• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 308 1.6 e-HDi 92KM FAP

gajos

Użytkownik
Samochód
Peugeot 308 1.6 e-HDi 92KM
Marka samochodu
Peugeot 308
Budżet/ile litrów
Brak ograniczeń / 4L
Silnik
1.6 e-HDi 92KM FAP 9HP
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30 lub 5W30
Auto użytkowane będzie 25% trasa i 75% miasto. Do tej pory zalany olejem 5W40 nieznanej marki.
Jeśli zmieniać na to co zaleca producent, to czy lepiej 0W30 czy 5W30?
Moi faworyci to:
0W30
- Shell Helix Ultra Professional AP-L 0W30 (nie mogę znaleźć dostępnego w polskiej dystrybucji)
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
- Total Quartz INEO First 0W30
5W30
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 5W30
- Total Quartz INEO ECS 5W30
- Lotos Synthetic C2+C3 5W30

Zastanawiam się też nad zasadnością stosowania oleju "low saps" przy FAPie, czy to aby nie jest tylko chwyt marketingowy?
Kiedyś ktoś pisał, że na oleju "full saps" filtr cząstek stałych wcale nie wypalał się częściej.
 
Total Ineo First 0W-30 niedługo (pewnie za około 2 tygodnie) będzie z analizą u nas, to jak ci się nie pali to możesz poczekać, będzie wiadomo co w nim siedzi.

Z pozostałych to ja bym zastanowił się nad Lotosem, dobry olej z niewygórowaną ceną.

Oleje z niskim poziomem popiołów różnią się często od pełno popiołowych także innymi parametrami, więc jeżeli producent wymaga konkretnej normy to raczej bym się tego trzymał.
 
Ja bym jeszcze dorzucił Orlen MaxExpert 5w30 XD, C2+C3 z ciekawym pakietem, analiza na forum (porównawcza z wersją Pro).
 
Mam ten sam silnik i nie polecam Total, bardzo syfią dolot powietrza przez odmę.

Polecam Valvoline Maxlife C3 5w30 a jeżeli chcesz olej zgodny z normą, to teraz ujeżdżam Castrol Magnatec Stop-Start 5w30 C2 i nie poci się nic.
 
Mam ten sam silnik i nie polecam Total, bardzo syfią dolot powietrza przez odmę.

Polecam Valvoline Maxlife C3 5w30 a jeżeli chcesz olej zgodny z normą, to teraz ujeżdżam Castrol Magnatec Stop-Start 5w30 C2 i nie poci się nic.
Z ciekawości zapytam, czemu nie 0W30?
 
Silniki THP jeżdżące na olejach Total też mają bardzo dużo nagaru w dolocie, ta duża odparowalnosc, to nie tylko moje spostrzeżenie.
 
Silniki THP jeżdżące na olejach Total też mają bardzo dużo nagaru w dolocie, ta duża odparowalnosc, to nie tylko moje spostrzeżenie.
Cześć, czy dzieje się to z powodu oleju czy wydłużonych interwałów, wiesz może? Miałeś jakieś porównanie do innych olejów w tym silniku przy podobnym interwale?
 
@Adalbert
BMW w serii Prince (ThP/vti w PSA) podwyższyło zalecaną lepkość z C2 na C3, Francuzi olali temat i chyba w tym wypadku lepiej zaufać Niemcom.
 
Cześć, czy dzieje się to z powodu oleju czy wydłużonych interwałów, wiesz może? Miałeś jakieś porównanie do innych olejów w tym silniku przy podobnym interwale?
Mam HDi, ale czytałem, że THP są mocno zawalone olejem w dolocie. Biorąc pod uwagę, że Total Ineo ECS u mnie mocno paruje w dolot, to sytuacja w THP mnie nie dziwi. Po zakupie silnik był zalany Total Ineo Longlife i rura turbiny była sucha. Wymieniłem tylko olej na Ineo ECS i rura od razu spociła się. Wymieniłem olej na Valvoline Maxlife C3 i przestało pocić się. Wymieniłem znowu olej na Ineo ECS i znowu mokro. Teraz mam Castrol Magnatec Stop-Start 5w30 C2 i pomimo podobnej lepkości oleju do Ineo ECS nie widzę zapocenia.

