• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Niby drożeje, a np oleje widzę co chwilę w jakiś fajnych promocjach w pobliskim eLeclercu, gdzie też się mówiło że za chwilę banka "przecietnego" oleju będzie po 100zl..
 
Zejdą zapasy po starych cenach to zobaczymy nowe. Trochę jeszcze to potrwa, ale tej inflacji nie da się zatrzymać, planowane embargo na ropę znowu pewnie podbije cenę.
 
W marketach są zawsze świeże oleje na promocjach bynajmniej ja na takie trafialem. Więc nie wiem o jakich zapasach mówimy. Jutro sie wybiorę i zobaczę co tam mają na promo i z ciekawości popatrzę na daty produkcji.
 
Markety mogę zrobić promkę na olej, bo liczą, że jak już przyjedziesz to przy okazji zostawisz trochę kasy kupując spożywkę.
 
@Firewall PRZYnajmniej. Bynajmniej jest zaprzeczeniem...
 
Panowie co tutaj mogło stać się z opona. Ciśnienie było dobre. Wg. Zaleceń producenta 2.5 bara kontrolowane manometrem przy pompowaniu i takim osobnym. Robione głównie trasy autostrada. Auto E60 RWD. Opony 4 sezon trafione tak 2 szt. na tylnej osi.
9c3275e99b6d684e379e99b4e2ed85cf.jpg
 
Wysoka prędkość autostradowa.
 
@kepa416, moim zdaniem po rozgrzaniu gum jazdą autostradową, masz za wysokie ciśnienie w oponie, a tył po prostu jako oś napędowa grzeje się bardziej.
Tabliczki nie bierz za wyznacznik, a bardziej jako sugestię, bo mam wrażenie, że ciśnienia na nich są dla trochę innych opon, niż mamy obecnie dostępne na rynku.
 
Też obstawiam ciśnienie. Dziwne tylko ze jedna mocniej niż druga.

Ciśnienie pasuje schodząc do 2.2 czuję że jest miękko. Więc to i tak minimum 2.4-2.5 w granicy błędu pomiaru
 
Jak mocno depniesz, robi się negatyw i kosi opony.
 
@luckyboy ale one nie są ścięte na bokach, tylko mają wyjechany środek.
 
Opona odkształca sie na zewnącz przy wysokich prędkościach.
Jak dla mnie normalne zużycie jak auto lata po autostradzie cały czas .
Pewnie auto lata na pusto dlatego tył na środku wybrzusza a z przodu masz silnik który dociska opone do podłoża.
 
Ja widzę że lewa strona ma więcej bieżnika niż prawa, może mam coś z oczami nie tak
 
Więc stara zasada przekładania/zamiany kół sezon po sezonie pomogłaby w miarę równolegle wykorzystać opony do końca. Kiedyś czytałem, że tak da się zniwelować nadmierne ząbkowanie, które występuje na osi napędzanej i nienapędzanej.
@kepa416 co to za model opon?
 
Też obstawian ciśnienie. Zmierz po trasie na rozgrzanych oponach i bedzie wiadomo.
 
Negatyw za duży i tyle...
 
Back
Top