• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@poziom1989 Oczywiście sam w stanie wolnym z tego co wiem wykazuje właściwości przeciwzuzyciowe ale jest również składnikiem ZDDP więc po części również uczestniczy w zwiększeniu TBN w postaci zwiazanej
A propo Twojego testowania - widziałem zdjęcia, faktycznie pomogl usunąć częściowo zlogi, temu zaprzeczyć nie można
 
@wlyszkow bądźmy szczerzy - niemeatli jest mało, a używanych w olejach jeszcze mniej, więc zapewnie fosfor jest dodatkiem zwiększającym TBN, a siarka mogła być użyta jako zwiększenie smarności
Są niemetaliczne dodatki zwiększające TBN nie mające nic wspólnego z fosforem. DBN jest takim, widziałem nawet jakiś patent związany z tym związkiem.
 
@jerseyAdmin co prawda chemia jest częścią mojej pracy, ale chemikiem ani osoba pracująca w laboratorium nie jestem i powiem szczerze nie miałem pojęcia że istnieje taki związek chemiczny jak DBN
 
Fosfor w stanie wolnym to znaczy kwas fosforowy w silniku i korozja.
ZDDP w ktorym jest fosfor nie robi TBN, tylko związki metali alkalicznych: K, Na, Mg, Ca

Pozdrawiam,
 
Ja to się tylko dziwię że taka firma niby nie mała, chwaląca się zaawansowanymi produktami nie zaprosi kilku ochotników z zaszlamionymi silnikami, nie zrobi się pomiarów kompresji itd. nie ściągnie dekla, miski.
Ja zrobię taki teścik na tej płukance postojowej. W M43 dobrze widać spod korka łańcuch i wałek oraz mnóstwo brudu. Zastosuję płukankę i zrobię zdjęcia przed i po. Za wiele od niej nie oczekuję, bo syfu sporo
 
No to czekam na efekty :D
Myślę że przy dużej ilości syfu właśnie efekt będzie najbardziej zauważalny.
Chyba ciężej doczyścić idealnie małe a mocno przylegające osady niż duże ilości częściowo miękkiego syfu.
 
Last edited by a moderator:
Ja zrobię taki teścik na tej płukance postojowej. W M43 dobrze widać spod korka łańcuch i wałek oraz mnóstwo brudu. Zastosuję płukankę i zrobię zdjęcia przed i po. Za wiele od niej nie oczekuję, bo syfu sporo
Dodaj do ciepłego i pojeździj 1h
 
Zastosowałem Oilem Flush ,obecnie pływa Oilem Cleaner LL .

Jeśli ja zaczynam się gubić w swojej kontroli , obserwować jakieś dziwne sprawy , wahania i statystyczne problemy ,które wcześniej były jednostronnie/tendencyjne . To estetyka w postaci zmywania "makijażu maskującego" schodzi na dalszy plan . Czy są mi potrzebne jakieś papiery , raczej nie . Oczywiście zastanawianie się było , oczywiście pytania były i są ,ale już wahań odnośnie danych nie było , bo takich danych brak ogólnie . Jest mi z tym okropnie dobrze , a jak pamiętam nawet od jednego produktu AR karty też nie ma .Taka polityka firmy , w dobie konkurencji ,powielania , kopiowania zrozumiała dosłownie .

Jeśli specyfik zaczyna działać nie tylko kosmetycznie ,a działa do tego do czego został stworzony , to ja mając poważniejsze problemy niż wygląd ,jestem zadowolony i reszta się nie liczy .
 
Last edited by a moderator:
Jaki dodatek do oleju lub płukankę zastosować chcąc pozytywnie wpłynąć na żywotność uszczelniaczy olejowych?

Myślałem o Oilem ReleaseTech Power Cleaner (LongLife)

Pacjent to BMW F20 116i przebieg 53k km, a większości użytkowników padają uszczelniacze przy 100k km, przez pracę silnika na wysokiej temp roboczej oleju 107-117*C
 
A co ma wysoka temp. z tym wspólnego? Pierwszy raz czytam o takiej teorii.
 
Ale to nie jest zwykła "guma", tylko specjalna mieszanka skonstruowana do pracy w wysokiej temperaturze, oraz pracująca z chemią.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@wlyszkow
Wczoraj zalałem do oleju Archoil 2820 i pojeździłem ok 40min nie przekraczając 2000obr/min tak jak pisałeś wcześniej.
Ale mam za moment drugie auto do płukania i chciałbym to zrobić Oilem Release Tech Power Flush. Pojemność ukł. olejowego to 4,6 litra.
Czy mam wlać cała puszkę Oilem 250mml (ok 5% oleju w silniku) na raz i jeździć do 1H ? czy wlać połowę do jazdy a drugą połowę juz na postojowym płukaniu?
Bo wcześniej tak pisałeś 5% do jazdy i kolejne 5% dolać już na postoju?
Bo te drugie 5% to jakby druga puszka i razem będzie 0,5 litra Oilem na 4,6 oleju
Silnik to Renault 1.2 TCE niby juz poprawiony i oleju ma nie brać ale jednak obciążony genami problemów z pierścienicami. Ma 3 lata i przebieg 37 tys i nigdy nie był płukany .
Co lepsze będzie do zastosowana AR 2820 czy Oilem RTPF?
 
Tarcie od brudnego oleju przez rzadkie jego wymiany więcej szkodzą.
 
@wlyszkow
Wczoraj zalałem do oleju Archoil 2820 i pojeździłem ok 40min nie przekraczając 2000obr/min tak jak pisałeś wcześniej.
Ale mam za moment drugie auto do płukania i chciałbym to zrobić Oilem Release Tech Power Flush. Pojemność ukł. olejowego to 4,6 litra.
Czy mam wlać cała puszkę Oilem 250mml (ok 5% oleju w silniku) na raz i jeździć do 1H ? czy wlać połowę do jazdy a drugą połowę juz na postojowym płukaniu?
Bo wcześniej tak pisałeś 5% do jazdy i kolejne 5% dolać już na postoju?
Bo te drugie 5% to jakby druga puszka i razem będzie 0,5 litra Oilem na 4,6 oleju
Na 5% można do 1h jeździć. Po dodaniu drugiej puszki do 10% już tylko na postoju, czasami można podwyższyć obroty do 1200-1500 dla lepszej cyrkulacji.
 
Nie chodzi mi o dodatki tylko o utratę właściwości "super gumy" pod wpływem temperatury która może być za wysoka dla akurat takiej mieszanki jak zastosowano.

Pozdrawiam,
 
Back
Top