• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Przyszłość forum, czyli kierunki rozwoju oilclub.pl

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Chodzi o to że trochę nudno robić właściwie kolejne ICP, które tak naprawdę niewiele mówi o przydatności oleju.

Bo co że świeży jest super, jak może w dziwny sposób się degradować, tworzyć dziwne osady czy np. w szybkim tempie spadać stężenie antyoksydantów i TBN.
 
@Michalos12 dobrze jakby ktoś zrobił praktyczny test wielu popularnych płukanek na pociętym pierścieniu lub innym elemencie z podobną ilością zanieczyszczeń tak jak zrobił to ProfChis na youtube

Techniczne rozmyślania

@CallMeDezy
niekontrolowana radość często występuję z uszkodzeniami górnych części silnika, mechanicy mówią na to głowa, lub kopuła więc technicznie mówiąc ja powiem że w kopule jest brak oleju, jest wielce prawdopodobne że doszło do nieodwracalnych uszkodzeń które można naprawić pozbywając się całego silnika gdyż przecież ten silnik nie posiada inteligencji niektórzy mechanicy mówią na takie silniki janusze lub gołembie ja powiem że racja. Codziennie mamy sporo nowych silników a te stare są całkiem ok i się nie psują tak często więc nie potrzebny nam niedziałający głupi popsuty.
 
Chodzi o to że trochę nudno robić właściwie kolejne ICP, które tak naprawdę niewiele mówi o przydatności oleju.

Bo co że świeży jest super, jak może w dziwny sposób się degradować, tworzyć dziwne osady czy np. w szybkim tempie spadać stężenie antyoksydantów i TBN.
Dlatego jakiś czas przy pomocy @wlyszkow zaproponowaliśmy podstawowe ICP przepracowanego oleju za 50 złotych. Tylko pierwiastki, bez reszty oznaczeń żeby można łatwo i tanio sprawdzać oleje i stan silnika w miarę przebiegu. Z tego co kojarzę to nikt się nie zainteresował. A to jest, długodystansowo, jakąś forma bardzo podstawowego porównania jeżeli będzie ilestam dziesiąt takich analiz tego samego oleju.
 
Przyszłość oilclub.pl ...
Podsumujmy:
Jak tak patrzę to pytania o olej są w mniejszości.
#1 Mannol 😆 Tanie, dostępne, ładne butle ;), bogaty asortyment ...

#2 Najtańsze oleje 504/507 podejrzanych marek ...
Wiemy że A3/B4 można zrobić źle....
Dawajcie te mannole,
Zdecydowanie za mało jest analiz najtańszych produktów
Czyli jak to piszą na tym forum: "szukamy PAO w cenie 50PLN/4L"...

A co powiecie na analizy płukanek?
Na pierwszy ogień oilsyn long life
I co z samego ICP się dowiesz?
Kto potrafi takie analizy zinterpretować ... ?

Tak ogólnie "chujnia z grzybnią" ...
Nikt nie ma jakiejkolwiek racjonalnej propozycji. nie ma pomysłu na forum ...
I ktoś jeszcze się nie domyślił, dlaczego @poziom1989 dał sobie spokój z forum...?


Jedyny w miarę racjonalny post:
Nadal brakuje na forum trochę takiego bardziej specjalistycznego podejścia do tematu pod kątem chemicznym.

PS
Ciemność widzę przed forum, a problemem są ...
Może ktoś się domyśli
 
Moim zdaniem badanie olejów FTIR jest bez sensu.

Po pierwsze nikt tego nie potrafi dokładnie przeanalizować, a wnioski które otrzymujemy są bardzo ogóle (między 10% a 30% gr. IV)

Po drugie nawet jeżeli znajdziemy gdzieś te magiczne PAO to i tak na olej należy patrzeć całościowo, więc nic konkretnego to nie mówi.

Proponuję podejście bardziej fizyczne i mechaniczne do problemu doboru oleju i oceniania producentów.

W miarę możliwości finansowych należy badać
Temperaturę zapłonu
Temperaturę krzepnięcia
NOACK
Itd.

Porównanie tych wartości z kartą produktu oraz względem innych olejów danej klasy da szerszy ogląd sytuacji.
 
Prawdę mówiąc kupując olej kupujemy wyobrażenia o nim

Do 90% samochodów można stosować 507.00

Użyteczność oleju zależy od sposobu eksploatacji samochodu i stanu technicznego silnika - analiza zuzyciowa wyjdzie zawsze inaczej.

Zamykamy....
 
Co do analiz to proponuję zmienić formę głosowania. Ktoś proponuje olej X i to jaka analiza go interesuje np. pierwiastków i 4balls. Osoby które na niego głosują deklarują że się dozuca daną kwotą jak nie uzbiera się kwoty przez dwa tyg to grupa głosujących decyduje czy składają się po równo czy pomysł zostaje porzucony. Jak się kasa uzbiera zakładamy zrzutkę.
Ale z takimi propozycjami jak Twoje te forum nie będzie się rozwijać.
To podaj swoje propozycje, a nie wysmiewasz pomysły innych.
 
Myślę, że przydałoby się więcej wiedzy specjalistycznej, w tym fizyko-chemicznej. Ponadto dyskusja o nowych trendach, bo branża olejowa ewoluuje jak każda inna. To co było kiedyś uważane za dobre rozwiązanie czy pewnik już niekoniecznie jest takim dzisiaj. Dobrym tropem jest np. wątek "dlaczego stosujemy oleje i niskich lepkościach" gdzie jest sporo interesujących materiałów oraz informacji.

Co do analiz to będzie problem z wyborem, samo ICP może nie wystarczyć, żeby okreslić jakość oleju i jego stabilność a pełna analiza jest kosztowna.

