• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
jutro nad tym i poszukam. jaka tam moc?
ale wydaje mi sie ze to ciezka krowa i nie przeskoczysz zużycia opon. pozatym im dluzsze przebiegi tym bardziej gowniana opona.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
jutro nad tym i poszukam. jaka tam moc?
ale wydaje mi sie ze to ciezka krowa i nie przeskoczysz zużycia opon. pozatym im dluzsze przebiegi tym bardziej gowniana opona.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Waga 1700 moc 250 km
 
jutro nad tym i poszukam. jaka tam moc?
ale wydaje mi sie ze to ciezka krowa i nie przeskoczysz zużycia opon. pozatym im dluzsze przebiegi tym bardziej gowniana opona.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Ciężka krowa to jedno , a ciężka noga to drugie .
Jak kolega lubi przyspieszać, a jest czym to i bierznik znika .
W Tesli S jeden taksiarz warszawski opowiadał , 20 tys km i koniec - miał napęd na tył.
Ja nie jeżdżę jak zawalidroga , lubię na autobahnie pociągnąć , raczej lubiałem, bo Insigni już nie mam , 200-220 nie raz się leciało , a wtedy i hamowania są ostre , gdy ktoś zajedzie (rzadziej niż w PL) , zestaw do hamowania był Zimnermann sport i klocki Havk Performance RED
Skończyły mi się zimowe i letnie .
Kupiłem vredestein Quartac 5 245 45 18 100 XL , musiałem wtedy przyoszczędzić, zamiast 2 kpl po 2500zl kupiłem 1 za 2600 zł i koła zimowe sprzedałem za 1200 zl . Więc gumy mnie kosztowały 1400 zl .
Insignia 2,0 CDTI automat , 160 ps, 400 Nm na przednią oś , waga 1650 kg . Widać , że opony miały co robić .
Na tym kpl przejechałem w 2 lata prawie 90 tys km , a stan bierznika to 5,5 mm i 4,5 mm .
Chętnie bym wrócił do tego zestawu , były dobrze zbalansowane i nie wiem czy tak nie zrobię.
Sam producent chwali się , że mieszanka dobrana pod kątem przyczepności , niskiego hałasu i wydłużonej żywotności.
Opona asymetryczna , jej konstrukcja pozwala przenosić większe obciążenia niż kierunkowa , teraz wszyscy tylko kierunkowe robią ?
Jedno pytanie siedzi mi w głowie , czy skład mieszanki dzisiaj będzie taki sam jak 5 lat temu ?
Znając marketing : puszczamy bestsellera , zdobywa renomę , a potem obniżamy koszty produkcji i jedziemy na renomie jakiś czas.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
W rosyjskim teście aut wytrzymałościowej to pisało że jak auto pojedzie cały czas np. 180 km/h to opony do wywalenia po 2-5 tys. km.
 
składy mieszanek sie zmieniaja. szczegolnie właśnie od4~5 lat chyba wszyscy producenci zmienili główne mieszanki bo poprawili hamowanie na mokrym..
ostanio o opory toczenia walcza. osobiście wole jak firma robi jak michelin lub conti ze zmianiaja mieszanke to robią nowa opone [nazwa nowa] a nie jak bridgestone. wprowadzili nowa mieszanke w cala game i tylko w jednej oponie na samym poczatku zmienili nazwę [turanza t001 i t001evo]

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Waga 1700 moc 250 km
rozumiem ze zalozenie jest takie ze chcesz zmniejszyc wydatek na opony (bo szybko schodzą ).

przy tak ciezkim aucie raczej nie doradze co wytrzyma dluzej, natomiast moze warto isc w troche tansze opony i zmieniac je w podobnej czestotliwosci.

