jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Honda ma inny podgląd na te sprawę.
10W-30 RC/EC czyli o obniżonym HTHS. W samochodzie to odpowiednik 10W-30 ACEA A1/B1 albo A5/B5. Także teges.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Które czterosuwy kręcą się więcej niż 20k poza ZX2R czy CB250? Któryś 500ccm i więcej? Bo z tego co się orientuję w motocyklowym świecie to 17.500rpm w R6 RJ11 jest uznawane za kosmicznie wysoko kręcącą się jednostkę.Ze silniki motocykli nie dokręcają się do 20 tys? Jak widzisz dokręcają, niektóre potrafią kręcić nawet więcej
Ta...w wyścigach motocyklowych jeżdżą na SAE20/30 gdzie silniki dostają maksymalnie w palnik, w niektórych seriach i po 24h, ale cywilnye moto na SAE30 wypluje pewnie tłokitam swoim 10w/30 mógłbyś co najwyżej łańcuch nasmarować
Co Ty masz z tymi "ostro kręcącymi" silnikami motocykli ...?Jeżeli kręcące się ostro silniki motocykli dają radę na dobrych 10w/60, to i silnik bolidu F1 też by na tym pojechał.
Za dużo folderów reklamowych czytaszPewnie masz rację, że nie są to "handlowe" oleje, ale jeżeli sprawdzą się w F1 to zwykle później trafiają do handlu i są reklamowane np. słowem Racing. F1 od zawsze było poligonem dla różnych rozwiązań technicznych, które potem znajdowały zastosowanie w cywilnych autkach,
Przestań już się ośmieszać. Akurat do łańcucha Honda zaleca "heavy oil" czyli olej o wysokiej lepkości. I takiego używam. KV40 = 250.tam swoim 10w/30 mógłbyś co najwyżej łańcuch nasmarować
Kiedyś trafiłem na artykuł o torowym modelu Hondy NR750, którego silnik miał się kręcić do 21 tys.Które czterosuwy kręcą się więcej niż 20k poza ZX2R czy CB250?
Już pisałem, że wiele lat temu gdy mieszkałem jeszcze na skraju miasta, to po ulicy przy której póżnymi wieczorami spacerowałem z psem jeździły sobie ścigacze i słysząc do jakich obrotów dokręcane były silniki zainteresowałem się tym.Co Ty masz z tymi "ostro kręcącymi" silnikami motocykli ...?
Nic a nic nie wiedzą o silnikachA honda to się gów.. zna na silnikach
Nie 750 tylko 500, to po pierwsze, druga sprawa, spec podaje "over 20krpm" co może równie dobrze oznaczać 20.010 rpm, po trzecie, mówimy o modelu stricte wyścigowym, prototypie, który nigdy nie wyjechał na drogi. NR 750 kręciła się do 14krpm, czyli do obrotów, jakie osiągają cywilne motocykle, przy czym znowu, mówimy o w zasadzie prototypowym motocyklu, którego wypuścili na rynek może z 1000 sztuk i który jest białym krukiem za kosmiczne pieniądze. Także sorry, ale wróćmy na ziemię.Kiedyś trafiłem na artykuł o torowym modelu Hondy NR750, którego silnik miał się kręcić do 21 tys.
Motocykle mają krótkie układy wydechowe, stąd wrażenie jakby sam diabeł rozkręcał te silniki do niebotycznych obrotów, a prawda jest taka, że większość maszyn zamyka się gdzieś w okolicach 12-14 tys obr. stąd taką furorę zrobiła R6 wykręcająca 17.5k rpm, stąd taką furorę robią małe szlifierki kręcące się do 20k rpm.jeździły sobie ścigacze i słysząc do jakich obrotów dokręcane były silniki zainteresowałem się tym.
Czyli pasuje to do podejścia: wysokie prędkości ścinania -> niska lepkość / HTHS.A co do Y2K, to jest w zasadzie silnik turbowentylatorowy obudowany motocyklem, a takie silniki smarują specjalne oleje odpowiadające bodajże gdzieś okolicom SAE8.
Ja 200 km/h mam przy 8 k obrotów. No i? 268 km/h przy 10.5 k. No i?? Co chciałeś pokazać tym filmikiem? Bo nie kumam.gdy gostek rozpędza Hondę do 200km/h i też kręci ją do 20 tys obrotów, tak więc w porównaniu to Twoje 10,5 jest trochę powyżej biegu jałowego