• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prośba o pomoc w doborze oleju - Peugeot 206 1.4 (TU3 JP)

Frogozord

Użytkownik
Samochód
Ford Galaxy (WA6) 1.6 EcoBoost 160 KM
Marka samochodu
Peugeot 206
Budżet/ile litrów
150 zł/4 litry, chętnie taniej
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 TU3 JP, obecnie bez katalizatora, ale będę pytać o montaż uniwersalnego
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiadomo - samochód dopiero co kupiony
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SH/SJ, lepkości od 0W30 do 15W50 zależnie od regionu Europy. Przy proponowanych 5W30 jest gwiazdka z adnotacją: "Olej Economie d'Energie może być stosowany jedynie w silnikach dla niego przeznaczonych (od modelu roku 2000)" - no ale chyba spoko, skoro samochód jest z 2000 r.
Jaki olej masz obecnie
10W40, chyba Total
Cześć! Wczoraj kupiliśmy dla teściowej Peugeota 206 z benzynowym, 75-konnym silnikiem 1.4. To prosta jak budowa cepa jednostka serii TU. Samochód będzie kręcił się głównie po mieście i okolicach (robienie zakupów itd.), plus od czasu do czasu (raz-dwa na tydzień-dwa) krótka trasa (ok. 30 km). Do samochodu mam oryginalną instrukcję obsługi, która dopuszcza nawet lepkość 0W30 i właśnie o takiej myślę ze względu na głównie miejską eksploatację - jest sens czy nie? Auto było tanie i nie jest jakąś perełką, więc nie szukam czegoś w rodzaju Amsoila SS - po prostu czegoś w możliwie niskiej cenie, ale jak najlepiej dopasowanego do tego silnika i sposobu eksploatacji. Będzie robiona płukanka OilSynem Power Flush, bo po 23 latach pewnie jest co płukać.

Zgodnie z danymi z instrukcji, układ mieści 3/3,25 litra, więc chciałbym kupić 4. Wstępnie myślałem o jednej z najtańszych opcji 0W30, czyli Specol Spec Gold Synthetic, ewentualnie o wersji 0W40. Ale może lepiej pójść w 5W30 lub 5W40? Przy ostatniej wymianie jakiś barbarzyńca zalał 10W40.

Z góry dziękuję.
 
5w40:
Specol Spec Gold
Lotos Synthetic Plus
Orlen Platinum Classic
Ewentualnie Eurol Super Lite
;)
 
Ja jestem za 5w30 lub 0w30; Orlen ME XD lub VAG oem.
 
5w40 Lotos,Specol,Total
 
Shell Helix Ultra 5W40. Taka lekka 40 idealna na te warunki i dobry skład w dosyć dobrej cenie.
 
Jakieś tanie i dobre 5W-40 A3/B4. Lotos/Orlen z niższych serii, Shell Helix Ultra 5W-40, Gulf może.
 
Uniwersalnego katalizatora nie zamontujesz, dlatego że w tym aucie jes on zaraz za kolektorem wydechowym przykręcony bezpośrednio do niego.
 

Attachments

  • katalizator-peugeot-206-14i-16v-et3j4-1103-2006.jpg
    katalizator-peugeot-206-14i-16v-et3j4-1103-2006.jpg
    19,5 KB · Odwiedzin: 44
A ja, ze względu na opis zaproponuję 5W30.
Tylko mam dylemat, który właściwie chciałem poruszyć. Czy w silnikach bez katalizatorów, EGR, DPF warto stosować oleje C3 zamiast A3/B4?
 
Raczej chodziło mi o podejście z chemicznego punktu widzenia. Ceny ogólnie akurat są bardzo zbliżone
 
Jeśli katalizator docelowo ma być założony to lepiej C3, chociaż uważam że jeszcze lepszy będzie C2C3 ze względu na deklarowaną oszczędność paliwa i wszystkie benefity C3.
 
Jeśli chodzi o poziom ochrony, to różnicy wbrew pozorom nie ma
Faktem jest, że stężenie zw. wapnia, fosforu jest niższe. Tylko gdzieś na forum mi się przewinęła informacja, że przez to jest mniejsza "rywalizacja" o powierzchnię między ZDDP a modyfikatorami tarcia
 
Back
Top