Resi
Użytkownik
Pertyn w ostatnim Overdrive skomentował elektryki w motosporcie - zwierze musi ryczeć.
Dlatego povagowanych nie ogladam. Typ sam o sobie powiedzial, że nie jest obiektywny, bo lubi motoryzacje spalinową.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Pertyn w ostatnim Overdrive skomentował elektryki w motosporcie - zwierze musi ryczeć.
Ok, ale miedź, aluminium stal czy plastik wykorzystuje się też przy produkcji spalinówek. Więc tak średnio akurat z takim porównaniem. Trzeba było to uwzględnić i odjąć, skupiając się na samym licie.. nie wiem jak nikiel mangan czy kobalt.Cytuję,
Bateria Tesli, zdjęcie z Alledrogo.
Przenosimy 250 ton ziemi i skał dla pozyskania:
12 kg litu
30 kg niklu
22 kg manganu
15 kg kobaltu
100 kg miedzi
200 kg aluminium, stali i plastiku
Caterpillar 994A używany do przemieszczania ziemi pochłania 1000 litrów oleju napędowego w 12 godzin.
Wreszcie mam samochód „zero emisyjny”.
Myślę że to kwestia psychologiczna. Elektryki są wpychane nam do gardeł na siłę i chce się zakazać używania czego innego, gdzie dla większości ludzi kupno w ogóle auta nowego jest nieosiągalne nie mówiąc o elektrykach które są znacznie droższe. To ludzi mocno nakręca przeciw elektrykom. Gdyby nikt tego nie wpychał na siłę, nie siał dezinformacji że dla dla dobra planety i ekologi to podejście ludzie do elektryków byłoby inne. zwłaszcza że wiąże się to też z całym tym "eko" szaleństwem które nic wspólnego z ekologią nie ma, czyli strefy czystego transportu, dodatkowe opłaty itd.Biorąc pod uwagę że to w sumie forum techniczne, to poraża jak wiele osób uważa rozwiązanie technicznie lepsze (silnik elektryczny) za gorsze bo... w sumie nie wiem dlaczego.
nie siał dezinformacji że dla dla dobra planety i ekologi to podejście ludzie do elektryków byłoby inne
Ale dziwi Cię to? Bo mnie nie. Naturalny skutek. Takich akcji będzie co raz więcej w jedną i drugą stronę.A dopiero co ktoś wrzucił tutaj dezinformacje antyelektryczną. Myślisz, że to działa w jedną stronę?
To mówisz, że lobby paliwowe może po prostu dalej walczyć o swoje wpływy? A przecież Povagowany, Dziki Trener czy tam inny populista twierdził, że istnieją tylko zielone lobby i ekologiczne lobby.Ale dziwi Cię to? Bo mnie nie.
Najbardziej wydajna bateria przydałaby mi się w GPS turystycznym, smartfonie, aparacie fotograficznym itd potem pewnie magazynie energii w skali kraju. Więc dopinguję! I to od 50 lat, odkąd doskwierały mi lipne ruskie ni-cd w latarce.osoby techniczne powinny raczej dopingować poszukiwania rozwiązania, a nie płakać że spalinówki odchodzą
Ale to nie ja twierdziłem, że Ford rezygnuje całkowicie. Napisałem, że ogranicza produkcję.To nie znaczy całkowicie.
A jakiś konkret? Bo nie widzę tam informacji o tym, że w Szwecji będzie tylko paliwo E0/B0. Wciąż mają więcej biokomponentów w paliwie niż aktualnie u nasZ nazistowskich Tagesschau, które gdzieś w drugiej połowie stycznia podały
Powtórzę się - nikt nie był nigdy przeciwny lepszym bateriom do telefonów i laptopów - i gdzie jest "ekstra"? Ogniwa 18650 już chyba ze 20 lat nie poprawiają swojej pojemności, jedyny postęp to mniej energochłonne laptopy. A w elektrykach to nawet nikt za bardzo o cx nie walczy, po co też taka wielka powierzchnia czołowa w suv? Nie byłbym zdziwiony, gdyby prawie stuletnia Tatra biła niemal wszystkie współczesne elektryki na polu oporu powietrza.@MC Subi Dzisiaj tak, ale walcząc z nimi, a to się de facto robi nigdy nie przejdzie się z "bez sensu" do "ekstra".
Jeśli dąży sie do calkowitego odejścia od silnikow spalinowych, to tak. Pracując w branży drogowej projektowej zdaję sobie sprawę, że nie jest możliwe wybudowanie sieci ogolnodostepnych ładowarek.Wciskać ci też nikt nie wciska. Jakiś komisarz stoi ci nad głową i nakazuje kupić elektryka?
W obu przypadkach nie byłem wystarczająco precyzyjny, ale po pierwsze: sądzę, że w przypadku Forda będę miał rację, gdyż jeżeli jest prawdą, że po dużym ograniczeniu produkcji elektryków wyniki finansowe im się poprawiły, to akcjonariusze wymuszą taką decyzję, a po drugie zaś: redukcja z ponad 30% do 6% udziału dodatku bio w wypadku ON to już naprawdę spora redukcja. I wydaje mi się, że 6% to jest jednak mniej niż 10% ale może tu też się mylę.Ale to nie ja twierdziłem, że Ford rezygnuje całkowicie. Napisałem, że ogranicza produkcję.
A jakiś konkret? Bo nie widzę tam informacji o tym, że w Szwecji będzie tylko paliwo E0/B0. Wciąż mają więcej biokomponentów w paliwie niż aktualnie u nas