• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pierwszy test PulseGT engine flush

Cześć.

Jakiś czas temu na forum pojawił się przedstawiciel @PulseGT i zaproponował możliwość przetestowania ich produktu.
Jak część osób wie w jednym z aut, które mam pod opieką (Hyundai i10 2008 1.2 MPI) jest mały problem z umiarkowanym poborem oleju i kiedyś przedstawiłem swoje boje w tym temacie w poniższym temacie :

Tym razem chciałem typowo przetestować konkretny produkt Pulse GT engine flush. Wg. zapewnień producenta płukanka jest w pełni bezpieczna, zawiera modyfikatory tarcia, oparta jest o estry i można na niej jeździć ok. 20 minut zachowując maksymalnie 3000 obrotów na minutę. Więcej info na stronie producenta :
https://pulsegt.com/produkt/ester-engine-flush/

Zdecydowałem się dla maksymalizacji pozytywnych efektów płukania zlać stary olej Fuchs 5w-40 z przebiegiem 4,5 tysiąca km i zalać płukankę na nowy olej i filtr (zlewki świeżych Mannol 15w-40 API SL, Mobil Super 2000 5w-30 oraz rzeczonego Fuchsa). Nowy filtr SCT .

Po zalaniu oleju zdjąłem pokrywę zaworów celem porobienia zdjęć. Jak widać na fotkach jest dużo złogów, nagaru i twardego ciemnego lakieru też. Niestety historia auta w Niemczech w latach 2008-2014 jest z grubsza nieznana, a w Polsce jeździł tym starszy gość, który również nie dbał. Więc auto jeździło zapewne na mega krótkich dystansach i doświadczyło magii niemieckiego tzw. longlajfa.

Po sesji foto, do auta wleciało finalnie 3 litry oleju i 400 ml płukanki Pulse GT. Następnie auto udało się w trasę miejską z prędkościami do 80 km/h w ilości łącznie ok. 20 km i pół godziny jazdy .

Mieszanina została spuszczona. Czarna jak noc jak widać na fotkach i filmikach. A przypominam, że olej ma 20 km przebiegu! Nie stwierdziłem żadnych grudek, po prostu meeeeeega rzadka smoła. I charakterystyczny zapach płukanki aczkolwiek nie tak intensywny i nieprzyjemny jak Archoil 2820.
Następnie zdjęliśmy pokrywę zaworów celem oczyszczenia i nałożenia już docelowej nowej uszczelki Hyundai OEM. Zrobiono ponownie dokumentację foto. Nie wiem czy na komputerze będzie to widać jednak według mnie jest spora różnica. Głównie nagar został mocno zmiękczony i odchodził między krzywkami super lekko (same krzywki nie były zarysowane). Widać, że część lakieru zaczyna być gryziona. Wykręciłem świece i zajrzałem endoskopem. Można porównać sobie ze zdjęciami z poprzedniego tematu z eksperymentów z laniem chemii na tłoki. Między tym tematem, a poprzednim był Oilsyn Petrol Dr oraz Redline SI-1. Chętnie spróbowałbym chemii od @PulseGT również w tym zakresie, mając na uwadze doskonały wynik w teście @oiladditives (zdecydowane 1 miejsce przed Oilsynem i Techronem).
Widać, że cylindry wyrównały się pod kątem nagaru na tłokach i jest on widoczny, ale w niewielkim stopniu i dodatki do benzyny okazały się dość skuteczne tym bardziej, że auto na 5w-40 zużywało ok. 200-300 ml oleju na 1000 km, więc jego spalanie też musiało odkładać pewne depozyty.

Po sesji foto zamontowano nowy filtr powietrza – dla spokoju ducha wleciał Hyundai OEM – szkoda kombinować jak był w cenie Filtrona. Filtr oleju również Hyundai OEM z podobnego powodu. Całość zwieńczył Total 10w-50 Quartz od jednego z oficjalnych dystrybutorów marki Total (dostępnych na ich stronie). Mogę tajemniczo dodać, że chłopak bywa na forum i kto zechce znaleźć ten znajdzie. Ja jestem zadowolony, bo sprawdziłem sobie oryginalność apką Totala na telefon i wszystko jest OK.

