• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@soszo Pół opakowania Oilsyn Releasetech Power Flush 250ml ? Golf 6 1.6 tdi? Nic nie dolewam od wymiany do wymiany, korci mnie zeby zastosować plukanke, jezdze na motul 5w30, zmieniam na millers xf premium c3 vw
 
Plukanka jest na 4 do 8L oleju. W moich silniczkach jest po 3-3.5L więc podzieliłem pół . W golfie chyba nie ma zbyt wielkiej pojemności miski więc też można podzielić zwłaszcza przy profilaktyce gdy nie walczy się z jakimiś problemami czy uporczywym brudem.
 
Zależy czy robimy płukanie profilaktyczne jakie zwykle się robi przy każdej wymianie czy płuczemy bardziej gruntownie. Do płukania profilaktycznego wystarczy mniejsza dawka a jak chcemy porzadnie wypłukać silnik, który może być mocno zasyfiony to dajemy wieksza dawkę. Oilsyn jest bardzo skuteczny nawet przy mniejszej dawce.
 
@ tomek evo Nigdy nie płakałem, więc chyba całą puszkę trzeba wlac. Kupilem oilsyn.
 
Będę wymieniał olej w Clio 4 1.5dci. Do obecnego oleju (Millers C4) dodałem przy zalewaniu Ceratec od LM. Dochodzi mi właśnie 10tyś na tej kombinacji. Będę zalewał teraz olej Shell AR-L RN0720. Kupiłem płukankę Oilsyn Release Tech Power Flush ( rozumiem ,że mogę na niej delikatnie pojeździć ???) Zastanawia się tylko czy owa płukanka nie usunie Cerateca ? Wlewać ją czy nie? Jakie macie doświadczenia w tej materii?
 
Coś tam pewnie usunie. Generalnie lepiej najlepiej najpierw poczyścić i dopiero wchodzić w dodatki. To jest nawet logiczne. W czystszym silniku dodatki lepiej przylegają do metalu itd.
 
"Najpierw poczyścić"
Silnik przed ceratec był "czyszczony". Płukanka LM , olej Orlen C4 + plukanka Oilsyn LL na 6tyś , Płukanka LM, następnie olej millers c4 z ceratec.
Teraz (w sumie po samych och i ach na forum ) kupiłem płukankę Oilsyn. Tylko dylemat mam . Jeżeli ona jest taka super, to czy nie wygryzie cerateca?
 
Nie wydaje mi się żeby ktoś to sprawdzał, bo niby jak? Najpierw musiał byś ocenić czy ceratec się wgryzł, a potem czy płukanka go wygryzła.

Jak masz dylemat to odpuść sobie płukankę.
 
Jest dobrym produktem. Sam stosowałem bez zastrzeżeń. Natomiast Ceratec. No cóż. Ja bym chyba zrobił jeszcze jeden interwał normalnie i dopiero płukanka
 
Podobno ceramiki nie ruszy. Zawsze możesz wlać płukankę mannola lub k2 w celu lepszego spuszczenia oleju
 
Witam. Za 2 tygodnie zmieniam olej w Lagunie III 2.0dCi 178KM GT i planuje użyć płukanki. Prawdopodobnie będzie to 1 płukanka w życiu tego silnika, przebieg 305000. Co byście polecali zastosować? Bo widzę , że tych płukanek i ich rodzajów jest od zatrzęsienia 😕
 
Ja robiłem lagunę 2.0 dci przebieg 90tyś.( po 3 interwałach 30tyś) w taki sposób.:
Do starego oleju płukanka LM (500ml) 30 min. na postoju ( kilka razy podnosiłem obr. do 2000tyś) , nowy olej Orlen C4 + płukanka długodystansowa Oilsyn LL i na tym jakieś 6-7 tyś.km , znowu płukanka LM i docelowo olej Mirlles C4. Potem przez kolejne 3 interwały po 10tyś każdorazowo dawałem płukankę LM. Po tych zabiegach olej każdorazowo był dość długo czysty po wymianie( a wiadomo jak jest w dieslu)
 
Oilsyn Power Flush, Archoil 2820 lub Liqui Moly. Na 2 pierwszych możesz delikatnie pojeździć. Jeśli się boisz to min. 15 minut na wolnych obrotach
 
Archoil 2820 zawsze siedzi w silniku około 50 minut w tym 10-15 minut bardzo delikatnej jazdy na obrotach max do 2 tys. Silnik po takich po takich już kilku plukaniach pracuje jakby ciszej niz wcześniej.
 
Ja bym tam z tej delikatności jazdy aż tak nie przeżywał. A nawet uważam, że 2 tys obrotów to za mało bo silnik wbrew pozorom może być mocno obciążony np gdy jedziemy pod górę.
 
Last edited:
Tak tylko w silniku pływała puszka oilem LL od 5-6 tys (już nie pamietam) i nie chce przeginać z tym wszystkim. Pojemność układu olejowego to prawie 5 litrów wiec stężenie było spore plukanek.
 
@Daffcio kup sobie Archoil 2820 lub Oilem. Może nie tanio ale można zastosować pół opakowania będzie na dwie wymiany. Na 4L oleju powinno być ok. Z jedną czy drugą możesz trochę pojeździć i ogólnie do godziny trzymać w silniku. Powinno dać to lepszy efekt niż najtańsza płukanka przez 10 czy 15 minut na wolnych obrotach.
Kupiłem Archoli 2820, wcześniej auto było w serwisie citroena zawsze płukane Tunapem, czy jeżeli wchodzi 4,3L oleju to też spokojnie można pół puszki zalać, to tylko profilaktyka, czy raczej jednak całą puchę zastosować?
Ogólnie to tak naprawdę nie wiadomo ile to będzie pół puszki, bo przez metal nie widać ile jest wewnątrz...
 
@Hub: Ludzie tak płuczą. Co z tego, że LL w silniku, jak olej trzeba zmienić. Jak masz obawy, to trzymaj płukankę postojową jak zaleca producent, czyli 15 minut na wolnych albo nie stosuj jej wcale i też nic się nie stanie. Każda z płukanek na inne zadanie do spełnienia. Nikt też nie zmusza do ich stosowania. Najważniejsze jest Twoje poczucie dobrze spełnionego obowiązku.
 
Back
Top