• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Petrol Power DNA

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Kupiłem.
Jestem sceptyczny co do dodatków paliwowych, ale na produkty Archoil/Oilem/Oilsyn jakoś przychylnie patrzę.
Postaram się jakąś recenzję tutaj stworzyć.
Świece zapłonowe pewnie będę niedługo wymieniał, to wrzucę fotki denek tłoków.
Na spektakularne efekty typu +20KM, -5dB nie liczę, bo przelałem już trochę testowych dodatków paliwowych.
Jak poprawi czystość denek tłoków i zużycie paliwa się nie zwiększy, uznam to za sukces.
 
U mnie nie śmierdzi, no i dodawanie też nie robi mi kłopotu, kwestia gustu i wprawy Panowie 🤗
 
Smierdzi tak, ze mam zakaz przelewania do malej buteleczki w domu, wtedy gdy moja dziewczyna jest w poblizu.
 
Niektórzy kierowcy w kolejce tylko dziwnie się patrzą ,że nalewam magiczne środki do baku
Mam to samo, ale generalnie dominuje ciekawość, no i czasem - jak któryś się w końcu przełamie i podejdzie - to nawet jakaś gadka z pytaniami na ten temat odchodzi:cool:
Post automatically merged:

Szlag trafia, capi wszystko, nie daj bóg jął coś na tapicerkę w bagaju kapnie.
Oprócz tych foliowych rękawiczek to na stacjach mają jeszcze papier (takie kwadraty do wycierania rąk) - proponuję skorzystać przy dystrybutorze do przetarcia butelek, lejków czy co tam kto ma i od razu po problemie😇
 
Sumienie mnie swędziało że @SACZI zalał, a ja nie, więc się skusiłem. Potwierdzam, że capi zdechłą rybą i lepiej trzymać z daleka od nosa :D Upierdliwe w nalewaniu nie jest, bo butelka 1:1 z Hybrogenem, ale trzeba uważać żeby siebie, butelki i okolic nie pobrudzić, bo podejrzewam że jak z 6900 ciężko to potem odśmierdzieć :)

Pierwsza długa trasa za mną i ciężko powiedzieć czy to to coś daje. Spalanie wg komputera niższe niż kiedykolwiek na trasie Rumia-Grudziądz i to mimo wrednej pogody, więc może się pokuszę o test długodystansowy. Nie taki długi jak w Hybrogenie, ale będę notował spalanie i przebieg z 10 tankowań z dodatkiem, potem przejadę kolejne 10 bez i zobaczymy jak wypadnie średnia z obu.

Jak wyniki będą jak w Hybrogenie czyli nic nie daje to uroczyście przyrzekam, że rezygnuje z jakichkolwiek olejków z węża do czegokolwiek (poza płukankami do oleju i paliwa).
 
Upierdliwe w nalewaniu nie jest, bo butelka 1:1 z Hybrogenem, ale trzeba uważać żeby siebie, butelki i okolic nie pobrudzić, bo podejrzewam że jak z 6900 ciężko to potem odśmierdzieć :)
Jest upierdliwe, a tylko z tym "pseudolejkiem".
Po kilku tankowniach po prostu wywaliłem tą rureczkę i wlewam wprost z butelki.
Jest dozownik 25ml i to wystarcza do tego stopnia, że "krwi mi nie gotuje" ;)
Przez to jest szansa na następną butelczynę, zważywszy na poniższe
Spalanie wg komputera niższe niż kiedykolwiek
Zgadza się.
Też to zauważyłem.
Co prawda nie robiłem zapisków spalania, ale biorąc pod uwagę miesiące zimowe, czyli temperatury w okolicy 0C, nigdy wcześniej nie udało mi się zrobić wskazania 5.3L/km z baku.
Zwykle zimą komputer pokazywał 5.6-5.9.
Nie wiem też jak na wynik wpłynął 0w20 w silniku, a wpływ lepkości jednak jakiś jest, bo przykładowo płukanka po 10 minut pracy powoduje obniżenie chwilowego zużycia paliwa na biegu jałowym z 0.5 do 0.4 L/h.
Teraz w silniku mam już 5w30 i wskazanie komputera to 5.5, ale postanowiłem, że przynajmniej "nie będę wyprzedzany".
 
