• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum Ultor Perfect

A u mnie wszystko w porządku
1.8t max expert c3 5w40
 
Zasygnalizowałem temat na pejsbuku. Ciekawe kto odpisze - fachowiec czy marketingowiec/ściemniacz.
 
Na niemieckim oil clubie Ravenol NDT jest chyba najczęściej polecanym olejem do diesli z dpf. Również mnóstwo analiz oleju przepracowanego. To tak w kwestii stosowaniu oleju dla ciężarówek w osobowkach.
 
A my jesteśmy na polskim clubie :> To nie jest typowy olej do ciężarówek.

Tutaj: Kliknij
 
Tzn. zamykamy się tylko do swojego podwórka? Pisze w kontekście, że raczej też są tam osoby mające pojęcie. Tym bardziej że liczba analiz tam jest bardzo duża.

Oczywiście że nie, m.in. popioły 0,9
 
Osób mających naprawdę pojęcie policzę na palcach jednej ręki. UOAs?
 
Tak, bardzo Interesująca...

Według mnie to nadinterpretacja.
 
Sam się po prostu zastanawiam czy nie zalać tego typu oleju (z niskimi popiolami) do 2.0 cdti. Jakie miały by być przeciwwskazania? Nawet jeżdżąc w zakresie 2500-2800 obrotów (prędkości 160km i wiecej)? Dlaczego miałby taki olej gorzej chronić niż inny C3?
 
Ja nie znalazlem na forach Ru, De i Us zadnej analizy pokazującej większe zużycie silnika osobowek na olejach Heavy Duty..

Te z popiolami <1.0 to zloty srodek miedzy C3 a A3/B4.

Pozdrawiam,
 
A dlaczego by miały być? To nie świadczy o tym, że warto takie oleje stosować.
 
Gdyby ktoś chciał użytkować diesla w trybie LL to może oleje HD wcale nie są takie głupie. To tak na "widzi mi się", nie mam naukowych dowodów itp.

W nie jednej fimie transportowej auta typu kango/doblo/berlingo jeżdzą na olejach ciężarówkowych i nic im nie jest z tego powodu. Czy mają się lepiej? Tego też nie stwierdzono.
 
Last edited:
W nie jednej fimie transportowej auta typu kango/doblo/berlingo jeżdzą na olejach ciężarówkowych

Bo idą grube faktury na oleje do samochodów ciężarowych, więc leją to samo dla oszczędności. Jak padnie, to się silnik wymieni, albo zezłomuje.

Silniki wysokoprężne nawet jeśli działają na tej samej zasadzie w samochodach ciężarowych, jak w osobówkach, to są zaprojektowane do innej pracy, innych obciążeń, innych warunków. Już tu jeden taki był, co porównywał silniki okrętowe i przemysłowe do tych w osobówkach...

Pytanie, co ktoś chce osiągnąć takim olejem? Pomijając argumenty "na chłopski rozum".
 
Ale nie padają. Może i z oszczędności zalewają ale czasu/biurokracji. 4-5L oleju to żadna oszczędność finansowa.

Ja tam nie zalecam, nie stosuje, ale jak ktoś chce stosować oleje HD do diesla to nie widzę przeciwwskazań .
 
Last edited:
Podstawowa różnica między silnikami HD, a tymi z "osobówek", to przeciętna prędkość obrotowa.
Druga, to praca ciągła 8h vs 20 minut.
Kolejna, jak wspomniał @Zielony34, "obciążenia".

A czym różnią się te oleje od tych z osobówek ... ?
Zgłębiał ktoś temat szczegółowo?
 
Druga, to praca ciągła 8h vs 20 minut.
Tu to przesadziłeś. 4.30H to max w moich realiach.
Nam na szkoleniach np nie każą przepalać auta. Tzn jak najkrócej na wolnych obrotach gdy zimny silnik. Nie do zrealizowania podczas postoju w weekend. Polecają panele słoneczne do ładowania aku ale do szefów to nie dociera 😁
 
Moje ostatnie trasy osobowką to praca ciągla na tempomacie 4h :)
Zeby Renault nie wymagał 0.5 popiolu..


Pozdrawiam,
 
Co jak pracuje? Taka ciężarowka w dystrybucji wody w tych baniakach 19/20L to ma gorzej niż ten autobus miejski. Autobus to jedzie trasę 40-45 minut , a ta ciężarówka to może 5 może 15 minut.
Olej do osobówek zalecane są do aut 7.5T DMC. Tak więc czy HD wniesie coś lepszego w życie osobówki to nie wiem. Z tego co wiem to nie powinno szkodzić stosowanie takich olejów.

429zł za 20L - olej nie jest tani, czy warto?
 
Ja tam nie zalecam, nie stosuje, ale jak ktoś chce stosować oleje HD do diesla to nie widzę przeciwwskazań .
Okay, tylko nie z popiołem siarczanowym >1,6 g/100g (podbijają w dużej mierze popiołowe detergenty). Chyba, że zużycie małe i brak DPF-u.
 
Back
Top