• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oryginalne klocki hamulcowe

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Panowie chcę kupić oryginalne klocki hamulcowe do BMW. Czy ktoś kupował na znanym portalu Alle... od użytkownika Grzes_44, firma F.H.U. VAG-R z Bielsko Białej , lub zna pana i jest w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć oryginalność produktów? Na youtube jest film przedstawiający oryginalne i podrabiane klocki. Wizualnie podróby są nie do odróżnienia. Dopiero w skrajnych warunkach podczas testów są różnice, na korzyść oryginałów.


 
Co to znaczy oryginalne? BMW nie produkuje klocków. Sprawdź co jest montowane na pierwszy montaż i takie kup. Obstawiam,że na pierwszy montaż idzie ATE z napisem BMW.
 
Oryginalne to te z logiem BMW, produkowane przez kilku producentów, zależnie od modelu i rocznika. Przedstawiciel Textar przyznał, że skład klocków OE BMW jest inny od afermarektów przez nich produkowanych i jest to zabezpieczone umową.
 
W klockach można wybierać, przebierać, dopasować wg własnego widzi mi się. Po co spinać się na oryginalne które mogą okazać się podróbką. Nawet jak oryginalne to afrermarketowe mogą być inne niż te na pierwszy montaż.
 
Przedstawiciel Textar przyznał, że skład klocków OE BMW jest inny od afermarektów przez nich produkowanych i jest to zabezpieczone umową.
BMW tutaj nie jest wyjatkiem.
To raczej powszechna praktyka wśród producentów części OEM/Afrtermarket.
 
ja do Forda kupowałem przednie klocki OEM niby takie same jak montowane w fabryce ale niestety to już nie było to samo. Niby znaczek FoMoCo nabity i kupione w pewnym sklepie to wizualnie różniły się od tych które były zamontowane od nowości, hamowanie też oczywiście się pogorszyło.
 
Zmieniałeś z tarczą? Czy same klocki? Przy jakim przebiegu?
 
Czy jest sens pruć sobie żyły skoro klocki hamulcowe aftermarket'owe spełniające wymagania ECE R90 nie mogą odbiegać parametrami o więcej jak 15% względem klocków stosowanych na pierwszy montaż. Klocki OE to możesz przełożyć z innego samochodu bo legalnie nie kupisz nigdzie.
ECE R90 nigdy nie będą miały tak stabilnych parametrów jak OE. Dobry klocek to taki, który trzyma parametry w czasie. Niestety dupne oznaczenia klocków nic nie mówią, o ile niektórzy producenci podają jeszcze współczynniki tarcia na zimno i po rozgrzaniu użytkownikowi pozostaje wyciągać wnioski z autopsji.
 
Last edited:
Niby na wszystkich klockach widnieje ECE R90 tylko że niektóre hamują jakby były z drewna...
 
@bobwoj zmienialem same klocki, przebieg samochodu był wtedy 28 tys. km, następne klocki (te OEM które kupiłem co niby szły na pierwszy montaż) wytrzymały prawie dwukrotnie większy przebieg, więc ewidentnie mieszanka była inna.
 
Niby na wszystkich klockach widnieje ECE R90 tylko że niektóre hamują jakby były z drewna...
Doprecyzuje moją poprzednią wypowiedź.
Są wyznaczone parametry przez projektanta jakie klocek w aucie musi spełnić co nie oznacza, że producent auta nie ma prawa żądać od dostawcy klocka OE dużo wyższych parametrów i dużo wyższej ich stabilności np w funkcji temperatury jaką osiąga klocek podczas pracy. Jeździsz na takich wyśrubowanych OE, a potem przesiadka na coś co jest na granicy akceptowalności przez ECE R90 i jest rozpacz.
Chyba, że chodzi Ci o różnice między różnymi ECE R90 ?
 
Widziałem chyba z 10 zestawów klocków wziętych z tej samej palety które szły na pierwszy montaż w ciężarówkach. Testowano zaciski ale widać było ugięcie klocka a dokładnie farby na nich przy pełnej siłę hamowania. Różnice były w milimetrach. Więc jeśli różnice są w ramach palety produkowanej to jak można mówić o tej samej jakości w ciągu roku
 
Co to znaczy oryginalne? BMW nie produkuje klocków. Sprawdź co jest montowane na pierwszy montaż i takie kup. Obstawiam,że na pierwszy montaż idzie ATE z napisem BMW.
Ate nie produkuje klocków.
 
Ate produkuje klocki ale nie jako OE tylko Aftermarket.

Na pierwszy montaż produkują:
Ferodo
Bendix/Jurid
TMD Friction/Textar
 
Ate nie produkuje klocków
Ate produkuje klocki ale nie jako OE tylko Aftermarket
Fabryczne klocki w Hondzie to ATE, na klocku było logo Hondy i ATE. Wytrzymał grubo ponad 100 000, na przełomie była masa miedzi, pylenia nie zauważyłem, klocek miał kolor szary. Więc wymieniłem też na ATE- hamowały nawet nieco mocniej, ale zużyły się 3 razy szybciej, felgi zarzucone czarnym pyłem dzień po myciu, kolor czarny..
 
Jak jeździłem parę lat temu Nissanem Maxima , to wymieniłem klocki na jakieś najtańsze Kamoka. Zużyły się po niecałych 20 000 km. Później założyłem coś bardziej renomowanej firmy, mianowicie Maxgear 😃. Na nich zrobiłem 30 000 km , i jak sprzedałem samochód było jeszcze grubo powyżej połowy okładzin. Także to wszystko loteria. W Hondzie także miałem wysokiej klasy Oyodo , komplet tarcz i klocków na przód. Zrobiły 40 000km. Klocki były grube, a tarcze to w ogóle jak nowe jak sprzedawałem w tym roku.Tylko jeździła kobieta dość delikatnie. Mam też pozytywne doświadczenia z polską marką bądź importerem pod nazwą Tomex. Robiłem u kolegi hamulce w Maximie, to już zrobił ponad 50 000 km i nadal są jeszcze okładziny w dobrym stanie. A samochód z dużym silnikiem napędem na przód i do tego w automacie. Także lekko nie mają. Moim zdaniem nie ma sensu przepłacać za jakieś hamulce ATE czy TRW. Szczególnie przy dzisiejszej jakości zamiennikach, utwierdzam się że tańsze zamienniki potrafią wytrzymać dłużej.
Post automatically merged:

Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia skuteczności samych hamulców. Tutaj można by się pokusić o jakieś sportowe klocki typu Jurid White , jeśli ktoś chce naprawdę odczuć różnicę. Tylko należy pamiętać, że przy sportowych klockach potrafi się wygiąć tarcza. I to nieważne czy tarcza " sportowa" czy standardowy zamiennik.
 
Last edited:
Moim zdaniem nie ma sensu przepłacać za jakieś hamulce ATE czy TRW. Szczególnie przy dzisiejszej jakości zamiennikach, utwierdzam się że tańsze zamienniki potrafią wytrzymać dłużej.

Chyba nigdy na ATE czy TRW nie jeździłeś stąd też taka opinia...
Mój kumpel jak założył ATE po mojej sugestii, to cieszył się jak dziecko, bo znowu auto hamowało tak samo jak fabrycznie nowe.
 
Back
Top