• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ale to chyba zawsze tak jest, że spuszczony olej wygląda dużo gorzej niż na bagnecie
 
A to nie jest tak że plukanki mają coś w sobie ze specjalnie przyciemniają olej aby właściciel czuł się że słusznie wydał pieniądze na owy produkt ? Nie zdążyło się chyba nikomu aby olej zleciał jasny.. na luźno moje przemyślenia ;)
 
Ja robię takie porównanie na białym ręczniku papierowym przeciągam bagnet z olejem przed plukanką, a potem na drugim papierze olej po płukance. Nawet ta najtańsza z K2 coś robiła, bo jednak olej po płukance był ciemniejszy na papierze. Moje spostrzeżenia dotyczą zwykłych wolnossących benzyniaków, bo takie tylko posiadam. Przy dieslu raczej to się nie sprawdzi 🙂
 
@Lo-buz, ja w najbliższym czasie nie będę nigdzie oleju zmieniał. Ale jaki to problem sprawdzić? Do nowego oleju kapnąć trochę płukanki, zamieszać i patrzeć jak ciemnieje...albo i nie 😉
 
@Triumphator dzięki za pomysł.. po analizie na forum shella która może na dniach będzie to zmieniam we wrześniu olej w Mazdzie i mam płukanke z LM i postaram się coś tam w kubeczku trochę zamieszać.
 
Noo, na zimno to nie ma sensu :) wstaw do mikrofali, rodzina się ucieszy
 
Mi zlatuje zawsze czarny czy to po taniej czy drogiej płukance. Może te droższe coś więcej dają cholera wie.
 
Nie wiem jak wyrazić myśl by dobrze to opisać ale wydaje mi się że ilość oleju w naczyniu powoduje zaciemnienie barwy. I chyba to miał na myśli @SmartCheetah
Na przykładzie płukania ASB w Astrze brata, bez płukanki, wymiany statyczne.
Te same naczynia, ale z większa i mniejsza ilością oleju.
BC00681B-CFB0-4C56-80D6-17DA039112B9.jpegF458EC91-B358-481B-A0A1-945B0C525B7C.jpeg67CBB826-F2D6-4F60-87A4-2D978D6CBAD3.jpegFDC2E04E-ED42-4347-9F45-70093935F672.jpeg249DF5EA-E1AD-4CFC-802F-38DD5BFE7C65.jpeg
 
Objętość oleju na pewno zmieni barwę, ale nie aż tak, żeby czysty wydawał się tak ciemny jak faktycznie zabrudzony.

Z tym oszukiwaniem to przesadzacie. Płukanka działa w całym układzie smarowania, także misce olejowej czy filtrze. I wbrew zapewnieniom producentów nie jest na tyle inteligentna, żeby wiedzieć gdzie ma działać. Jeżeli chemia "rozbija" brud (działa jak rozpuszczalnik), to rozbije też te w filtrze. Możliwe że do poziomu który ponownie nie zostanie odfiltrowany. Syfek z miski też swoje doda. Powyżej pewnego napełnienia filtra wszystko pójdzie bokiem, więc ilość syfu będzie się tylko zwiększać.

Rozpuszczalniki i rozcieńczalniki z płukanki zrobią swoje bo taka ich rola. To tylko chemia, wiadomo co jest w olejach, co może się osadzić w takiej czy innej formie i co da się rozpuścić albo rozcieńczyć i czym.
 
@Barracuda a to nie jest poprostu inne dobranie barw przez kamere i jej software? Widac, ze to jest ten sam element, widac te same odbarwienia, tylko te stare foty przed mialy ciepła barwe, a tutaj jest zimna. Jesli tak jest. To nic sie nie zmienilo.
Kamera jest ta sama tak samo jak telefon .Nie filtruje zdjęć.
Wcześniej był bursztynowy lakier teraz jest bardziej szary.
Taka mała informacja, przed 1 płukanką brał mi mniej więcej 300ml na 1000km teraz po ponad 1500km nie wziął nic .

Coś zadziałało 😉
 
Nikt ci filtrowania zdjęć nie sugerował, bardziej chodziło o to, że telefon sam wedle uznania dobiera balans bieli itp i wpływa to na kolorystykę zdjęcia.
Ale jak mówisz, że się zmieniło to się zmieniło :)
 
Ale to chyba zawsze tak jest, że spuszczony olej wygląda dużo gorzej niż na bagnecie
Rok temu wymieniałem bez płukanki, też po takim małym przebiegu. Zleciał dużo jaśniejszy niż teraz.
 
Wymieniłem olej w swifcie po ok. 15 miesiącach i 3000 km. Na bagnecie olej miał kolor i przezroczystość jak nowy z bańki.
Dolałem płukankę mannola dla lepszego spływu i włączyłem silnik dosłownie na minutę z jedną przegazówką. Olej spłynął już znacznie ciemniejszy i nieprzezroczysty.
Schrzaniles 😉 Na mannolu spokojnie możesz 15 min trzymać.
 
Ja tam trzymałem 30 min
 
A ja jeździłem na oilem LL coś koło 3 tys może więcej i przed zlaniem oleju jeszcze AR2820 na 50 minut, w tym 10 km jeżdżenia. Olej standardowo bardzo ciemny przy zalewaniu. Tak wyglądał filterek po prawie 10 tkm w silniku GDI z turbo.
 

Attachments

  • 422179BD-7C31-46A4-B372-40E4DFE124E0.jpeg
    422179BD-7C31-46A4-B372-40E4DFE124E0.jpeg
    1,8 MB · Odwiedzin: 173
  • A11BF9A5-5D14-4CE5-ADD3-E371470F5664.jpeg
    A11BF9A5-5D14-4CE5-ADD3-E371470F5664.jpeg
    2,3 MB · Odwiedzin: 176
Nie chcę zakładać dodatkowego tematu więc liczę na jakieś mądre rady poniżej.

Posiadam Hondę Civic z 2012 rok - silnik 1.8 plus LPG. Przebieg w granicach 140 tyś km. Samochód zużywa około 860 ml na 1000 km (nie kopci, ma moc itd.) Jaką płukankę długodystansową zastosować, żeby zmniejszyć spalanie oleju?
 
W zasadzie jedyną płukanką na pełen dystans są Archoil 2300 oraz Oilsyn LL. Możesz spróbować od którejś z nich. Wlewasz do świeżego oleju i jeździsz z nią aż do następnej wymiany.

Poza tym możesz spróbować także normalnych płukanek przy wymianie, "ciężkiej" płukanki Yacco (wymaga dwukrotnej wymiany oleju). Można też wykręcić świece i wlać na cylindry odrobinę Antykoksu, ktoś tutaj takie procedury przeprowadzał, może podpowie coś więcej do dawkowania.
 
przy takim spalaniu oleju płukanki raczej nie pomogą. Pamiętam że ktos kiedyś chwalił się zniwelowaniem dużego spalania oleju po kuracji DMSO, chyba w jakiejś toyocie.
 
Back
Top