• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@wlyszkow
A co byś polecił pacjentowi . Nie bierze oleju . olej był 3x ELF SXR 5w40 (ASO) teraz Shell Ultra 0W40 SN+. Wymiany co ok 10 tys
Silnik to Renault 1.2 TCE niby juz poprawiony i oleju ma nie brać ale jednak obciążony genami problemów z pierścienicami. Ma 3 lata i przebieg 37 tys i nigdy nie był płukany .
Co lepsze będzie do zastosowana AR 2820 czy Oilem RTPF?
 
Ale to nie jest zwykła "guma", tylko specjalna mieszanka skonstruowana do pracy w wysokiej temperaturze, oraz pracująca z chemią.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Ok, ale fakt faktem, że akurat w tym aucie masowo "wymiękają" przy niskich przebiegach. Nie tylko wg mnie, ale i osób co remontują te silniki istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest to wina wysokiej temperatury. Niektórzy po dynamicznym rajdzie na autostradzie mają po 128*C.

Podpowie ktoś czy mogę jakimś preparatem przedłużyć ich żywotność?
Wymiany oleju będą co max 7k km.
 
@soszo...

Jak stosujesz wysokiej jakości oleje to nie ma problemów z elastomerami, należy również uwzględnić typ.
 
Pytanie co lał poprzedni właściciel i co ile zmieniał.
U mnie akurat co 17k km oem BMW 5w30.
 
W tym sęk.
Post automatically merged:

Utwórz swój wątek w odpowiednim dziale to pomyślimy.
 
Ale bierz pod uwagę, że płukanki Oilem rewitalizują przy okazji elastomery.
 
Pytanie co lał poprzedni właściciel i co ile zmieniał.
U mnie akurat co 17k km oem BMW 5w30.
Silniki 1.6 N13B16A rzeczywiście mają wysoką temperaturę pracy, olej BMW 5w30 który pracuje w Twoim samochodzie to bardzo dobry olej produkowany przez Shell. Można porównać go z Shell 5w30 AML, BMW ma jeszcze lepsze parametry fizykochemiczne. Produkowany jest na bazie GTL, zawiera bardzo niską zawartość siarki, temperatura zapłonu ok. 240 C ( bardzo wysoka odporność termiczna), pakiet Infineum.
 
Nie polecam potem rozmowy z takimi ludźmi co się naoglądają tych kanałów motoryzacyjnych w telewizji i potem takie cuda mówią. Pamiętam jak ktoś na grupie typowo motorsportowej dość doświadczonemu człowiekowi tłumaczył, że nie ma racji, bo Kickster powiedział coś innego. Takie reklamy i programy to straszna patologia
 
@SACZI Kompresja po 15 minutach większa jak fabrycznie 😉 Nie no, szkoda że ludzie którzy mają taki autorytet, reklamują płukanki. Nawet nie chodzi o produkt tylko o efekty jakie może dać.
 
Tak jest, chodzi mi tutaj o przekaz.
15 minut, wymiana oleju i nawet nie powiedzieli, że silnik uruchomili.
Od razu poprawa i wyrównanie kompresji.
Tymczasem, jeżeli faktycznie byłby to bdb produkt, trzeba po takiej wymianie moim zdaniem, przejechać kilkadziesiąt km.
Dopiero wtedy mogą się pojawiać ewentualne efekty płukania.
 
@Karopir mimo wszystko ma bardzo duży zasięg dzięki TVN i choćby nie miał pojęcia to ludzie będą go słuchać podobnie jak łysego z m4k
 
@Konjio to jest normalne, że ci o największym zasięgu wciskają kity. Reklamy w telewizji mają bardzo duże grono odbiorców, a głównie są reklamowane leki i suplementy, które realnie zagrażają życiu! Tym jednak mało kto się przejmuje, więc absolutnie nie dziwi mnie to, że pan z telewizji nagrał idiotyczną reklamę, która jest nierzetelna i może wprowadzać w błąd. Problem nie leży w reklamodawcach tylko w odbiorcach na których takie sztuczki działają. Skończmy może temat tej reklamy, bo po prostu szkoda nerwów, a społeczeństwa i tak nie zmienimy.

Co sądzicie o tym, żeby stworzyć oddzielny temat o mitach i błędach na temat płukanek, olejów i innych substancji omawianych na tym forum? Prawdopodobnie wielu użytkowników, którzy czytają to forum nie chcą konkretnie się zagłębiać w wykresy, analizy, badania laboratoryjne itd., a szczególnie nie chcą czytać wszystkich 90 stron o płukankach, więc może warto by było brać na tapet mity i popularnonaukowym językiem wytłumaczyć dlaczego dany mit jest mitem. Można by je ponumerować i gdyby przyszedł nowy użytkownik, który napisałby, że on nie zastosuje płukanki, bo silnik się rozpadanie, a jak już zastosuje to potem zaleje silnik drugim olejem, który od razu zleje, a następnie wleje minerał, bo silnik jest już stary i ma 300 tysięcy przebiegu, to zamiast się rozpisywać można by było napisać: Przed następną wypowiedzią proszę przeczytać temat o mitach z tego forum, bo właśnie napisał pan mity o numerach: 1, 5, 23 oraz 54.
 
Back
Top