• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oryginalność oleju Shell Helix Ultra 5W40

Tak to jest z dużymi koncernami blendują na całym świecie ,ale jak już nadmieniliście ważne aby zawartość była ok .
 
Ja zamawiałem HX7 od oficjalnego dystrybutora i nawet mnie nie interesowało z gdzie rozlewany. Nie popadajcie w paranoję ludzie ...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Bo ogólnie oleje to temat rzeka, tylu producentów, tyle rodzajów, że nie wiadomo co wybrać.
Ja przez 8 lat lałem tylko Valvoline, ubiegłego roku raz zalałem Totala i teraz Shell.
Człowiek zawsze chciałby jak najlepiej dla swojego auta, a tutaj wybór wcale nie taki łatwy :)
 
Ja do Valvoline się zraziłem przez Synpower. Na Maxlife nie narzekałem.
 
Max Life szczególnie w starszych silnikach z wyższym przebiegiem bardzo fajnie sobie radzi. Dodatki baz mineralnych dobrze wpływają na sparciałe uszczelki.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ja zrobiłem na ML 5W40 około 80 tysięcy i złego słowa powiedzieć nie mogę. Szczególnie, jak ktoś ma samochód starszy, niż 10 lat, który zaczyna brać olej a koszta remontu się komuś średnio kalkulują. Jak nie znajdę 100% przyczyn ubytków oleju w swoim silniku, wracam do Max Life również.
 
Można. Nigdy nie twierdziłem, że Mać Life jest idealnym wyborem. Można spróbować. Jeśli mimo to, silnik olej bierze, to można przejść na coś tańszego, żeby tylko dojeździc do remontu.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Kupiłem 4l oleju bezpośrednio od producenta na allegro. Dla porównania mam zdjęcie butelki 1l, która była kupowana w jakimś zwykłym motoryzacyjnym. Ciekawi mnie dlaczego na małej butelce jest ultra I?

Jeśli chodzi o skład ultra diesel a zwykły ultra to te same oleje - potwierdzone u dystrybutora.
 

Attachments

  • IMG_20190606_192833_HDR.jpg
    IMG_20190606_192833_HDR.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 975
  • IMG_20190606_192133_HDR.jpg
    IMG_20190606_192133_HDR.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 996
Ultra-I ma inną bazę opartą w większości na HC, natomiast Ultra ma bazę opartą na GTL. Poprawcie jeśli się mylę.
 
W tych olejach masz inne API Ultra I ma API CF API CF
Oleje silnikowe kategorii API CF przeznaczone są do zastosowania w silnikach wysokoprężnych z pośrednim wtryskiem paliwa i innych silnikach diesla, które wykorzystują szeroką gamę paliw, w tym paliwa o wysokiej zawartości siarki, np. ponad 0,5% masy. Efektywna ochrona przed osadami na tłokach, zużyciem i korozją łożysk zawierających miedź jest szczególnie istotna w tych silnikach, które mogą być zarówno wolnossące, doładowane oraz turbodoładowane. Oleje o tym przeznaczeniu są stosowane od 1994 roku i mogą być użyte, gdy zalecane jest stosowanie olejów kategorii API CD.
Ultra ma API SN
Oleje silnikowe kategorii SN została wprowadzona w październiku 2010 roku dla modeli z roku 2011 i starszych, zaprojektowana w celu polepszenia ochrony tłoków przed osadami powstającymi w wysokiej temperaturze, zapewnienia lepszej kontroli szlamów oraz zgodności z uszczelnieniami. API SN wraz z Resource Conserving odpowiada normie ILSAC GF-5 łącząc osiągi API SN ze zmniejszonym zużyciem paliwa, ochroną turbosprężarki, zgodnością z systemami kontroli emisji spalin i ochroną silników pracujących na paliwach zawierających etanol w ilości do E85.(Żródło Zmienolej.pl)
 
Oddaj ta wersje z I. Jest to baza HC a nie GTL. Shell mial problemy z produkcja GTL i tymczasowo wypuscil wersje "I" na HC z innej fabryki. Teraz wszystko wrocilo do normy i mozna kupic wersje na GTL.
 
Nie jestem tak obeznany w olejach. Czy mogę wlać ultra API SN do civica 1.7 CDTI? I czy mogę te 200ml wlać ultra I diesel?
 
Tak, wcześniej kupiłem ;-) A taki byłem zadowolony, że mam zalany dobry olej :)
 
Oba mogą być oryginalne tylko rozlewane w innym miejscu. Co nie zmienia faktu że zawartość też może się różnić od siebie
 
Back
Top