np. na lato taki hankook ventus prime 3 (oponeo ok 450 sztuka) jest 150-200 zl tanszy od od conti czy goodyeara a ok 300 tanszy od michelina na oponie . (czyli komplet ok 1000zl mniej. ) w testach zawsze wysoko . sam jezdzilem na tej oponie raczej komfort niz sport

za okolo 500 za sztuke masz hankook s1evo2 badz 3 (na evo2 jezdzilem bardzo fajna , szersza niz rozmiar przynajmniej na 225) , obecnie mam v12evo2 ale to w twoim rozmiarze juz 530 za sztuke


na zime jesli nie jezdzisz po gorach to bym wzial wieloseson
i tutaj znow hankooka bym polecil (bo znow 200zl na oponie mniej, tez obecnie mam tą opone) 4s2 ok 550zl gdzie inni (nie mowie o gownianiych oponach) w tym rozmiarze zaczynaja od 850 (cc+) juz pomijam nowosc goodyeara (1300 za sztuke).

obecnie hankook sporo podciagnal mieszanki i ja np przesiadlem sie z semislicka toyo r1r na v12evo2. mysle ze taki set jak podalem zniweluje ból kupowania co dwa lata opon za 3kzl letnich i 4k zl zimowych

tak calosc zalatwisz za 4k zl czyli prawie polowe taniej a masz opony niewiele odbiegajace od czołówki (bo wszystkie z tych opon w testach sa przewaznie w pierwszej 5tce) . szczegolnie jesli nie latasz mega po zakretach polecam ventus prime 3 . mieszanka jest super . wg mnie podobna albo lepsza do s1evo2 natomiast scianki nieco bardziej miekkie wiec komfortowe. chociaz sa precyzyje ale s1evo2,3 sa bardziej na sport nastawione jesli chodzi o scianki . (bo jak pisalem ventus prime 3 ma rewelacyjna mieszanke wg mnie)


4s2 jako wielosezon i zima sprawdzi sie nawet na sniegu (znow polecam test tire review
)
mam znajomka co jezdzil wlasnie latem na lecie a zima wielosezon. plus taki ze wkladasz wielosezon kiedy chcesz i nie musisz bawic sie w kolejki u gumiarza.
 
Osobiście mogę polecić Hankooka Ventus S1 EVO 2 225/45/17. Opona świetnie się sprawdza w każdych warunkach. Niestety, w moim odczuciu bardzo szybko znika.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Opona świetnie się sprawdza w każdych warunkach. Niestety, w moim odczuciu bardzo szybko znika
Miałem tą oponę w poprzednim aucie (nawet ten sam rozmiar) i mogę potwierdzić to co napisałeś. Opony świetne ale znikają w oczach.
 
Przez 5 sezonów użytkowałem Nexen N'Blue HD Plus 205/60/15.
W pierwszym sezonie założyłem je na E36 m40b18 113 koni. Nie zdarzyła się nigdy taka sytuacja na drodze, żeby stracić przyczepność. Pamiętam sytuację jak w deszczu chciałem ruszyć z piskiem opon i w tym celu zakręciłem silnik do 4000 rpm i strzeliłem ze sprzęgła. Mocno się zdziwiłem, gdyż koła nawet nie zaboksowały. W następnym sezonie sprzedałem 1.8 i zakupiłem e36 touring m52b25 170 koni. Nawet na suchym po wciśnięciu gazu do końca koła traciły trakcję. Po tych 5 sezonach opony są nawet spoko, myślę, że jeszcze przejeździłyby kolejne 2 sezony, ale planuje się ich pozbyć, bo już nie mogę patrzeć na felgi na które są założone, a zdejmować tego raczej się nie opłaca.
 
