• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
przy takim spalaniu oleju płukanki raczej nie pomogą. Pamiętam że ktos kiedyś chwalił się zniwelowaniem dużego spalania oleju po kuracji DMSO, chyba w jakiejś toyocie.
Powiem lepszy cyrk ja ze sprawą tego samochodu poszedłem do sądu bo moje wyliczenia pokazywały, że auto spala ponad litr na 1 tyś km. Biegły ustalił spalanie na poziomie takim jak wskazałam zaś wedle instrukcji spalanie do 1 litra jest OK i silnik nie ma wady.
 
W silniku stan oleju 3/4 na bagnecie, jak wleje 250 ml plukanki to sporo przekrocze zalecany poziom, nic się nie stanie?
 
Nic się nie stanie.
 
@Tiax Płukanka długodystansowa i interwały po około 3-5 tysiecy kilometrów + płukanka postojowa przy zmienia oleju. Nie idź z lepkością wyżej, niż zalecana, czyli max 0W30, najlepiej 5W20.
 
@Zielony34, akurat w tym przypadku lepkość nie ma największego znaczenia.
To silnik z wada tłoków, która powoduje nadmierną konsumpcję oleju.
Naprawa tylko przez wymianę tłoków z pierścieniami.
A co do oleju, to ja stosowałbym max 5w30, najlepiej 0w20.
 
Tego nie wiedziałem, że silnik ma wadę fabryczną. Miałem poszukać info odnośnie tej jednostki, ale zapomniałem.
 
To jest ogólnie jeden z najlepszych silników Hondy, ale w 2012r pojawiła się seria z innymi tłokami, które spowodowały ten problem.
Sprawa znana w Honda Motor Poland Europe.
Kupując Civica z 2012r pierwsze co trzeba zrobić, to sprawdzić kod silnika (R1A-R3A).
Szczegóły opisane na forum Hondy, ale ja ich nie drążyłem:
 
No to taki teścik płukanek


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Pomysł z ultradźwiękami ciekawy. Ale metodologia od czapy. Nikt nie zalewa samej płukanki;)
 
Ale za to plukanki poradziły sobie z nagarem z dolotu w trymiga 🙂
 
Xado vitaflush - czy jest sens i czy można wg Was przytrzymać ja dłużej niż 1000 km ?
 
Ja trzymałem około 900, przy czym zalaną miałem puszkę na ponad 5 litrów, czyli niepełną dawkę.
 
Audycja zawiera lokowanie produktu ;)

 
Profesor jest może fachowcem ale za usługi np wymiany rozrządu życzy sobie 2-3 x tyle co średnio mechanik w Białymstoku

Popularność winduje ceny ;)
 
Profesor zrobił duży błąd;) Po zalaniu wody (pomijam fakt, że mało prób płukania samą wodą) nie upewnił się ile wody zostało w układzie. Po tym dolał gotowego płynu (zamiast koncentratu w odpowiednich proporcjach). Pytanie czy zimą na Podlasiu nie będzie problemów 😆
Przykład z własnego podwórka. Pojemność mojego układu to ok. 6l. Udało się wyrzucić jakieś 4. Więc jeszcze z 2 litry tej wody tam zostało. Czyli 1/3 to woda plus 2/3 to płyn czyli 50:50. Czyli wychodzi, że wody mamy metodą profesorską dużo za dużo 🤣
 
Niestety, ale tak na odwal się ten film. Tak jak piszesz, Chris powinien z 5 razy zaznaczyć, że układ należy przelać wodą więcej razy, a najlepiej aż woda przestanie się barwić starym płynem.

Ja u siebie mam 7 litrów, a zlać mogę niecałe 5 i widać, że każdy kolejny zrzut wody nadal się barwi płynem. Tym bardziej Chris powinien uczulić, żeby dobrze wypłukać auto z tej chemii.
Płukanie układu chłodniczego.jpg
 
A czy w trakcie filmu nie wyskoczył napis że układu nie trzeba płukać wodą po tej płukance tylko od razu można zalewać nowy płyn ?
 
Back
Top