• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oryginalne klocki hamulcowe

Fabryczne klocki w Hondzie to ATE, na klocku było logo Hondy i ATE.
Chodziło mi o producentów Europejskich.

Więc wymieniłem też na ATE- hamowały nawet nieco mocniej, ale zużyły się 3 razy szybciej, felgi zarzucone czarnym pyłem dzień po myciu, kolor czarny..
Cóż kwestia mieszanki, a takie porównanie przy zachowaniu warunków jazdy ma duży sens. Mniej lub wcale miedzi więcej grafitu ... mnie też wkurza ten pył szczególnie w "miekkich" klockach.

Jak jeździłem parę lat temu Nissanem Maxima , to wymieniłem klocki na jakieś najtańsze Kamoka. Zużyły się po niecałych 20 000 km. Później założyłem coś bardziej renomowanej firmy, mianowicie Maxgear 😃. Na nich zrobiłem 30 000 km , i jak sprzedałem samochód było jeszcze grubo powyżej połowy okładzin. Także to wszystko loteria. W Hondzie także miałem wysokiej klasy Oyodo , komplet tarcz i klocków na przód. Zrobiły 40 000km.
Kwestia rodzaju mieszanki, warunków i stylu jazdy kierowcy. Porównywanie klocków hamulcowych w ramach różnych modeli samochodów to już w ogóle nieporozumienie.
 
Założyłem kiedyś w primerze TRW, i faktycznie samochód hamował lepiej. Co prawda nie wiem co było wcześniej założone, prawdopodobnie oryginał bo auto miało mały przebieg. Może wpadłem w takie chińskie błędne koło 😁.Oprócz tego przypadku nigdy nie czułem żadnej różnicy po wymianie hamulców jeśli chodzi o skuteczność hamowania. Jedynie zauważyłem ,że Maxgear bądź Tomex , dorównują trwałością oryginałowi hehe. W Hondzie mam założony cały zestaw przód i tył TRW nowy. Porównania po raz kolejny nie mam żadnego bo poprzedni właściciel wymienił hamulce kilka tyś.km przed sprzedażą. Za parę lat jak już przyjdzie pora na klocki, założył coś w budżetowego swoim stylu, to wszystko się wyklaruje. Kto wie ? Może obudzę się z tej iluzji 😉 (oby nie na drzewie).
 
Teraz klocki mają jakąś warstwę ścierną na początku, bo hamują jak szalone i szurają tak, że słychać hamowanie w kabinie. Jak robiłem przegląd, to ręczny na 2 ząbku wywalił mnie z rolek. Ale przejechałem kilkaset km, warstwa się starła i hamują zwyczajnie.
 
Fabryczne klocki w Hondzie to ATE, na klocku było logo Hondy i ATE. Wytrzymał grubo ponad 100 000, na przełomie była masa miedzi, pylenia nie zauważyłem, klocek miał kolor szary. Więc wymieniłem też na ATE- hamowały nawet nieco mocniej, ale zużyły się 3 razy szybciej, felgi zarzucone czarnym pyłem dzień po myciu, kolor czarny..
Ile razy mam w tym wątku pisać, że to, że było napisane ATE na klocku to nie ma nic wspólnego, z tym kto wyprodukował klocek. Ate na tym klocku oznacza układ hamulcowy ATE (czyli od tego producenta masz jarzmo+ zacisk), natomiast klocek mógł być z Ferodo, textara, galfera i innych producentów którzy produkują klocki. Ate w zamienniku też jest produkowane głównie przez włoskiego Galfera dla ATE.
W moim pastuchu oryginalne klocki miały logo TRW, oczywiście chodziło tylko o producenta jarzma/zacisku, natomaist klocek był wyprodukowany przez Galfera. Kupiłem klocki ATE z tarczami i okazało się że w pudełku był ten sam klocek co na pierwszy montaż. Tu zdjęcia które zrobiłem w czasie montażu (fabryczny zestaw wymieniałem po 103500 km, wskażnik zużycia klocków jeszcze się nie włączył).
Jest też zdjęcie po około 2500 km na zestawie ATE, które zrobiłem przy wymianie kół. Pierwotnie zamówiłem same klocki, ale przy wymianie zauwazyłem że tarcza nie jest zbierana od środka całą szerokością klocka. Złożyłem, zamówiłem tarcze i zamontowałem jeszcze raz.
 

Attachments

  • 370112525_1119855078996676_1992812939798413312_n.jpg
    370112525_1119855078996676_1992812939798413312_n.jpg
    84,5 KB · Odwiedzin: 65
  • 386881337_667011078906704_7691723474307540105_n.jpg
    386881337_667011078906704_7691723474307540105_n.jpg
    90,3 KB · Odwiedzin: 64
  • 398328939_348013427913361_3203862224592674899_n.jpg
    398328939_348013427913361_3203862224592674899_n.jpg
    94,8 KB · Odwiedzin: 65
  • 398377011_388439503537395_8636818418041599842_n.jpg
    398377011_388439503537395_8636818418041599842_n.jpg
    104,2 KB · Odwiedzin: 64
  • 377292533_359820583240280_5808246148389343802_n.jpg
    377292533_359820583240280_5808246148389343802_n.jpg
    114,4 KB · Odwiedzin: 68
  • 370244361_890973558793115_7656162802366128012_n.jpg
    370244361_890973558793115_7656162802366128012_n.jpg
    76,7 KB · Odwiedzin: 68
Last edited:
Ile razy mam w tym wątku pisać że to że było napisane ATE na klocku to nie ma nic wspólnego kto wyprodukował klocek. Ate na tym klocku oznacza układ hamulcowy ATE (czyli od tego producenta masz jarzmo+ zacisk),
No to wiele razy pisałeś brednie, bo tył jest Akebono, a przód Nissin.
 
W fabryce? Przeczytaj jeszcze raz 10 i 11 słowo w tym, co zacytowałeś. Bez odbioru.
 
Napisz jaki model auta, jaki konkretnie silnik i który rok, może znajdziemy zdjęcie podglądowe klocka z pierwszego montażu, to się sprawdzi.

Edit Honda 10 generacja, przód to te??

1700948552750.png
 
Teraz klocki mają jakąś warstwę ścierną na początku, bo hamują jak szalone i szurają tak, że słychać hamowanie w kabinie. Jak robiłem przegląd, to ręczny na 2 ząbku wywalił mnie z rolek. Ale przejechałem kilkaset km, warstwa się starła i hamują zwyczajnie.
W przypadku TRW to warstwa krzemianowa COTEC
 
Back
Top