Dzięki za zainteresowanie i podzielenie się wiedza. Obecnie nie planuje letnich opon kupować bo zrobiłem to w maju kupiłem Gooyara asymetric 5 . Miałem wcześniej Michały primacy 3 i różnica na + dla goodyaerow
Lepiej prowadzi się w zakrętach -większa stabilność
Na prostej tez lepiej reaguje na ruchy kierownicy szczególnie ze mam dynamiczny (zmienny) układ kierowniczy
Minus
Zdecydowanie głośniejsze
Mniej komfortowe
Już widzę ze szybciej się zużywają

kończą mi się zimowe Conti 850P i te opony chce zastąpić allseason bo jak tej nadchodzącej zimy nie będzie śniegu i sporadycznie temp spadać będzie poniżej 0 to rezygnuje z zakupu klasycznych zimowek .
hankooki ventusvs1evo 2 chciałem kupić na wiosnę bo czytałem b dobre opinie w testach o nich . Niestety do pozytywnych opinii i dobrej ceny dołączyła wszędzie negatywna ze znikają w oczach
W któryms z testów goodyaer as 5 , Conti premium 6 , michelin pilot 4 miały żywotność ok 50-55 tys km a hankook s1 evo2 na niecałe 30 tys . Wiec odpadły jak moje auto tak zużywa opony pomimo ze nie ścigam się nim po ulicach .
 
Tu ciekawe spojrzenie na zagadnienie wielosezonówki kontra zimowe - i to jeszcze w ujęciu napęd na 4 koła kontra napęd na jedną oś.

 
Opony całoroczne mają jedną niebywałą zaletę: nie trzeba jechać na wulkanizację w czasie, kiedy jest największy ruch. Obecnie mam 3 komplety kół, letnie, całoroczne oraz zimowe. Założyłem teraz całoroczne, bo zimowe prawdopodobnie będzie trzeba wyważyć. Dopóki nie spadnie śnieg raczej nie będzie potrzeby ich zmieniać.
 
Opony całoroczne mają jedną niebywałą zaletę: nie trzeba jechać na wulkanizację w czasie, kiedy jest największy ruch.

Ja już półtora roku nie widziałem się z wulkanizatorem. Drugi samochód już 4 rok nie widział wulkanizatora. Jeszcze 2 lata i za przekładki będę miał nowy komplet opon całorocznych
 
Brak potrzeby przekładek spowodowało że zdecydowałem się na opony całoroczne. Oszczędność duża. Wole co 3 lata kupić nowe 4 opony. Wtedy opona zawszę świeża. Chyba że się okaże że w zimę nie będę mógł jeździć,opony okażą się niewypałem. Ale to wtedy będę się martwić.
 
@luckyboy to jest fakt. Ostatnio za samo wyważenie płaciłem 70 zł, więc takie koła całoroczne to spora oszczędność. Ja jednak wolę na lato mieć opony letnie, bo te całoroczne mają wręcz "terenowy" bieżnik i są głośne
 
Ja mam Goodyear 4season i zaliczam je do bardzo cichych opon. Z tyłu panuje cisza jakbym nie miał kół
 
Ja mam Goodyear 4season i zaliczam je do bardzo cichych opon. Z tyłu panuje cisza jakbym nie miał kół
W tamtym tygodniu założyłem Goodyear 4seazon gen.3. Po przesiadce z letnich Uniroyalów zdecydowanie ciszej się zrobiło. Co do prowadzenia się nie wypowiem, bo jeżdżę raczej spokojnie.
 
Bo świeże, trochę dotrą się i będzie nieco głośniej.
 
No ja mam aktualnie 3 sezon założone na zimę Goodyeary 4season Gen-2 i jestem mega zadowolony. Fajne, ciche, komfortowe oponki. Mam rozmiar 225/45R17, czyli dość "szerokie" opony jak na kompaktowe auto jakim jest VW Golf 5. Opony są ciche, ale co zaważyłem, że przy prędkości ok 40/kmh to je słychać. Słychać ten mięsisty lamelowy bieżnik ;) Natomiast przy normalnej jeździe 90-100km/h i więcej to już jest ok. Oczywiście, że słyszę jej szumienie, ale nie jest to nic nadzwyczajnego. Śmiem nawet stwierdzić, że przy wyższych prędkościach jest nawet cichsza od mojej latniej Goodyear Asymmetric 5. W sumie musiałoby się to zgadzać bo AS5 71dB / 4season 69dB :)
 
Back
Top