• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Efecta ON + AR6900D-Max

Efecta B0 ze stacji paliw ?
Tak, jest nawet zdjęcie świadectwa jakości w poście z wynikami analizy.
pisałem responsywność na dodatek cetanowy bywa rożna i w tej dawce widełki to od +2 do +8 nawet w zależności od jakości czyt. zaawansowania rafinacji oraz składu oleju bazowego
Jak dla mnie obydwa badania są ok i pokazują, że dodatek w każdym przypadku na swój sposób działa. W znaczny sposób obniża HFFR, widać dużą dawkę 2EHN, widocznie w przypadku zimowego B0 z Orlenu coś nie zagrało z LC, tyle. Ja co chciałem uzyskać, uzyskałem, widzę że dodatek wpływa pozytywnie na właściwości paliwa, a jeżeli nie wpływa, to też nie pogarsza, dla mnie założony efekt został osiągnięty, a reszta wojenek mnie szczerze mówiąc nie interesuje, każdy swoje wnioski powinien potrafić wyciągnąć.
Post automatically merged:

Pół roku to dość świeży, myślałem, że może ze 3 lata
Nope. Litrowa butelka AR-a wystarcza mi na ca. rok jeżdżenia. Daty i numeru z butelki nie odczytam niestety, bo raz, że poleciała już do śmieci, dwa, że dosyć często przywałem ją zmywaczem do hamulców, żeby mi w bagażniku nie jechało i nawet etykieta się z niej już zmywać zaczęła 🙃.
 
Last edited:
Ok w mojej okolicy Efecty B0 na stacjach brak od lat nawet zimą dlatego pytałem.
 
Ja również i wiem, że działają, bo robiłem układ wtryskowy w swoim klekocie i sam gość w zakładzie stwierdził, że tak czystych wtrysków nie widział i nie były jakoś mocno styrane w porównaniu z innymi, które widywał z takim przebiegiem, a że pompa zdechła, bo miała zdechnąć i chociażby ze smarnością zjechać i do 50um i tak zdechnie, bo zdychają elementy, których paliwo nie smaruje, a jeśli, to nie w wystarczającym stopniu.

Na to wychodzi. Cóż, bardzo mi z tego powodu wszystko jedno szczerze mówiąc 🙃
Trochę po za tematem może, ale co do tego zakładu to ten człowiek w 🍑🧻 był i 💩widział.
 
@Uziu92 akurat nie o tego paproka mi chodzi, wtryski i pompę diagnozowałem w Lublinie, on dostał już w zasadzie wszystko na tacy, bo chciałem mieć to zrobione u kogoś rzekomo sprawdzonego 😁.
 
Rozumiem. Mi tak wtryski zrobił że samochód stracił prawie 100 koni mocy i palił 10/100. O tym że stał 4 miesiące rozebrany to nawet nie wspomnę.
 
Tak na spokojnie moja opinia w sprawie labu:

Od najbardziej prawdopodobnych przyczyn:

1. Czeski błąd przy przepisywaniu wyników (ostatnie cyfry oddzielone przecinkiem pozamieniane).

2. Partia paliwa o obniżonej natywnie LC i doprawione spora ilością kompozycji zwiększającej LC w tym 2EHN, i przez to liniowo już nie rośnie)

3. Temperatura, zabija 2EHN i leci to lawinowo, łańcuchowa z gracją reakcji rodnikowych - czytaj ultraszybko. Nie mamy protokołu postępowania z próbką od przyjęcia do nadania wiec zagadka.

4. Niekorzystny wpływ substancji zawartych w próbce - ale generalnie nie przychodzi mi do głowy jakie zanieczyszczenia mogą powodować destrukcję dodatku.🙃 Depresator? 🤷‍♂️
 
Jeśli pkt. 3 ma swoje potwierdzenie to oznacza że wszystkie dodatki z 2EHN przechowywane przez dłuższy czas mogą iść do kosza
 
Rozklad 2-ehn nastepuje lawinowo powyżej 100*C i fakt w takich temp przechowywanie jest nawet niebezpieczne
 
Masz moze jakis wykres, gdzie pokazany jest taki "rozklad" w poszczegolnych temperaturach? Coniektórzy wożą specyfiki w bagazniku, to w okresie letnim moze sie nagrzac do jakichś 40 stopni.
 
Tego szukałem 👍👍👍

Co do trwałości składników to zawsze zależy od innych składników - w gotowych preparatach mamy przeciwutleniacze, środki powodujące rozcieńczenie bazowego stężenia itp. Tak samo w paliwie inaczej zachowuje się jak solo.

Ale nurtuje mnie temat krążenia paliwa w układzie zasilania np CR.
Paliwo trafia do puszki z filtrem następnie kierowane jest na „szynę”. Tam już jest gorąco. Potem do wtryskiwaczy a nadmiar do powrotu (do puszki lub do baku).
Przelew jest gorący i czy to nie ma wpływu na kompozycję paliwa? 🤔
 
Jeszcze jedna ciekawostka dla uzupełnienia obrazu jak działa Archoil AR6900-D MAX w dawce 1:1000 na ON z krajowych rafinerii. Tym razem w paliwie wprost ze stacji najbliżej Rafinerii Gdańskiej wysłanym bezpośrednio z Gdańska do VenturoLab na sprawdzenie liczby cetanowej samego ON oraz z dodanym Archoil AR6900-D MAX. Zwykły diesel z Gdańska zawiera już 303ppm dodatku cetanowego 2-EHN i jego liczba cetanowa dzięki temu wynosi 52,4 ale także w obecności 2-EHN już w ON dodany dodatek Archoil AR6900-D MAX w dawce 1:1000 skutecznie podwyższa liczbę cetanową o kolejne 6,1 punktów finalnie dając paliwo o liczbie cetanowej 58,5. Raport z badania w załączeniu. VenturoLab do testu użyło tej samej butelki dodatku Archoil AR6900-D MAX 500ml otwartej przez nich ponad miesiąc temu.
 

Attachments

  • Sprawozdanie-z-badań-On-+-Archoil-AR6900-D-Max-1;1000-M-1143-1.pdf
    189,1 KB · Odwiedzin: 127
A masz gdzieś wykres albo wiedzę jak wyglada liczba cetanowa przy zwiększaniu dawki? Wiem ze jest pewna granica która już nic nie wnosi (u mnie powyżej 1:250 już praktycznie nie było sensu wlewać)

- ja testowałem zwykle paliwo z Makro (Orlen) i czysty 2EHN plus smar.

Nadal podtrzymuję, że 1:1000 to już dużo :)
 
Wklejałem powyżej jak działa czysty 2-EHN i są widełki w zależności od responsywności ON.
AR6900-D Max w dawce 1:1000 zawiera estrowy smar i bogaty kompletny pakiet uszlachetniaczy, to nie jest sam 2-EHN i zachodzą dodatkowe synergie dzięki temu.
Reakcja na drodze zależy także od silnika i jego softu.
 
Faktycznie to zależy od responsywności paliwa bazowego.

Dozując większe dawki to raczej preparaty złożone powinny być, sam 2EHN może powodować DID (jeszcze po korektach tego nie widzę ale czasami dorzucam dodatkowe mikstury czyszczącejak ksyleny, IPA, 2-EH aby utrzymać w ryzach ten temat).
 
Zawsze coś ale to nadal półśrodki bo detergenty atestowane DW10 to związki aminowe o odpowiednim zakresie ciężaru molekularnego i wtedy są też możliwe synergie z 2-EHN zamiast degradacji z powodu jego wysokich dawek.
 
Back
Top