lepszy od Specola bo obiektywne dostępne dane tego nie potwierdzają.
Lotosa mogę wprowadzić do oferty w każdej chwili ale będzie sporo droższy od Specola nawet z uwzględnieniem zniżki. Na allegro można kupić dużo, dużo taniej (nie wiem skąd te ceny) choć część ofert jest w "normalnych" cenach.
Post automatically merged:

O ile w ogóle jest coś PAO w oleju kosztującym 55zł. Gdyby w tym Specolu było te 10-20% to olej byłby super
Kiedyś na pewno było więcej niż tyle. Teraz obawiam się, ze mogli całkiem zmienić zastosowane bazy.
 
Ja wybrałbym i brałem Lotosa z tego względu, że wzbudza większe zaufanie. I nie chodzi tutaj o markę, ale jeśli w Specolu przyoszczędzili na etykietę i zrobili ją w Word Padzie. Wypisali milion norm na opakowaniu, których olej nie spełnia oficjalnie . Nie spotkałem się z olejem spełniającym normę do mojego Opla 5W40. Zawsze są jakieś wymijające wyjaśnienia typu spełnia Dexos 2 który był kompatybilny z Gm ll a 0 25 coś tam coś tam. I mieli burdel na stronie.

Jeśli ktoś robi takie rzeczy na odwal się to jakoś nie widzę tej "najwyższej syntetycznej technologii" w tym opakowaniu.
Post automatically merged:
 
Lotos pewne kwestie nazwijmy to marketingowo-organizacyjne ogarnia zdecydowanie lepiej od Specola. I trudno się tutaj dziwić porównując takiego giganta do małego niezależnego producenta. To, że producent oleju deklaruje spełnianie przez produkt określonych norm producentów pojazdów przy jednoczesnym braku oficjalnych aprobat jest rzeczą zupełnie normalną i wszyscy producenci tak robią. Lotos też podaje :
  • GM LL -B- 025
  • Porsche A40
  • RN0700/0710
  • PSA B71 2296
ale nie ma oficjalnego potwierdzenia.
Gold spełnia wymogi normy GM LL -B- 025, natomiast Spec Premium spełnia wymogi normy Dexos 2, która jako wyższa norma od GM LL -B- 025 moze być stosowana zamiast niej. Masz aż pięć produktów Specola, które odpowiadają wymogą GM dla Twojego silnika.
 
Co innego, jak producent oleju dostanie aprobatę oficjalną od danej marki motoryzacyjnej, a co innego, jak kupują gotowe pakiety dodatków spełniające wymagania i blendują to u siebie.

nie twierdzę, że Specol nie jest ambitnym małym producentem, ale tutaj też się rozbija sprawa o powtarzalność procesu produkcyjnego - na ile można zaufać, że jest to pewna recepturowo marka.

myślę, że najprościej będzie zaproponować ten olej w następnej ankiecie do analizy i jeśli będzie zwycięzcą - dowiemy się nie wszystkiego, ale już całkiem sporo. Ostatnia analiza z połowy 2016r pokazuje, że jest to produkt [Gold 5W40] porównywalny z Lotosem.
 

Na opakowaniu jest podana norma GM LL - A - 025.
W opisie nie jest ona wyszczególniona.
Ja tutaj widzę brak konsekwencji. Nie wiem jak z innymi normami, bo interesowałem się tylko olejem dla siebie.
To spełnia ją czy nie? Bo nie spotkałem się z żadnym innym 5W40 full sapsem który ją spełnia.
 
W opisie faktycznie jest tylko GM LL -B- 025 a nie ma GM LL -A- 025 . Nie jestem pewny ale nie wiem czy przypadkiem jak olej spełnia GM LL -B- 025 to z automatu również GM LL -A- 025 ponieważ wymogi dla tej pierwszej normy są wyższe (wymiana nawet co 50 tys w stosunku do 30 tys.). Np. Millers Trident 5W40 jak podaje producent spełnia obie normy równocześnie (i jest fullsapsem) i tak może też być w tym wypadku.
Prawdę jest, że Specol ma czasami bajzel w opisach a ich etykiety są delikatnie mówiąc takie sobie podobnie jak butelki. Ale jakości pilnują bardziej niż niejedna marketingowo lepsza firma.
 
... . Nie jestem pewny ale nie wiem czy przypadkiem jak olej spełnia GM LL -B- 025 to z automatu również GM LL -A- 025 ponieważ wymogi dla tej pierwszej normy są wyższe (wymiana nawet co 50 tys w stosunku do 30 tys.). ...
"A" jest do benzyn, "B" do "klekotów".
Z automatu to chyba nie, ale nie drążyłem tematu, bo ja na "innych normach" jeżdżę.
 
Decyzja podjęta, w tej wymianie znów wleci Shell Helix Ultra 5w40. Natomiast po opublikowaniu na forum analizy Eurola Fluence 5w40 mam pytanie, czy ewentualnie na kolejną wymianę mogę brać tego Eurola pod uwagę? Jak wypada w porównaniu z tym obecnie zalewanym Shellem? Bo cenowo porównywalnie.
 
czy ewentualnie na kolejną wymianę mogę brać tego Eurola pod uwagę?

Możesz, bo C3 jej nie zaszkodzi, natomiast raczej sugerowałbym jak już to Super Lite.
 
Back
Top