• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
środek od wysokiego ciśnienia, daj więcej danych odnośnie geometrii
Takie coś
601352db0d6fe6befaeff120a774ad20.jpg
 
Chyba w normie, ale sprawdziłbym jak jest teraz u renomowanego fachowca od geometrii który przy okazji skontroluje stan zawieszenia. Trochę tnie opony.
 
Last edited by a moderator:
No i gites. Pytałem znajomego, który zęby na bawarkach zjadł i twierdzi, że jest ok. Co prawda camber zazwyczaj ustawia się -2°±0,25°, ale to też podobno sprawdza się po VIN-ie, bo w BMW ustawienie zależy też od silnika, napędu etc, ale zawsze robi się powyżej -2°.
Ale nadal, mimo wszystko geometrii bym się nie czepiał, bo ewidentnie zżera Ci środek opony, nie boki, czego niektórzy próbują się tutaj dopatrywać.
W ogóle, zacznijmy jeszcze od kwestii samego ogumienia. Masz homologowany rozmiar gum, czy coś kombinowane? Rozmiar, indeks nośności, może powinieneś mieć wzmacniane, a nie masz?
 
@kepa416
dla mnie za małe ciśnienie w oponach
tak jak pisze Hubert lecisz szybciej opona wstaje jak upuścisz powietrza efekt będzie większy
to tyle mojej wiedzy ale mogę się mylić 😁
 
2.5 bara jest sprawdzane co miesiąc czyli pewnie 2.4 - 2.6 się waha. Przez zimę auto robiło głównie 140 KM dziennie po autostradzie. Powinno być 93 a jest 97 indeks prędkości jest W a powinien być Y. Reszta tak jak zaleca producent. Z przed zimą włożone nowe amortyzatory i sprężyny.

Ciekawa sprawa rzuciłem okiem na używki na portalach aukcyjnych i znalazłem podobne zużycie
0c162aaa9a52a003c6ecc3aa0f7b9b12.jpg
 
Last edited:
przed zimą włożone nowe amortyzatory i sprężyny
Wydruk z geometrii masz z lutego 2021. Czy po ty pracach sprawdzałeś czy jest ok?
Poza odrobinę za wysokim ciśnieniu z tyłu na tych zimówkach na moje oko jakaś poprawka powinna być wykonana, tylko powtarzam ponownie zakład musi być profi w tym temacie.
 
Wydruk z geometrii masz z lutego 2021. Czy po ty pracach sprawdzałeś czy jest ok?
Poza odrobinę za wysokim ciśnieniu z tyłu na tych zimówkach na moje oko jakaś poprawka powinna być wykonana, tylko powtarzam ponownie zakład musi być profi w tym temacie.
Oczywiście że był. Tylko nie mam wydruku.


Tylko wykluczam raczej opcje zawiasu, skoro na portalach aukcyjnych jest ten model i wygalda tak samo.
 
Przejrzałem zdjęcia używanych tych opon i wszystkie tak wyglądają. Może jest to spowodowane tym, że strona z jodełką bardziej jest podatna przez bieżnik na odkształcenia, a ta z bieżnikiem niepodzielonym wzdłuż zachowuje bardziej sztywność? Może ten typ tak ma?
 
Przejrzałem zdjęcia używanych tych opon i wszystkie tak wyglądają. Może jest to spowodowane tym, że strona z jodełką bardziej jest podatna przez bieżnik na odkształcenia, a ta z bieżnikiem niepodzielonym wzdłuż zachowuje bardziej sztywność? Może ten typ tak ma?
w mojej e39, opony tylne ( letnie Dunlop Fast Response ) były podobnie zużyte na środku szerokości bieżnika. Autko jezdziło praktycznie tylko po autostradach, luzów w zawieszeniu brak. Podejrzewam że ten typ tak ma.
 
Dzisiaj w końcu założyłem letnie Goodyear Efficientgrip Performance 2:
Zastanawia mnie jedna rzecz, opony napompowane zgodnie z etykietą na drzwiach auta czyli 2.5/2.2 przód/tył z przodu nawet dałem 2.6 i opony wyglądają na niedopompowane.

Tak wygląda przód:
View attachment 11633
Czy to efekt tej miękkiej ścianki bocznej o której tak wszyscy trąbią odnośnie tych opon? Drugie pytanie czy skoro ciśnienia są prawidłowe to zostawić tak i jeździć czy jednak podnieść je jeszcze? Boję się czy nie będzie zjadać brzegów opon jak zostawię tak jak jest. Jak myślicie?
tak to wygląda u mnie, ten typ tak ma 🤔 nawet nie zwróciłem wcześniej na to uwagi
 

Attachments

  • IMG_20220515_122443.jpg
    IMG_20220515_122443.jpg
    3,6 MB · Odwiedzin: 100
w mojej e39, opony tylne ( letnie Dunlop Fast Response ) były podobnie zużyte na środku szerokości bieżnika. Autko jezdziło praktycznie tylko po autostradach, luzów w zawieszeniu brak. Podejrzewam że ten typ tak ma.
Z ciekaw rzeczy nt. Michelin PA4 Opoeno odrzuciło reklamację z powodu iż opona jest naprawiana. Jedna strona zobaczymy co zrobią z drugą.

Druga sprawa sam Michelin mówi że zmienił warunki gwarancji i opony po naoarawach nie podlegają gwarancji czyli jednorazowe.

Trzecia sprawa Michelin ani Opoeno problemu nie widzi. Dla nich wad nie ma. Opona ma parametry że może śmigać spokojnie ponad 200km/h ale oficjalnie nie mam informacji czy opona nadaje się do eksploatacji czy nie.

Sprawa w toku
 
no dobra w moim aucie(ford) mam napisane że jak szybsza jazda to większe ciśnienie ?
 
no dobra w moim aucie(ford) mam napisane że jak szybsza jazda to większe ciśnienie ?
To ciekawe.

Choć w sumie to prawda, im szybciej jedziesz tym opona bardziej zagrzana i na zimno powinieneś pompować mniej:) Choć pewnie nie to miałeś na myśli:)

Zasada jest prosta, zjada Ci środek to pompujesz na zimno mniej.
 
Mi tam się wydaje, wina jest konstrukcji opony która nie radzi sobie z siłą odśrodkową przy dużych prędkościach.
 
@miro Właśnie odwrotnie, zazwyczaj producenci zalecają przy jeździe powyżej 160km/h pompować ~0,3 bara więcej. Wystrzały opon na autostradach to w większości za niskie ciśnienie i wysoka prędkość, bo właśnie wtedy się taka opona przegrzewa.
 
@miro Właśnie odwrotnie, zazwyczaj producenci zalecają przy jeździe powyżej 160km/h pompować ~0,3 bara więcej. Wystrzały opon na autostradach to w większości za niskie ciśnienie i wysoka prędkość, bo właśnie wtedy się taka opona przegrzewa.
No coś w tym jest. W takim Koenigsegg Regera producent zaleca do 350km/h pompować 2,3-2,5 bara, ale już kiedy zechcemy pojechać ponad 400km/h to zaleca 3,3-3,6 bara :D
 
Back
Top