Czas pokaże jak ze zużyciem. Olej mieści się w widełkach z instrukcji, lecz mam świadomość, że jest to górna granica i pewnie dla niektórych lepkością 10w-50 jest ona przekroczona. Z ciekawostek można dodać, że olej 10w-50 jest np. oficjalnie podawany w manualach typu „Sam naprawiam” Hyundaia Pony ;)

Podsumowując interwały typu 5000 km na oleju i jego wymiana 3 razy w roku to minimum, aby spróbować coś dalej powalczyć. Uważam, że płukanka PulseGT jest mocna, ale i nie obawiam się jej. Chętnie spróbowałbym ponownie. Wiadomo cena jest wysoka, lecz dobry produkt musi kosztować. Brakuje na dzień dzisiejszy wg. mnie uzasadnienia od producenta do wydania takiej kasy. Lepszego technicznego opisu, TDS/MSDS, a nie wyłącznie marketingu. Test ich dodatku do benzyny jednak mega pozytywnie mnie zaskoczył. Ta płukanka w sumie też. Wg. mnie to jest klasa Oilsyna/BG109 - przy czym względem BG można na niej trochę pojeździć.

PRZED PŁUKANIEM :​



PO PŁUKANIU :​



ENDOSKOP​



FILMY​


 
Last edited:
Proszę Pana, filmy prywatne, nie da się obejrzeć 😉jakby je Pan mogl zmienić na publiczne?
 
Powinno już być ok, niespecjalnie "ogarniam jutuby" z perspektywy "twórcy" ;)
 
Teraz powinno być OK ;) Trzeba było zdecydować czy filmy są odpowiednie dla amerykańskich dzieci :D
 
Różnica jest, ale ten silnik wymaga raczej rozebrania i ręcznego mycia. Silnik mocno zaniedbany. Ktoś w ogóle oleju nie zmieniał i męczył silnik na przepalonym oleju. BTW, porównanie z wodą było trochę nietrafione, bo nawet nowy olej 15W-40 jest rzadszy od wody.
 
Całość zwieńczył Total 10w-50 Quartz
Czemu zalałeś do tego silnika racingowy olej? Tym olejem pewnie więcej krzywdy zrobisz niż coś zyskasz, zwłaszcza zimą. Jaki on ma CCS i MRV? Nie wiem, czy do takich olejów nie są dedykowne pompy olejowe jak w motor sporcie. Millersa te lepsze niby mają dobre właściwości myjące w czasie eksploatacji. Jakaś seria Castrola ta dla renówek też mocne właściwości czyszczące. Czy nawet Ravenol z CleanSynto. Takie oleje powinieneś zalewać.

Ja bym na tym 10W-50 jeszcze raz przepłukał silnik z tą płukanką GT i zalał "cywilny" olej odpowiedni do tego silnika, ale z dobrymi właściwościami myjącymi.
 
Last edited:
Ten silnik to zawodnik na jeszcze ze 3 sesje takiego płukania.
Piszesz, że olej po 20km zleciał czarny jak smoła, a nagar się zmiękczył czyli go ruszyło.
Tak naprawdę to czy coś stoi na przeszkodzie, żeby silnik sobie nawet pochodził luźno godzinę czasu i zmiękczał to dalej? Jak się płaci tyle za dobry towar, który dodatkowo wygląda na to, że coś działa to w sumie czemu go nie puścić na dłużej? No bo płukanka chyba nie zabija właściwości smarnych oleju, że trzeba zlać po 30 minutach?


Coś czuję, że jeszcze otrzymasz kilka puszek, delikwenta doprowadzisz do porządnego stanu i to będzie najlepsza reklama produktu i firmy.


EDIT: skoro te do paliwa też takie dobre, to może to będzie pierwszy produkt który mi odblokuje pompowtryski i sprawi, że będą kichały fabryczną mgiełką paliwa, a spalanie wróci do normy jak w zdrowych egzemplarzach :p
 
Last edited:
Myślę, że mogłeś spokojnie 10 min dłużej przytrzymać tę płukankę, widać że działa i ruszyło nieco ten syf mimo 20 min. Jak widać PulseGT oferuje niezłe dodatki, Gasoline Power Cleaner wypadł świetnie, czekam na test Diesel Power Cleaner.
 
