• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Wygladalo praktycznie tak samo, ale nie zrobilem zdjecia. Uznalem, ze nie ma potrzeby.
 
Nie będę się powtarzał bo pisałem o tym trzy razy 😂

1650568759557.png
 
@poziom1989
Kolego, ja taki stan jak na twoim zdjęciu uzyskuje po przelaniu przez silnik kilku liter ropy albo oleju
Przekonalem sie,po plukaniu silnika olejem płuczącym xado, ze to wszystko to strata pieniędzy, tak samo jak dodatki do oleju i paliwa oprócz depresatora.
 
Wygladalo praktycznie tak samo, ale nie zrobilem zdjecia. Uznalem, ze nie ma potrzeby.
Pewnie podobnie, ale z jednym małym szczegółem. W zagłębieniu na śrubie był czarny olej z płukanką. Może lepiej spływać z powierzchni pionowych, ale na pewno nie wyskoczył z zagłębienia, no bez jaj.
 
Nastepnym razem zrobie zdjecie bezposrednio po plukaniu.
 
Ja polecam oilsyn, tylko że nie potrafię się przemóc i trzymam 15minut co jakiś czas obroty przez 30sek na 2,5k rpm
We wlewie było sporo takiego ciemnego syfu, twardy schodził paznokciem.
Nie cały zszedł, ale część wlewu najniżej czytaj najbliżej klawiatury naprawdę się oczyściła mimo minimalnej cyrkulacji oleju tam.
No i leci szybciutko ten olej fakt.

Przy okazji wytłumaczy mi ktoś dlaczego instrukcja obsługi mówi 5,8 litra a ja po wlaniu 6 nie mam jeszcze maksimum?
Oczywiście najpierw wlałem 5 potem chwilę dałem popracować silnikowi na świeżym następnie poczekałem aż ostygnie i dopiero dopełniłem resztę.

wg instrukcji poziom oleju na całkowicie zimnym silniku powinien być równy MAX
 
Przy okazji wytłumaczy mi ktoś dlaczego instrukcja obsługi mówi 5,8 litra a ja po wlaniu 6 nie mam jeszcze maksimum?
To jest ten efekt ktory rowniez zaobserwowal m. in. @soszo

Ogolnie zalezy od typu depozytow, ale nie oczekiwalbym super efektow w tak krotkim czasie. Stosuje sie ja z innych powodow, do czyszczenia typowego jest wersja LL.
 
Moja instrukcja podaje 6,4l, ale do max wchodzi mi 6,8-6,9l. Może 6,4 to jest do połowy na bagnecie 🤔 Oilsyn możesz trzymać dłużej. Ja jeżdżę czasem nawet dobrą godzinę i nigdy nie miałem problemów.
Post automatically merged:

A może to spisek branży olejowej i w bańkach jest w rzeczywistości mniej oleju niż deklarują producenci 😁 Sprawdzał to ktoś?
 
U mnie na odwrót 🙂 Hyundai niby 3.4-3.5 litra do 1.4 MPI, a ostatnio wlałem 3 litry oleju i 100 ml Ar9100 i mam idealnie max, od przeglądu zrobione ponad 2000 km i poziom ten sam się trzyma.
 
Przy okazji wytłumaczy mi ktoś dlaczego instrukcja obsługi mówi 5,8 litra a ja po wlaniu 6 nie mam jeszcze maksimum?
Oczywiście najpierw wlałem 5 potem chwilę dałem popracować silnikowi na świeżym następnie poczekałem aż ostygnie i dopiero dopełniłem resztę.

wg instrukcji poziom oleju na całkowicie zimnym silniku powinien być równy MAX

Jeśli to Volvo to norma. Podają ilość oleju bez wymiany filtra. Jeśli potrzymasz auto dłużej żeby olej przestał kąpać z otworu spustowego wtedy robisz tzw factory fill i z 5.8 litra robią się wartości rzędu 6,2-6.3 litra.
 
@poziom1989 Przecież tam nie masz prawie żadnej cyrkulacji, co najwyżej łańcuch trochę rozrzuci oleju i tyle.

@ozzy1979 taki mam problem, że to manipulacja, że płukanka olej z zagłębień wygania. Sam stosuje płukanki i dają super efekty i nigdzie nie napisałem, że nie działają ale bez przesady. Jak mogła ciecz wypłynąć z tej śruby z tego zagłębienia i nie zostać tam po wyłączeniu silnika? Pozdro dla myślących.
Po płukance olej przechodzi w stan nadciekłości. Jak hel w temp bliskiej 0K ;)
Według mnie wogole te płukanki to jedna wielka manipulacja
Mydło, szampon do włosów, proszek do prania to też manipulacja - zwykła kranówa wystarcza aby się umyć/wyprać. 🤣
 
@poziom1989
Kolego, ja taki stan jak na twoim zdjęciu uzyskuje po przelaniu przez silnik kilku liter ropy albo oleju
Przekonalem sie,po plukaniu silnika olejem płuczącym xado, ze to wszystko to strata pieniędzy, tak samo jak dodatki do oleju i paliwa oprócz depresatora.
Gdzie? W Ursusie C-335? T-34? Daj już spokój z tymi bzdetami o ropie, nafcie.
 
Dolej acetonu - każdy depozyt rozpuści. Wyżre do pierwotnego metalu. Nic tak nie rusza depozytów, laków, nagarów jak gorący aceton. 🤣
 
@ozzy1979
Masz na myśli wyżre razem z uszczelkami 😁

@poziom1989
Czy płukanka sama w sobie potrzebuje dyspergatorów? Zakładając, że została dodana do świeżego oleju silnikowego
 
Back
Top