• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Corsa E 1.4 90KM

Krzasztof

Użytkownik
Samochód
-
Panowie, a może również Panie. Potrzebuję podpowiedzi w doborze oleju.
Opel Corsa E 2016r.
1.4 90KM
Przebieg raptem około 50 000km
50% miasto 50% trasa
Podczas ostatniej wymiany wlany Castrol 5w30
Przedział cenowy tak do 150zł/bańka.
Silnik na łańcuchu rozrządu.
Co tam wlać dobrego w tych pieniądzach i czy koniecznie 5w30?
Wiem, że Opel trochę mieszał i nawet do tego silnika który NIE posiada DPF zaleca Dexos2 :roll:
Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
 
Jak z ogólnodostępnych olejów, to wlałbym Shella Helix Ultra A5/B5 0W30. Na GTLu, bardzo przyzwoity olej. Osobiście bym nie wlewał 5W40 do benzynowej Corsy, sporo tłuczonej po mieście, ale co człowiek to opinia.
 
Niby dlaczego? Po mieście jezdzona w 50%. Cudów ten silnik nie potrzebuje.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Przede wszystkim producent nic nie pisze o A5/B5, więc to już jest samowolka.
Owszem, nie ma się co kurczowo trzymać zaleceń, ale takich odstępstw bym nie zalecał.
A5 vs B3 to znacznie większe odstępstwa, niż A3 vs C3.
(lepkości mam na myśli
 
poziom1989 napisał:
Binas96 napisał:
Ewentualnie Meguin Super Driver 5w40 ale ceny poszły do góry

Driver to 0W-40.

Gdzie 5W-40 u Kolega Berlin w dalszym ciagu jest za 139 zl. Ale czy obowiazkowo tutaj olej PAO ? Hm... wedlug mnie spokojnie wystarczy jakis wysokogatunkowy HC.

Mała pomyłeczka :D
Nie mogę zapamiętać tej nazwy
 
tam jest to jest prosta, niewysilona jednostka na pośrednim wtrysku, cudów tam nie trzeba a parametr W30 jest wprowadzony bardziej ze względu na "eko" niż rzeczywistą oszczędność.
 
SACZI napisał:
Przede wszystkim producent nic nie pisze o A5/B5, więc to już jest samowolka.
Owszem, nie ma się co kurczowo trzymać zaleceń, ale takich odstępstw bym nie zalecał.
A5 vs B3 to znacznie większe odstępstwa, niż A3 vs C3.
(lepkości mam na myśli

Nieprawda. Dexos 1 gen. 2 pokrywa normę ACEA A5/B5. A lepkości 0W30 i 5W30 występują zarówno w normie A3/B4, jak i A5/B5, różni się tylko HTHS.
 
Panowie bo już głupieje, czyli mogę mu zalać Shell Helix Ultra 5w40? Bo mam jeszcze możliwość zakupu na miejscu Shell Helix Ultra 5w30 z Dexos2 i się zastanawiam
 
Możesz. :D Choć ten nie ma ani aprobaty, ani nawet nie spełnia jakiejkolwiek specyfikacji GM - piszę o tym pro forma, bo niektórzy koledzy na to zwracają dużą uwagę. Niemniej mój kumpel stosuje ten olej z powodzeniem w Oplu z podobnym konstrukcyjnie silnikiem, czyli Z16XE, gdzie sam mu go poleciłem w miejsce Castrola Magnateca. Raczej brak stosownych specyfikacji wynika właśnie z wartości HTHS.
 
Okej, dzięki za rozwianie wątpliwości. W takim razie podczas tej wymiany wlatuje Shell Helix Ultra 5w40. Przy następnej ewentualnie coś zmienię. Dziękuję raz jeszcze. A tak przyszłościowo dobrym wyborem do tego silnika będzie Shell Helix Ultra 5w30 z Dexos2? Czy jednak zostać przy 5w40?
 
Krzasztof napisał:
... A tak przyszłościowo dobrym wyborem do tego silnika będzie Shell Helix Ultra 5w30 z Dexos2? Czy jednak zostać przy 5w40?
Pisałem Ci, że Dexos2 to pierwsza norma zalecana do tego silnika w Europie i to na takim oleju powinieneś jeździć.
A3/B4 jest dopuszczona, więc jak nie masz D2, lejesz A3/B4 i nic się nie dzieje.

Oleje Dexos 2 względem B4, (bo D2 to norma dla diesli) mają mniejszą ilość popiołów (lepiej dla katalizatora i DPF) oraz niższą liczbę zasadową TBN.
Oznacza to, że są ... "jałowe", nie mają zdolności neutralizowania "kwasów" po spaleniu nie najlepszej benzyny/ON.
A3/B4 to starsze normy, więc oleje o wyższym TBN i co ciekawe odrobinę wyższych lepkościach.
Lepiej nadają się do gazu i paliwa wysoko siarkowego.
W większości przypadków, Dexos2 5w40 to tak naprawdę syty olej 5w30.
Masz zapas na rozcieńczenie oleju benzyną.

Nie kombinuj, tylko lej tego Shella, czy Totala* i zapomnij o oleju.
Wymiana co 10 tys km.


* ja bym lał Totala, bo mam bdb doświadczenia z tymi olejami!
160 tys km na Totalu przejechałem ja, a samochód w sumie 280 tys km i wszystko dalej śmigało.
 
[mention]SACZI[/mention] dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie, jestem zielony w temacie olejów stąd takie moje a nie inne pytanie. Zrobię więc tak, że zaleje 5w40 i musi być dobrze :D
 
Ten Total miał w karcie parametry z sufitu, które po przeanalizowaniu okazały się nieprawdziwymi. Shell jest znacznie lepszy. Specyfikacja Dexos2 do każdego benzynowego silnika bez GPF jest bezsensowna i podchodząc drobiazgowo do doboru oleju, nie należy w ogóle zaprzątać sobie nią głowy.
 
Michal126 napisał:
...
Specyfikacja Dexos2 do każdego benzynowego silnika bez GPF jest bezsensowna i podchodząc drobiazgowo do doboru oleju, nie należy w ogóle zaprzątać sobie nią głowy.
Spróbuj przeforsować swoją opinię w jakimkolwiek ASO Opla ...
Co nie znaczy, że nie masz racji.
 
[mention]SACZI[/mention] próbowałem dwukrotnie przy dwóch różnych autach (Corsa C Z12XE i Astra G Z16XE), co w obu przypadkach kończyło się przywożeniem swojego oleju. ;)
 
No właśnie, szkoda ryja strzępić ze "specami" ASO...
Co nie zmienia faktu, że Dexos2 jest takim, hm, bezpiecznym wyborem (?)
Zarówno w benzynie (poza T-GDI), dieslu z/bez DPF'a będzie spełniał swoje zadanie, ale doopy nie urwie.
 
Panowie, zbliża się kolejna wymiana oleju i chciałem zalać coś lepszego niż Shell Helix Ultra 5w40. Myślałem o Ravenolu 5w40 VST, czy w swojej klasie cenowej ma on jakiegoś lepszego albo godnego siebie konkurenta?
 
Back
Top