Ja mam cały czas 5W-30 C2 więc olej nie wpływa na wynik. Zrobię test z notatkami i zobaczymy jak to wygląda w porównaniu z czystym Pb95.
 
Jakąś apkę się zarzuci i pójdzie szybko. Ja sporo jeżdżę więc nie zajmie to długo. Ale zacznę po świętach, bo chcę zaraz po nich zmienić opony. Żeby potem nie było że przez zmianę są jakieś przekłamania :p
 
To zacznijmy długodystansowy test tegoż dodatku. Mam za sobą parę jazd, będę notował spalania wg Fuelio czyli z dystrybutora aż do wyczerpania butelki. Potem przejadę 2 tankowania na czystym Pb do oczyszczenia układu i później tyle samo na czystym 95 co na dodatku. Na końcu porówna się średnie spalanie i będzie wiadomo czy dodatek coś daje czy nie. Samochód znany, nowe opony Pirelli P7 Cinturato.

Zaczynamy:

PRZEBIEGSPALANIE (l/100 km)UWAGI
1688026,5z 168802 km
 
hmm u mnie wyszła oszczędność dobre 0,5L /100km
wyjeździłem całą butelkę i teraz po tankowaniu czystego paliwa wychodzi mi jeszcze mniejsze spalanie ?
tyle że teraz jest dużo cieplej
testuj jersey to może drugą butelkę zamówię i porównam w lato
Motostat.png
 
Last edited:
@wlyszkow czy zwiększenie zalecanej dawki przyniesie jakąś korzyść? Tzn zamiast kupować DR Petrol chciałbym kupić DNA i z początku zastosować większą dawkę 2x, 3x może 4x tak z połowę butelki , a drugą zużyć w zalecanych proporcjach. Ma to sens? Jeśli tak to te pierwsze 250ml na ile litrów benzyny?
 
Testuję. Na razie średnie z kompa spadło mi o 0,1 na 170 tysięcy wiec na te pare tysiecy jakie przyjechałem musialo calkiem sporo. Ciekaw jestem co będzie po powrocie do czystego Pb. Oilema mam jeszcze na 3 tankowania mniej więcej.
 
Ok. Ja niestety jestem ciężkim przypadkiem i tankuję tylko ok 300L w okresie letnim. Przez resztę roku tankuje żona.

No dobra. Kupię małego doktorka petrolka i dna. Najwyżej zostanie na drugi rok.
 
Wygląda na to, że Petrol DNA rzeczywiście jakiś (niewielki) wpływ na zużycia paliwa ma.
To mój rekord z 27.04 na trasie testowej:
1684671656372.png

Od tamtej pory nie udało mi się go powtórzyć.
Najbliżej byłem 5,2.
Acha, jest jeszcze jedna zmienna, opony.
To 4.8 jeszcze na zimówkach, także :)
 
Ja też pobijam od miesiąca rekordy w niskim zużyciu paliwa we wszystkich samochodach (-2-3%), a nie stosuję żadnych dodatków. Moja hipoteza- zmieniło się paliwo. A w najstarszym samochodzie statystyki mam od 300 000 km.
 
To fakt. Zmiana warunków atmo będzie miala wplyw na zużycie paliwa. Dlatego te 2-3% w ogóle nie ma co brać pod uwagę. Ogólnie należałoby testować i porównywać rok do roku.

@jerseyAdmin 0.1L/100km przez 170kkm to 170 litrów. Ile litrów zużyłeś w trakcie obecnego testu?
 
To jest jasne, że paliwo letnie ma wyższą wartość opałową, opony mniejsze opory toczenia, maleje gęstość powietrza, dlatego porównuję rok do roku z ładnych kilku sezonów. A akurat maj był zimny jak cholera.
 
Back
Top