• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Przyszłość forum, czyli kierunki rozwoju oilclub.pl

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
D

Deleted member 6544987

Gość
No mamy kryzys ...
Moderator @poziom1989 nas opuścił. Miejmy nadzieje, że tymczasowo.
Ja sam już też na oparach ...

Pomysłów na tematykę dyskusyjną właściwie brak. Po raz setny polecanie Lotosa, albo Shella ... ? - no jak ktoś lubi.
Na forum marazm i czepialstwo, prawdopodobnie z powodu jak wyżej.

Analiz się nie robi tyle co kiedyś, bo to kolejna ICP, FTIR, z których niewiele wynika.
Szersze zakresy badań, raz, że kosztowne, dwa, niewiele osób je rozumie, trzy, niewielu ma potrzebę tak głęboko wnikać i rozumieć tematykę.
A nawet, jakbyśmy robili analizy podstawowych parametrów olejów w wersji odrobinę rozszerzonej, to 1 taki zestaw kosztuje bagatela 1500PLN - patrz analiza Lotosa SP ...
Jakiś inny pomysł na analizy?
Oleje przekładniowe?
Zagłębienie się w tematykę smarowania przekładni mechanicznych?
Tu znowu tęga inżynieria mechaniczna się kłania.
Na sama tematykę kinematyki zazębienia powstają opasłe książki i doktoraty, a zostaje jeszcze materiały, obróbka mechaniczna i cieplnochemiczna, łożyskowanie, ...

Jakieś pomysły?
Propozycje?
 
Last edited by a moderator:
Jak korzystasz z tapalalka to jest coś takiego jak os czasu.tematy uporządkowane wg daty dodania ost postu .
Jak tak patrzę to pytania o olej są w mniejszości.
A pytania o opony czy jakieś kwestie mechaniczne górują .zrobił bym dział o mechanice pojazdowej. Z przyczepionym tematem DIY np. [Wymiana tarcz klocków , odpowietrzanie ]
A pod przypiętymi były by tematy użytkowników z ich problemami i pytaniami

Tak samo dział co kupić - motoryzacyjny
Tu tematy czy kupić opony takie czy takie. Sprzęgło takie czy takie [i marka jak i dobór konkretnej części do danego auta]

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Struktura forum będzie reorganizowana. Będę miał niedługo urlop, to wieczorkami to ogarnę jak będę w stanie ;) Także pod tym względem także możecie zgłaszać uwagi. Ale @SACZI raczej chodziło o to gdzie pociągnąć forum w tematyce olejowej żeby nie ugrzęznąć w oglądaniu kolejnych, identycznych ICP.
 
Nie o tym temat. Żeby nie rozkręcać dzikich pomysłów - to była jego prywatna decyzja, nie pokłóciliśmy się ani nic. Nadal jesteśmy w kontakcie przez inne kanały. Jest także nadal członkiem forum, nie usunął konta.

I proszę nie kontynuować tego tematu, chciałbym żeby został na torach usprawnień i zmian samego forum.
 
Sytuacja zewnętrzna gospodarcza też może mieć wpływ na aktywność forumową użytkowników. Rzeczywistość jest ostatnio dość absorbująca. "Winter is coming" itd.

Zauważalny jest duży wzrost zainteresowania jednośladami (nie mam na myśli wyłącznie forum), zatem oleje 4T też powinny pojawiać się częściej.

Nadal brakuje na forum trochę takiego bardziej specjalistycznego podejścia do tematu pod kątem chemicznym. @poziom1989 udostępnił bardzo dużo ciekawych materiałów, choć jest to trochę chaotycznie rozrzucone po różnych wątkach. Ja wiem, że jak ktoś chce to powinien sam wykonać ten wysiłek, aby się czegoś dowiedzieć/nauczyć, ale lepsza dostępność takich informacji mogłaby pomóc dla dobra ogółu.

Myślmy pozytywnie :)
 
Uporządkowanie materiałów jest w punkcie rekonfiguracji forum. Będę się starał zrobić grube porządki z tematami, materiałami i tak dalej żeby dawało się wszystko łatwo znaleźć i było to jakoś posortowane.

Właśnie tego specjalistycznego podejścia brakuje i nie bardzo mamy pomysł co i jak zrobić żeby było to interesujące dla użytkowników. Bo suche materiały, jak to pokazały posty @poziom1989 raczej nie cieszą się wielkim zainteresowaniem.
 
