• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum Ultor Perfect

Standard

Użytkownik
Przed chwilą sprawdziłem narzędziem na stronie producenta: olej do mojego samochodu Toyota Avensis 1.8 Valvematic.
Uwaga -- 1st choice: Orlen Platinum Ultor Perfect 5W30.

Co to jest ?? Co to za olej ?? Pierwsze widzę i słyszę .:oops:
 
Last edited:
Google podpowiada że to olej do ciężarówek
 
no dobrze no i co z tego ?? Producent źle spreparował narzędzie Dobierz Olej ??

, stosowanych w pojazdach spełniających normy Euro V i Euro VI
Auto Euro VI spełnia 🙃
 
Zawsze twierdziłem ze oleje do ciężarówek są lepszej jakości niż do osobowek... wręcz Perfect!
Myślę ze to bląd albo brak sortowania wynikow w dobieraczce wg dopasowania.
XFi ktory najlepiej podchodzi, jest na końcu

Przy okazji ten Ultor ma trochę PAO w przeciwieństwie do 2 pozostałych.

Pozdrawiam,
 
Te oleje mają po prostu więcej popiołowych detergentów, również pewnie więcej AOs. Ale jakie to ma znaczenie w interwałach +/-10kkm?
 
Spekuluje:

Byc wytrzymaja w aucie osobowym więcej niz 10 kkm, bez spadku ochrony = pewniejszy, stabilny wybór.
Może tak byc, analiza UOA odpowie na wątpliwości.

PARAMETRY FIZYKOCHEMICZNE:
Parametry Jednostki Wartości typowe klasa lepkości SAE 5W30
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 11,5
wskaźnik lepkości 160
Całkowita liczba zasadowa mgKOH/g 10
temperatura płynięcia 0C 45
temperatura zapłonu 0C 224
liczba zasadowa TBN Mg KOH/g 10
 
Last edited:
Dobre pytanie.
Baza i pakiet dodatków na 100 tys km a nie 10. Dodatki podbijające TBN bez podnoszenia popiołów.
Czy ma znaczenie na 10 tys km? Jeżeli jakośc takiego oleju wynosi wtedy 90%, a do osobowki powiedzmy tylko 20% to dla mnie ma to znaczenie.

Pozdrawiam,
 
Wlasnie.
Czy jest tu na forum ktoś z autobusowni miejskiej? Bo takie pojazdy mają tryb eksploatacji bardziej jak osobowki - duzo zatrzymań i przyspieszeń, gaszenie i włączanie silnika kilkanascie razy dziennie.
Jak tam wygląda wymiana oleju, co ile km? Czy wg wskaźnika jakości?
I co w ogóle sie leje?

Pozdrawiam,
 
Wlasnie.
Czy jest tu na forum ktoś z autobusowni miejskiej? Bo takie pojazdy mają tryb eksploatacji bardziej jak osobowki - duzo zatrzymań i przyspieszeń, gaszenie i włączanie silnika kilkanascie razy dziennie.
Jak tam wygląda wymiana oleju, co ile km? Czy wg wskaźnika jakości?
I co w ogóle sie leje?

Pozdrawiam,
W nowoczesnych ciężarówkach masz interwał najczęściej ok 80 tys km. Więc przy eksploatacji miejskiej będzie zalecenie wymiany co ok 40 tys km (jak dla ciężarówek dystrybucyjnych). Tylko weźcie pod uwagę, że tam jest min. 25 l oleju w silniku i najczęściej utrzymuje się obroty w przedziale 1200-1500.
 
Dokładnie, zupełnie inne warunki pracy. Aprobaty również.
 
Orlenowska dobiereczka się zepsuła. Z ciekawości sprawdziłem co wychodzi dla Citroena Xsary Picasso 1.6 16V z 2009r. którą sprzedałem:
1st choice PLATINUM ULTOR MAX 5W-40
2nd choice PLATINUM ULTOR EXTREME 10W-40
3rd choice PLATINUM ULTOR MASTER 10W-40
 
u mnie to samo
Suzuki Swift III 1.6 2009
1st choice PLATINUM ULTOR PERFECT 5W-30
2nd choice PLATINUM PRO XD 5W-30
3rd choice PLATINUM PRO XFI 5W-30
 
Yaris 1.3 2007 tak samo jak wyzej.
Jakaś marketingowa akcja?
Moze sugerują nam zeby zrobić VOA/UOA?

Pozdrawiam,
 
Lepkości w zasadzie dobiera odpowiednie. Na jakimś ultorze 10W40 jeździłem wieki temu w Escorcie 1.8 TD. Doznań nie przypominam sobie, ale silnik i turbina nie zatarły się przez około 1,5 roku ...
 
U mnie dobiera MaxExpert C3 5w40, Classic Syntetic 5w40, Classic semi 10w40.
 
Back
Top