Trzeba kupować póki jesscze produkt świeży na rynku. Pozniej pewnie sklad sie uszczupli.
 
Zmiany wizualnie nie są duże. Nagar się zmiękczył na pewno i może są miejsca, gdzie się oderwał.

Foty w pełnej rozdzielczości (link ważny 7 dni) :
Witam,
Bardzo fajnie wykonany test :) . Tak jak kolega @STREAM-HD oraz @Pierre Froide zauważyli silnik dość mocno zaniedbany więc ''świecić się nie będzie po 1 płukaniu ;) '' chociaż jak widać płukanka fajnie zadziałała . Jak słusznie koledzy zauważyli w przypadku zalania płukanki na '' świeży olej'' proces płukania można lekko przeciągnąć. 20 minut płukania to bezpieczna granica przy zastosowaniu na stary olej który ma już sam w sobie obniżoną lepkość.

Ze względu na stan w jakim jest silnik oraz bardzo profesjonalnie wykonany jest mogę zaproponować jeszcze 1
Ester Engine Flush. W przypadku chęci proszę o kontakt pw.
 
Czemu zalałeś do tego silnika racingowy olej? Tym olejem pewnie więcej krzywdy zrobisz niż coś zyskasz, zwłaszcza zimą. Jaki on ma CCS i MRV? Nie wiem, czy do takich olejów nie są dedykowne pompy olejowe jak w motor sporcie. Millersa te lepsze niby mają dobre właściwości myjące w czasie eksploatacji. Jakaś seria Castrola ta dla renówek też mocne właściwości czyszczące. Czy nawet Ravenol z CleanSynto. Takie oleje powinieneś zalewać.
Wiem o tym. Natomiast eksperymentuję sobie trochę na tym aucie. Przed płukanką Pulse GT traktowałem to auto w ciągu 2 lat od zakupu: Oilsyn Long Life, Archoil 2820, Xado Absolut, Xado Total Flush, Protec Carb X, Xado Antykoks, Liqui Moly Pro-line, więc skoro to go nie zabiło to nie zabije go Total 10w-50, gdzie lepkość 20w-50 jest dopuszczona w instrukcji obsługi papierowej dostarczonej do auta. Jedździłem do tej pory na 5W30 A5/B5, 5W30 VW504/507 C3, 5W40 C3, 5W30 C4.
Czy jest optymalny na pewno nie. Chce sobie odpowiedzieć na pytanie, które mnie nurtuje czy olej 10w-50 albo podobny A) nie zmieni zużycia oleju B) zmniejszy zużycie oleju C) zwiększy zużycie oleju

Myślę, że mogłeś spokojnie 10 min dłużej przytrzymać tę płukankę, widać że działa i ruszyło nieco ten syf mimo 20 min. Jak widać PulseGT oferuje niezłe dodatki, Gasoline Power Cleaner wypadł świetnie, czekam na test Diesel Power Cleaner.
Mogłem. Np. Xado Total Flush trzymalem 1200 km zamiast 500 km wg instrukcji. Nastomiast tutaj zastosowałem się do manuala. I tak wszystko polepszyłem po swojemu, bo lałem na świeży, żeby olej miał większą objętość do związania syfu i przekroczyłem czas z instrukcji o jakieś 10 minut. Tutaj prośba do @PulseGT czy wydłużona jazda na produkcie jest wskazana? Może być tak, że już nic by nie dała
 
Wiem o tym. Natomiast eksperymentuję sobie trochę na tym aucie. Przed płukanką Pulse GT traktowałem to auto w ciągu 2 lat od zakupu: Oilsyn Long Life, Archoil 2820, Xado Absolut, Xado Total Flush, Protec Carb X, Xado Antykoks, Liqui Moly Pro-line, więc skoro to go nie zabiło to nie zabije go Total 10w-50, gdzie lepkość 20w-50 jest dopuszczona w instrukcji obsługi papierowej dostarczonej do auta. Jedździłem do tej pory na 5W30 A5/B5, 5W30 VW504/507 C3, 5W40 C3, 5W30 C4.
Czy jest optymalny na pewno nie. Chce sobie odpowiedzieć na pytanie, które mnie nurtuje czy olej 10w-50 albo podobny A) nie zmieni zużycia oleju B) zmniejszy zużycie oleju C) zwiększy zużycie oleju