Chodzi mi po głowie taki pomysł na większe zbiórki i grupowe analizy, coś jak było z Lotosem. Dało nam to myślę niezły obraz jakości marki. Tematycznie wg producentów albo klas olejów. Mam dwie propozycje:

#1 Mannol 😆 Tanie, dostępne, ładne butle ;), bogaty asortyment również pod najnowsze normy. Niektóre podejrzanie tanie (5W30 JP), niektóre zrównały się z Lotosem i Orlenem, a np. 508/509 jest w cenie VAG OEM. 0W20 GF-5 kosztuje połowę Shella. W sumie to jestem ciekawy co za tym stoi. Przekładniówki 75W albo 75W80, ATF itp.
Tyle tu psioczymy na Mannola, jesteśmy mu to winni ;)

#2 Najtańsze oleje 504/507 podejrzanych marek :) Niby norma wymagająca, zobaczmy czy da się tanio zrobić coś co deklaruje że ją spełnia. Mannol, K2, Revline, Chempioil, Qualitium, Kaufland itp.
Wiemy że A3/B4 można zrobić źle. Być może podłe 504/507 będzie niezłym budżetowym wyborem.
 
Off top niech off topem, a oil-club oil-clubem. Są inne fora, każda marka czy nawet model auta ma swoje forum.
Pomysł i na zmiany nie mam. Robienie analiz po 1500zl nie wiem czy jest dobrym pomyslem ale jakimś jest. Najwyżej będą ze 3 analizy forumowe do roku. Patrząc na zakres to zamienilbym poziom popiołów na temperaturę zapłonu.
 
Nie sugerujcie się analizą tego Lotosa, to wyjątek, a nie reguła, po prostu był pomysł zrobienia "pełnej" do porównania z Eurolem i tyle.
 
Ale jakiś standard zakresu badań trzeba przyjąć.
 
Tak, planuję coś opracować "z myślą o", wersja uboga, standard i na bogato (ale nie aż tak). Ale muszę jeszcze przemyśleć i może obgadać tutaj na forum swoje pomysły.
 
Off top niech off topem, a oil-club oil-clubem. Są inne fora, każda marka czy nawet model auta ma swoje forum.
Pomysł i na zmiany nie mam. Robienie analiz po 1500zl nie wiem czy jest dobrym pomyslem ale jakimś jest. Najwyżej będą ze 3 analizy forumowe do roku. Patrząc na zakres to zamienilbym poziom popiołów na temperaturę zapłonu.
gdyby było jak piszesz to by nie bylo pytan o inne rzeczy w takiej ilosci. ludzie nieraz wiedza ze tu jest ruch dlatego zadaja pytania
 
Dawajcie te mannole, serio :)
 
Off top niech off topem, a oil-club oil-clubem. Są inne fora, każda marka czy nawet model auta ma swoje forum.
Nie brońmy się na siłę przed innymi tematami motoryzacyjnymi. Zobacz ile jest postów o hamulcach i oponach. Na forum są też osoby techniczne które mogą pociągnąć temat mechaniki. Myślę że na forum większość osób jest zainteresowana szerszym zagadnieniem niż olej silnikowy.

Pisanie że jest off top i można tam pisać jest średnie, myślę że to powinno być lepiej uporządkowane i stworzone nowe działy. Swoją drogą pisałem o tym kilka miesięcy temu ale wtedy przeszło bez echa.
Druga sprawa że na forum są użytkownicy którzy traktują osoby o innych poglądach za idiotów, co też nie działa na plus tego forum.
 
@soszo są inne fora jest tego mnóstwo, ale oprócz rodzynków które się trafiają(najwięcej wartościowych treści dostarczają handlowcy) to mnóstwo bzdur ludzie piszą. Tutaj mimo grupy niezadowolonych większość jak można zauważyć wraca ,czyta,pisze ,często nas cytują na innych forach tak,że nie jest najgorzej.
Jedyne co bolało i boli (zakładałem to forum z chłopakami) to osądy typu ,że ktoś bierze kasę pod stołem za promowanie tego czy innego oleju czy produktu ,większych teorii spiskowych nie było nigdy a dziady zawsze się znajdą aby objechać uczciwych ludzi.

Jeszcze się taki nie urodził ,żeby wszystkim dogodził.;)
 
Last edited:
Chętnie bym zobaczył jakieś analizy popularnych lepkości olei K2 - 5w40, 10w40 A3B3 A3B4 i jakieś 5w30 A5B5 albo C3 :) Lubimy tu "nasze" produkty, a to chyba też polska firma. Swoją drogą, raz w życiu tylko się z tym olejem spotkałem i to na kartce od wymiany, więc huk wie co właściwie było w piecu.
 
A co powiecie na analizy płukanek? Nie wiem czy jest taka możliwość wykonania sprawdzenia tej grupy produktów.
Porównać np K2 Motor Flush, Mannol 9900, LM Engine Flush, Tec2000, Ar2820, Oilem, itp.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top