• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

PSA 2.0 HDI 109KM FAP

adrian81743

Użytkownik
Samochód
Peugeot 406 FL 2.0 HDI 109KM (DW10ATED)
Marka samochodu
Peugeot 406
Budżet/ile litrów
160 5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 HDI 109KM FAP (DW10ATED)
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
BRAK
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Ineo ECS 5W30
Chciałem zapytać, co byście polecili do ww. silnika.
Myslalem może nad Mobilem 1 ESP 5w30 lub Shell Helix Ultra ECT C3 5W30 + ar9100
Jeżdżę większość trasy 250km+- ale miasto też się zdarza
A olej zmieniam co 10tyś. Pozdro :)
 
Last edited:
Ile oleju CI pobiera?
Z tego co kojarzę, te silniki w znacznej ilości na 10w40 latały.
Jak wszystko jest OK na 5w30, to tym lepiej dla Ciebie, bo silnik zdrowy.
 
Mam auto od roku i wlałem 5w30 totala +ar9100 i na nim nic nie bierze, ale myślałem może o czymś lepszym dlatego założyłem ten temat
 
@adrian81743 używać Totala jak najbardziej, natomiast nie widzę sensu ingerowania w formulację za pomocą jakichś dodatków, co kto lubi rzecz jasna, ale moim zdaniem jest to bez sensu. Jak chcesz wydać trochę więcej kasy przy wymianie oleju, to zamiast Totala wlej Mobil1 ESP i żadnego dodatku Ci nie będzie trzeba na pewno ;)
 
@adrian81743 w moim przypadku ESP się wręcz nawet nie polubił z AR9200, miała być poprawa, a wyszło, że się przegła pałka bo mój TDCi zaczął pracować wyraźnie gorzej, głośniej, bardziej metalicznie. Przed dodaniem AR byłem bardzo z niego zadowolony.
Nie zalewałem wcześniej żadnych dodatków, raz się skusiłem i w moim przypadku ostatni raz.
 
W sieci masz kilka znanych sklepów z olejami z których spokojnie możesz zamówić ten olej. Wątpię żebyś trafił na podróbę w takim sklepie.
 
Lej 5w40, bo pod tę lepkość były te silniki pasowane i do każdego bez FAPa taka właśnie jest wymagana. Różnica polega na tym, że musisz lać mid albo low-SAPS, czyli w tym przypadku C3 zamiast A3/B4. Konkretne propozycje ode mnie:
- Total Ineo C3
- Motul 8100 X-Clean

No chyba, że wyrzucisz FAPa, lub już go nie ma, to możesz lać dowolne 5w40 A3/B4. Sprawdź w VINie czy silnik to RHZ, czy RHS, bo wydaje mi się, że w 2001 w 406 jeszcze nie było FAPa.
 
Back
Top