Ze względu na to, że kryzys energetyczny/inflacyjny/zadłużeniowy będzie rozwijał się dalej, zacznie spadać zainteresowanie olejami "egzotycznymi" oraz drogimi a wzrośnie ich tańszymi odpowiednikami co można wziąć pod uwagę przy wyborze olejów do analizy.
W skrócie raczej analizy "nowych formulacji/trendów" oraz takich, które są szerokowo stosowane a mniej olejów klas odchodzących powoli do lamusa, jak też takich na tyle drogich, że mało kto je kupi.
 
To jest ciekawa propozycja. Trzeba by dla niej znaleźć ciekawy format, żeby znowu w kółek takichsamych ICP nie oglądać.

Nowe trendy jak najbardziej, to bardzo ciekawe jak się oleje rozwijają obecnie i jak będą w czasie gdy samochody ich wymagające zaczną znajdować się w mniejszości.

Problem jaki tu widzę: ktoś to musi robić 😀
 
Jeżeli nie możemy pozwolić sobie na skupienie się nad wiedza specjalistyczną, bo musieli byśmy mieć na forum więcej użytkowników jak @wlyszkow @poziom1989, @TomNJ, @Pedros, czy ogólnie ludzi nie tyle stricte z branży olejowej, co również chemicznej, co biorąc pod uwagę niszę forum, nie będzie sprawą prostą.
Analizy rzędu 2000 zł to również raczej sporadyczne akcje, bo to po prostu dużo pieniążków. Ewentualnie możemy pomyśleć nad zmianą regulaminu poddawanych głosowaniom olejów, na taki, który proponował kiedyś @ozzy1979. Czyli, pada propozycja oleju, na który zagłosowało 20 osób, zakładamy zbiórkę, po tygodniu nie osiągając pełnej kwoty dzielimy to co brakuje pomiędzy głosujących, żeby po prostu nie ciągnąć zbiórek w nieskończoność.

Jako, że nie mamy łatwego dostępu do specjalistycznej wiedzy na temat chemii smarnej, nie mamy również nieskończonych zasobów finansowych, ale mamy za to @wlyszkow i dostęp do podstawowych analiz UOA w rozsądnych pieniądzach. Możemy pójść w stronę pewnego rodzaju bazy UOA. Mamy VOA wielu olejów, z których korzystają użytkownicy, robiąc nowe mogli byśmy robić ICP, poszerzając ewentualnie o NOACK, temp. płynięcia dla chętnych, ale skupić się na gromadzeniu UOA olejów. 1,2,3 analizy nic nam nie powiedzą, ale 10,20,30 UOA danego oleju, eksploatowanego w różnych silnikach, różnych warunkach, jak najbardziej, moim zdaniem, dało by obraz jakości oleju. Wtedy skupili byśmy się na tym, co stosują nasi użytkownicy i może obudziło by to chęć do eksperenowania tychże z różnymi olejami.

[edit]
Żeby nie było, osobiście zobowiązuję się robić analizy swoich olejów co 5.000km, zbliża mi się tyle na ProDS F (od przeprowadzki 90% czasu jeżdżę rowerem) i takaż analiza również się pojawi. Myślę, że to dobry sposób, będący realnie w naszym zasięgu, do rzetelnej oceny jakości olejów.
[/edit]
 
Last edited:
If there is a strong interest in knowing the base oil composition, gas chromatography can often identify the base oils and show approximately how much of each. It can be useful in showing PAOs up to about 8 cSt, as well as POEs, diesters, and ANs. It will also show the mineral oil content but cannot distinguish between the Groups. Two problems with GC are cost and interpretation. I can help with interpretation in many cases.
 
To może i ja dorzucę przysłowiowe trzy grosze. Mam nadzieję, że będzie dużo nowych postów w tematach:

1. Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie. Taki przyjemny temat dla pasjonatów. Istnieje na też na innych forach. Fajny, pod warunkiem, że ze zdjęciami.

2. Zdjęcia otwartych silników. oraz Dyskusje do zdjęć otwartych silników. Super tematy, lubię taką "ginekologię", brakowało tego na polskich forach.

3. Dlaczego stosujemy oleje o niskich lepkościach. Rewelacyjny temat z podstawami wiedzy specjalistycznej. Podejrzewam, że taka wiedza na innych forach ma jeszcze trudniejszą krucjatę. Never give up!

4. Testy olejów. Z racji tego, iż nie dokładam się do nich, nie wypada mi rozwijać tematu, jednak nie mogę się powstrzymać przez pytaniem, dlaczego test na maszynie 4-balls nie cieszy się zainteresowaniem?

5. Temat o akumulatorach i prostownikach. Kilku inżynierów i/lub pasjonatów robi tu (i nie tylko tu) robotę 👍

6. Hamulce. Potrzebny temat o podstawowej rzeczy w aucie.
 
Nie widac, nie słychać. Proponuje pomyśleć o serii filmów na YT .
Omawiajace nowości, rankingi olejow premium, budzetowych, zrobic kika testów i pokazac zestawienia .
Zrobic film wyjaśniający Dlaczego jednak oleje niskoleposciowe nie są tlustą wodą po parowkach .... Może podpisac jakas umowe z hamownią i zrobic kilka testów oleji z rożna lepkoscia polazac straty, różniece w temperaturze
Wiecie kanal na YT daje nowe możliwości, ale i da z czasem finansowanie oraz przybędzie nowych forumowiczów.
Mam na mysli taki kanał motolab , gisc fajnie porownuje opony, dużo opowiada o wlasciwosciach , pomiar twardości .


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Jak przyszłością forum ma być kanał na YT to jak zaraz zrobię sudo rm -rf * na katalogu z forum :p
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top