Czytałem na ten temat na rosyjskim forum i też potwierdzali moje obserwacje, że po zmianie oleju z Total Ineo ECS, zbierało się mniej nagaru w dolocie.
 
A czym się według Ciebie różni, jak ecs i first jest c2, tylko różnią sie lepkościa zimową i normami psa, a jak wiemy normy działają wstecz
 
Osobiście zalecam lać coś grubszego typu Mobil ESP 5w30, Valvoline Maxlife C3 a nie siki z KV100 w okolicy 10
 
Do ehdi jest zalecany Total Ineo ECS, dopiero bluehdi ma zalecony Total Ineo First.
Nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz, ale do mojego 308 ehdi Total zaleca właśnie Quartz Ineo First 0W30.
Dyskusja się toczy, ale jak dla mnie to nie ma rzeczowych odpowiedzi.

total dobierz olej.jpg
 
Auto użytkowane będzie 25% trasa i 75% miasto. Do tej pory zalany olejem 5W40 nieznanej marki.
Jeśli zmieniać na to co zaleca producent, to czy lepiej 0W30 czy 5W30?
Moi faworyci to:
0W30
- Shell Helix Ultra Professional AP-L 0W30 (nie mogę znaleźć dostępnego w polskiej dystrybucji)
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
- Total Quartz INEO First 0W30
5W30
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 5W30
- Total Quartz INEO ECS 5W30
- Lotos Synthetic C2+C3 5W30

Zastanawiam się też nad zasadnością stosowania oleju "low saps" przy FAPie, czy to aby nie jest tylko chwyt marketingowy?
Kiedyś ktoś pisał, że na oleju "full saps" filtr cząstek stałych wcale nie wypalał się częściej.
Odpowiem sam sobie.
- Shell Helix Ultra Professional AP-L 0W30 (nie mogę znaleźć dostępnego w polskiej dystrybucji) - dostępny jedynie w beczkach 209L jako olej serwisowy, stad brak dostępności dla zwykłego konsumenta na samodzielną wymianę - jak dla mnie bez sensu,
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 - wg mnie faworyt jeśli chodzi o 0W30 i parametry (lepkości itp)
- Total Quartz INEO First 0W30 - zdecydowanie gorzej niż Shell powyżej,
Dla lepkości 5W30
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 5W30 - pierwsze miejsce
- Shell Helix Ultra Professional AP-L 5W30 - drugie miejsce, które dodatkowo znalazłem
- Lotos Synthetic C2+C3 5W30 - trzecie miejsce
- Total Quartz INEO ECS 5W30 - czwarte miejsce

Może to taka trochę specyfikacja wyimaginowana w mojej głowie, ale sporo przewertowałem kart z danymi technicznymi i coś już się tam w głowie uplasowało.
 
A czym się według Ciebie różni, jak ecs i first jest c2, tylko różnią sie lepkościa zimową i normami psa, a jak wiemy normy działają wstecz
Ineo First to nie jest C2, tyko C1. One dawno temu były C1/C2, ale potem normy się pozmieniały i jest już tylko C1. Tylko polska strona Totala nie ogarnęła zmian i nadal mają stare informacje, nawet nie zaktualizowali karty produktu tylko jest stara z 2017, a najnowsza jest 2020.
 
Odpowiem sam sobie.

Może to taka trochę specyfikacja wyimaginowana w mojej głowie, ale sporo przewertowałem kart z danymi technicznymi i coś już się tam w głowie uplasowało.

Mniej więcej tak wyglądają te dobory i zadowolenia z olejów albo samego siebie
 
Back
Top