• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Budżet 600pln rozmiar 155/80r13.

Matador MP62 All Weather Evo - klasa średnia? 139zł/szt
Uniroyal AllSeasonExpert 2 156zł/szt
Barum Quartaris 5 125zł/szt

Które wybrać?
Jeśli przejrzysz testy opon całorocznych, to Uniroyal najczęściej zajmuje miejsce 6-8, opony dwóch pozostałych producentów są dużo niżej.
 
Nie wiem czy to rozsądne oceniać po producencie, ale matadory zimowe 3-4 latach mimo idealnego bieżnika i wyglądu zapewniały całkowity brak trakcji
 
Budżet 600pln rozmiar 155/80r13.

Matador MP62 All Weather Evo - klasa średnia? 139zł/szt
Uniroyal AllSeasonExpert 2 156zł/szt
Barum Quartaris 5 125zł/szt

Które wybrać?
Matador mp62 to po prostu bieżnik Uniroyal AllSeason Expert.

Wybrałbym Uniroyal AllSeason Expert 2
 
To chyba zostanę przy marce Uniroyal. Zimówki mam MS Plus 6 (DOT 2608 :cool:). Bieżnika mają jednak tylko 4.5-5mm więc nie tak bardzo szkoda będzie wyrzucić.
 
Last edited:
Pandzia robi ok 2kkm rocznie. Trudno będzie mi je dojechać ;) Więc chyba jednak wrócę do pierwszego pomysłu - najtańsze nie chińskie czyli Barum. Zostanie 120 ziko na jakąś analizę :)
 
porownywalem jeden po drugim ts860 i 4s2. trakcja lepsza na 4s2. wlasciwosci przelajowe tez .nie wiem , podejzewam ze asr i naczej w fabii dziala profil 55 do 65 i masa 1.6tdi do 1.9 tdi bo jak bum cyk cym ts860 ma slabsza trakcje
 
@soszo tym samochodem i przy tym przebiegu rocznym Barum quartaris 5 będą dobrym wyborem guma w tych oponach robi dobre wrażenie po ponad roku czasu ( 15 tyś)opony jak nowe .
 
@xtremesystems o to widzę że dobrze wybrałem myslałem o ts860 ale cena za wysoka i wybrałem 4s2
co do 4s2 to dzisiaj po śniegu trochę śmigałem, zresztą warunki robią się coraz goresz jak na razie jest git
 
A ja dzisiaj dziękowałem niebiosom, że nie poskąpiłem na zimówki. Nie dość, że moja ulica w ogóle nie jest odśnieżana, to dziś rano ruszałem jako pierwszy więc po pięknym śniegu do połowy kół.

A przed chwilą, jak jechałem po torty to znowu zaczęło padać i na takim pięknym, wąskim i nieodśnieżonym (zabłoconym) zakręcie przy 20km na godzinach zaczęło mnie wynosić na jadącego z naprzeciwka Mesia. Dobrze, że udało się złapać przyczepność i pięknym wężykiem wrócić na swój pas :D

Vive la Conti TS860 :D
 
Moje Goodyear Vector 4season G2 mają całkiem dobrą przyczepność, bo ESP z łatwością wprowadza korekty kiedy przesadzam.
 
E762E037-1C7A-452B-A231-71A85E61A87E.jpeg

Mój codzienny dojazd do domu ;) a zarazem test opon i umiejętności
 
Niektórzy narzekali na moje wywody na temat Dębic Navigator 2, a ja znowu o nich :( Obiecuję jednak, że to ostatni raz (chyba).
Jeździłem na nich chyba już we wszystkich warunkach w dwóch autach: BMW E36 Touring 170 KM i BMW E36 Compact 100 KM. Brak ESP, w touringu jest ABS, w compact brak. Jeżeli chodzi o warunki przy temperaturze powyżej 15 stopni Celsjusza, to te opony sprawdziły się w obu autach. Gdy temperatura zbliżyła się blisko zera, opony nie dawały rady sobie w touringu. Występowała bardzo częsta utrata trakcji zarówno przy ruszaniu jak i przyśpieszaniu (nawet na 3 biegu!!!) oraz przy hamowaniu. W Compact nie było żadnego problemu z jazdą po mokrym asfalcie w tej temperaturze. Po śniegu tourinigiem nie jeździłem na tych oponach. Ostatnio spadł śnieg. Opony, które były w Compact się nie nadawały do jazdy w takich warunkach. Padła decyzja o zmianie kół na takie z oponami Zeetex WP1000 (koła aluminiowe). Efekt nie był zadowalający na śniegu. Auto miało problem ruszyć pod górkę nawet przy ruszaniu z 3 biegu, a to konkretnie auto ma stały napęd na oba koła tylne. Koła w Compact zostały zmienione na stalowe z Dębicami Navigator 2. W zaśnieżonych warunkach navigatory zjadają zeetexy na śniadanie, absolutny brak problemów z trakcją, ruszanie pod tą samą górkę nawet na 1 biegu nie jest problemem. W Compact można spokojnie na tych kołach jeździć po śniegu z maksymalną dozwoloną prędkością i nie dzieje się nic nieprzewidywalnego lub niepokojącego. Auto mimo zaspawanego dyferencjału nie wpada w poślizg bez wyraźnej intencji kierowcy. Przy mniejszej prędkości trzeba strzelać ze sprzęgła, a na Zeetexach wstawało z gazu.

Podsumowanie: Dębice Navigator 2 są świetnym budżetowym rozwiązaniem do auta o niskiej mocy kierowanego przez rozsądnego kierowcę, który umie dostosować prędkość do warunków otoczenia. Skoro opony radzą sobie na śniegu w aucie bez kontroli trakcji i systemu abs to na pewno poradzą sobie w nowszych miejskich autach z takimi systemami. Nie zalecam tych opon do szybszych i cięższych aut, szczególnie w okresie jesienno-zimowym.


@MarcinM-Lbn mam prawie identyczne warunki, gruz zadowolony
 
Bieżnik klockowaty jest do śniegu, ale nie zmienia to mojego zdania, że ta opona to kupa
 
Dzisiaj jezdzilem po sniegu na tak hejtowanych tutaj crossclimate i to z 2014roku+ quattro. Do tego w aucie które waży 2400kg. Bardzo dobrze kleja na sniegu, szczególnie jak na opony całoroczne. Można ruszać na sniegu bez esp z gazem w podłodze, a mysle, ze jest czym ruszać bo auto ma 500nm. Na zakrecie ciezko wyprowadzic je z rownowagi, a jak ma sie ochote to mozna latac dlugimi, kontolowanymi poslizgami bez uczucia ze cie poniesie. Poprostu czuc ze opona caly czas trzyma i mozesz odzyskac kontrole kiedy chcesz.
 
@soszo narzeczona na C1 właśnie wymienione przed Ciebie Uniroyale i na prawdę sprawdzają się super, nawet dziś gdzie na drogach śnieg bo drogowcy znowu zaspali jest wszystko git i trakcja też pod kontrolą, ja polecam 👌👌
 
Bieżnik klockowaty jest do śniegu, ale nie zmienia to mojego zdania, że ta opona to kupa
To co w tej cenie lepszego zaproponujesz? Dla mnie jest niesamowite to, że tanie całoroczne poradziły sobie lepiej od tanich zimówek. Pierwszy raz nie mam problemu z wjazdem na podwórko jak jest śnieg. Na pewno ma w tym swój udział szpera, ale opony też są naprawdę niezłe.
 
Czego by @soszo nie kupił i tak będzie bezpieczniejsze od jego obecnych opon:)
 
Back
Top