• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Mam A4 B9 2.0 TFSI 252KM, przebieg 90tys km, auto zza wielkiej wody.
Poprzedni właściciel w Polsce zalał motul xmax 0W40, ale, że nie jestem fanem tej marki to planuje zmienić olej na bardziej reklamowany godząc się na przepłacenie :) czyli Millers C3 Performance 5W40 czyli niby następca Millersa EE 5W40.
Zmianę chciałbym poprzedzić płukaniem silnika Oilem Release Power Flush.
Wlać 1 opakowanie i zostawić auto na postoju na 30min.
Rozumiem, że takie czyszczenie przez 30min na postoju będzie bardziej kosmetyczne i trzeba by zalać 2 opakowania albo pojeździć z 1 opakowaniem przez 30min a później kolejne 30 min potrzymać auto na postoju? Nie spodziewam się w tym silniku z racji przebiegu jakiś szlamów czy syfu bardziej chodzi mi o profilaktyczne wyczyszczenie pierścieni ze starego nagaru, który się pewnie zgromadził.
Czy ta płukanka ma szanse to zrobić?
 
Tutaj chodzi głównie o zwiększenie właściwości dyspergujących itp. ale swobodnie możesz pojeździć na niej.
 
W USA mają dobre interwały, raczej jest tam czysto. Ale płukankę jak najbardziej zrob.mozesz na niej spokojnie jeździć, ja w jednym samochodzie leciałem na niej 40 min na autostradzie 🙃
 
@Arbi89 i jakie efekty? Wyleciał jakiś nagar?
 
Tylko czarny olej. To już moje któreś z kolei płukanie Oilsyn Power Flush i zawsze coś tam zbierze. Przed płukaniem dla pewności zawsze wymieniam filtr oleju i przy zalaniu nowym olejem jeszcze raz. Ogólnie chciałem przygotować grunt pod nanoC5 regenerator, który wjeżdża zaraz po świętach.
 
Ja wczoraj na stężeniu 7,5% jeździłem prawie 1h20min na 4 biegu utrzymując obrotu 2-3 tyś.
A to silnik jakiś wybitnie zaniedbany i z niewiadomą historią, że aż takie manewry?
 
Historia nieznana, auto sprowadzone z Holandii, ale raczej przeciągane terminy olejowe. Ściągałem pokrywę zaworów i było dość spor nagaru. Później wymieniałem miskę i na dole było sporo lepiej. Pobór oleju ok. 2-3 setki na 1000km, ale podejrzewam uszczelniacze. Poza tym to rzędowa szóstka od nowości na LPG 5-tej generacji, a zbliżam się już do 300tyś, więc te pobory mnie nie dziwią. Zrobiłem tym autem 50tyś. i to była moja 8 zmiana oleju, ale wychodzę powoli na prostą bo pod korkiem coraz czyściej.
 
Ogarnij uszczelniacze, bo potrafią zrobić większą katastrofę niż pierścienie.
 
W USA mają dobre interwały, raczej jest tam czysto. Ale płukankę jak najbardziej zrob.mozesz na niej spokojnie jeździć, ja w jednym samochodzie leciałem na niej 40 min na autostradzie 🙃
Wg zapisów w ASO to wymiany były co 10k mil.
Zalewali olej o numerze G 052167S 0. Nie wiem co to shit. Potraficie to rozszyfrować?
Zreszta jeśli to nie longlife to po 10k mil to i tak był już pewnie mocno przepracowany?
 
Silnik benzynowy turbodoładowany Tjet 1.4 120KM. Pojemność miski olejowej 3,1L. Ile płukanki Oilem Release Power Flush zalać i na jak długo pozostawić na biegu jałowym? Silnik użytkowany przez poprzednika prawdopodobnie w interwałach 20-30 tys. km.
 
cała pucha, na wolnych obrotach spokojnie ze 20 minut.
 
W rodzinie było auto z silnikiem, który lubi pobierać olej gdy był zalany castrol 5W30. Po zmianie na Millersa problemu nie było. Żadne urban legend :)
 
Czy to prawda, że OEM to nie zawsze Castrol? Doszukałem się, że ten mój numer G 052167S 0 to 5W40.
Do końca roku 2020 olej był produkowany przez Castrola.Sporo na rynku zostało tego oleju.Obecnie przez Shell-a. Poznać to po literce S w numerze oleju.
 
Takie pytanie skończył mi się zapas ar2300, czy całą butelkę oilem wlać do 3l czy lepiej podzielić na dwie wymiany?
 
Back
Top