Mogłem. Np. Xado Total Flush trzymalem 1200 km zamiast 500 km wg instrukcji. Nastomiast tutaj zastosowałem się do manuala. I tak wszystko polepszyłem po swojemu, bo lałem na świeży, żeby olej miał większą objętość do związania syfu i przekroczyłem czas z instrukcji o jakieś 10 minut. Tutaj prośba do @PulseGT czy wydłużona jazda na produkcie jest wskazana? Może być tak, że już nic by nie dała
20 minut jazdy jest bezpiecznie skalkulowane na podstawie najgorszego scenariusza ..czyli dodanie płukanki do starego oleju ktory ma mocno obnizoną lepkość. W przypadku swieżego oleju można spokojnie przejechać 30 minut + przed rozopczeciem jazdy przetrzymac go kilka.minut na jałowym biegu.
 
Co do składu, pewnie się zmieni, jak ormo wychwyci, że bieżący zagraża unii europejskiej 😜
 
Wiem o tym. Natomiast eksperymentuję sobie trochę na tym aucie. Przed płukanką Pulse GT traktowałem to auto w ciągu 2 lat od zakupu: Oilsyn Long Life, Archoil 2820, Xado Absolut, Xado Total Flush, Protec Carb X, Xado Antykoks, Liqui Moly Pro-line, więc skoro to go nie zabiło to nie zabije go Total 10w-50, gdzie lepkość 20w-50 jest dopuszczona w instrukcji obsługi papierowej dostarczonej do auta. Jedździłem do tej pory na 5W30 A5/B5, 5W30 VW504/507 C3, 5W40 C3, 5W30 C4.
Czy jest optymalny na pewno nie. Chce sobie odpowiedzieć na pytanie, które mnie nurtuje czy olej 10w-50 albo podobny A) nie zmieni zużycia oleju B) zmniejszy zużycie oleju C) zwiększy zużycie oleju
To jest aż niewiarygodne, że producent dopuszcza taką lepkość do takiego silnika kosiarkowego. Coś tu jest nie tak. Taki olej nawet nie jest stosowany w samochodach sportowych, super cars do jazdy cywilnej a nawet okazjonalnie na torze. To olej raczej typowo torowy do customowych silników do upalania na pełnej pi.... przez kilka godzin. Tak, czy siak moim zdaniem nie tędy droga z takim olejem w takim silniku nawet jak ten silnik to już totalny złom.
 
Skala zjawiska poboru oleju silnikowego w silnikach Gamma/Kappa/Theta jest istotnie - jeśli się wczyta w grupy na facebooku (dzisiejsze fora) są dziesiątki dotknietych tym modeli KIA/Hyundai. Auto nie kopci, nie ma żadnych błędów, pracuje równo i ładnie, osiąga moc maksymalną i przyspieszenie i wobec tego nie ma żadnych przesłanek, aby nazwać silnik złomem, mimo, że jest nieco nagaru ;)
Producent jak to producent dopuszcza zużycie w warunkach normalnych 1L/1500 km, w warunkach trudnych 1L/1000 km. Niektóre normy zużycia oleju definiują je jako max 0,3-0,5% spalonego paliwa i tutaj jest to zachowane.

Według mnie ta rozpiętość lepkości świadczy o tym ,że wszystko jest przeliczone z zapasem jeśli chodzi o kwestie, które wymieniłeś wczesniej. Nastomiast jeśli nie osiągnę tym olejem jakiś korzyści to sobie wrócę po jednej czy dwóch wymianach z powrotem do 5w40 czy 5w30.
 
@paba Ten olej to zabójstwo dla silnika zimą. Fakt, już mamy prawie wiosnę z lekkimi przymrozkami do maja, ale nie wiem czy byś chciał odpalać silnik przy -10 po nocy z takim olejem.

Producent jak to producent dopuszcza zużycie w warunkach normalnych 1L/1500 km, w warunkach trudnych 1L/1000 km.
To chyba jakieś prawne wygibasy, żeby nie brać odpowiedzialności za wadliwy konstrukcyjnie silnik. To przy 10 tys. km samochód spali więcej oleju niż ma w misce olejowej - od 6 do 10 litrów oleju 🙃. To olej trzeba tankować razem z benzyną ;].
 
Back
Top