• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Potrzebuję płukanki 5 min. max do 10 min.
Czy ktoś może coś polecić.

Cokolwiek z najbliższego marketu czy sklepu. Przy szybkich płukankach nie ma co kombinować tylko lać co jest pod ręką. Jezeli koniecznie chcesz coś lepszego to wg mnie połkanki Liqui Moly albo Motul będą ok.
 
Z szybkich to K2 uznaje jako obowiązkowy plukacz na chwile :D
 
Raczej taka płukanka nic nie da, poza tym, że rozrzedzi trochę olej i lepiej spłynie. Możesz wziąć najtańszą.
Kolega nie pisał ,że chce jakoś tam wyczyścić silnik ,a to rodzi domysł inny . No i tu powinieneś napisać inaczej ,usunie jak najwięcej starego oleju .
 
Na opakowaniu płukanki k2 pisze by trzymać ją tylko 5 min
Czy można przytrzymać ją dłużej na postoju zwiększając na chwile obroty
 
Ja trzymałem 10 minut. Ale takie rzeczy robi się na własną odpowiedzialność.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Mechanicy są niecierpliwi i marudzą :)
Silnik czysty. Wlewam AR9100, olej wymieniany 2 razy do roku (po ok 8-9 tys.)
 
Niestety ale trudno im się dziwić.
Wtedy lepszym rozwiązaniem jest zalać płukankę samemu i dojechać spokojnie do serwisu już z płukanką w oleju.
 
Tylko nie dawajmy ludziom pomysłu, by jeździć na takiej K2 :)
 
No, ja też bym raczej unikał takich ogólnych stwierdzeń, bo się jeszcze znajdzie as co nafty naleje i pojedzie do mechanika.
 
Ja trzymałem K2 w jednym aucie prawie godzinę.
 
No, ja też bym raczej unikał takich ogólnych stwierdzeń, bo się jeszcze znajdzie as co nafty naleje i pojedzie do mechanika.
Zalać nafty do pełna zamiast oleju i do mechanika jechać 100km z obrotami tylko na czerwonym polu. Silnik pozbędzie się wszelkich, zalegających bądź nie, depozytów ;)
 
Pozbędzie się również zalegających, zbędnych panewek, oraz szkodliwej kompresji ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Czyli pozbędzie się zbędnych oporów i będzie miał sprawność na poziomie 100% ;)
 
No, ja też bym raczej unikał takich ogólnych stwierdzeń, bo się jeszcze znajdzie as co nafty naleje i pojedzie do mechanika.
OK, oczywiście chodziło mi o te, na których można bezpiecznie dojechać do serwisu w max 1h spokojnie a nie o naftę
 
Auto bylo ciągle zapalone. Zwiększyłem z 2-3 razy delikatnie obroty. (Wyglądało to tak w skrócie na czas wymiany oleju w jednym aucie drugie było płukane)
 
To nie jest przecież tak, że jak instrukcja podaje 10 minut, to w 11tej silnik nagle wywinie orła. Ziomek z Miłośników czterech kółek zjeździł pół Polski na rzepakowym w ramach testu ;) Producenci muszą chronić też siebie, więc podają w instrukcji z pewnością "bezpieczny" zapas czasu uwzględniający np. solidne zmęczenie oleju interwałami LL czy rozcieńczeniem paliwem. Ale i tak takie przeciąganie najtańszych i najprostszych płukanek, które nie były przewidziane do jeżdżenia, mocno grozi wzmożonym zużyciem i ryzykiem zerwania filmu. Jednorazowo większość silników zniesie to bez spektakularnych, natychmiastowych konsekwencji, tak samo jak znosi wpadki użytkowników typu brak oleju na bagnecie czy bardzo źle dobrana lepkość. Ale prawdopodobne, że troszkę po tyłku dostanie, na takie regularne praktyki szkoda silnika.
 
Last edited:
Plukalem K2 40 minut, wizualnie wałków nie zjadło, ani żadnych innych nieprawidłowości widzianych z góry . Corse plukalem 15 min z czego z 2-3 minuty na obrotach rzędu 1,5-2k i póki co jeździ i ma się dobrze, nawet rozrząd przestał zgrzytac na starcie i na dobrą sprawe przeczyscilo kanał olejowy bo w jednym miejscu była susza pod wałkiem ;)
 
A czemu tu się dziwić?
Płukanka nawet jeżeli ma lepkość zbliżoną do 0, to w ilości 10% oleju zmniejsza lepkość o 10%. Żaden silnik tego nie zauważy i nie tylko na postoju.

Pozdrawiam,
 
Back
Top