• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Pro New 0W-40

To był olej warsztatowy, sprzedaż na stacjach nie ma raczej wpływu na decyzję o produkcji, stał tam chyba tylko w ramach reklamy, podobnie jak na Lotosie można znaleźć zabłąkaną butlę Quazara. Zwłaszcza, że ceny w hurcie były znacząco niższe niż w detalu: w ASO Orlen Pro już z marżą serwisu kosztował 50 złotych, więc goły litr w hurcie, w beczce pewnie stał po 20 złotych maks, albo i mniej.

Jeżeli cokolwiek mogło spowodować wycofanie tej serii to odejście Kia Motor Polska od współpracy z Orlenem. Od początku roku w salonach leją Totala.

Ciekaw jestem jak to się skończy, olej jest chyba 2 lata na rynku (pierwszy raz widziałem go na ostatnich targach poznańskich) i szybko by poszło gdyby teraz go wycofali, niedawno coś nowego się w tej serii pokazało. Może po odejściu KMP ucywilizują ceny tej serii i wypuszczą do obrotu detalicznego? Będę musiał podjechać na Orlen i zerknąć, może przecenili Pro XJ :D

Ciekawe czy nasi handlowcy coś wiedzą w tym temacie, mają pewnie lepsze informacje niż my.
 
Hm... on ma napisane "for Porsche".
Może sprzedaż Porsche spadła. Albo właściciele nie chcą zalewać Orlenu... Raczej z Kia nie ma to związku, bo do którego modelu podejdzie?
Wygląda jakby koncentrowali się na głównym rynku - 5w30 w licznych odmianach dla GM/VW/Francji/Japonii i 10w40 jak już zaczną brać olej :)

Pozdrawiam,
 
W salonach Porsche to nawet nie wiedzą pewnie że Orlen istnieje. Chodziło mi ogólnie o serię Pro.
 
Seria PRO na pewno zostanie, są nowości na stacji, np. 0W30 PRO NEW (może właśnie zamiast 0W40 PRO?), 0W20 PRO i 0W20 HYBRID PRO

0W40 z normą A3/B4 to już dzisiaj w sumie przeżytek, nawet hot hatche idą w inne lepkości, kiepski target na półkę na stację benzynową po 80 zł. Młodsze normy i lepkości chociaż biorą kierowcy flotówek, biorą na kartę "Flota" i nie patrzą na cenę. Firma płaci.
 
Last edited:
Raczej za mała dostępność w ogóle. Czasami są po dwie bańki litrowe na stację, innych pojemności w detalu nie ma. Wątpię, żeby było duże zainteresowanie detaliczne tymi olejami.

Zostają warsztaty/ASO plus sprzedaż za granicą. Może Orlen tą serię traktuje jak Lotos Quazary i pcha za granicę? Nie mam pojęcia, bo jako olej detaliczny to Pro w Polsce nie ma w ogóle sensu.
 
A na inne oleje też jest promocja?
 
Dorwałem i ja, ostatnie 5 litrów. Jak by była mała ilość na wystawie to warto spytać kasjera czy na zapleczu jeszcze nie mają. Na półce stała jedna bańka 1l a cztery wygrzebał gość z zaplecza. Data produkcji 2016 i 2017.
 
Szkoda,że XD nie ma, 8L bym przytulił.
 
Ja również dorwalem 5l, 2 z 2015, 2 z 2017 (zlote butelki) i jedna z 2018 (szara nowsza). Do m60b30 idealne zwlaszcza ten olej spełnia norme LL-98
 
Last edited:
Udało się dopaść ostatnie 4L. Było 5, ale 1L wchodził po normalnej cenie. Dobre i to :)
View attachment 5631
 
Gdyby ktoś z Rzeszowa lub okolic szukał jeszcze litrówek 0w40 to pisać na priv (dzisiaj po południu na dwóch stacjach jeszcze je widziałem).
 
Też kupiłem, akurat ostatnie 4 flaszki wystawione. Wszystko 2018r.

Wjedzie zestaw Orlen + 200ml Ravenol VMO 5w40 + Archoil 9200 (już zakupiony)
 
no to teraz mądre głowy proszę o pomoc, czy wg Was mogę śmiało zalać ten olej do auta, które wymaga normy VW 505.01? Przyznam szczerze ta cena mnie skusiła i nie mogłem się powstrzymać żeby nie wziąć :)
 
Back
Top