• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

PSA 2.0 HDI 109KM FAP

adrian81743

Użytkownik
Samochód
Peugeot 406 FL 2.0 HDI 109KM (DW10ATED)
Marka samochodu
Peugeot 406
Budżet/ile litrów
160 5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 HDI 109KM FAP (DW10ATED)
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
BRAK
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Ineo ECS 5W30
Chciałem zapytać, co byście polecili do ww. silnika.
Myslalem może nad Mobilem 1 ESP 5w30 lub Shell Helix Ultra ECT C3 5W30 + ar9100
Jeżdżę większość trasy 250km+- ale miasto też się zdarza
A olej zmieniam co 10tyś. Pozdro :)
 
Last edited:
Jeśli już, to Shell HU ECT C3 5W30, albo HX8 ECT C3. Ostatnio analizując wyniki tych olei, moim zdaniem HX8 jest w tym przypadku ciekawszą opcją.
 
Fakt, zerknąłem sobie do serwisówki, faktycznie zalecanym olejem jest 5W40 lub 10W40, z dopuszczeniem 5W30 od silników wyprodukowanych po 2000 roku. Biorąc pod uwagę fakt, że kolega FAP posiada, można by przypuszczać, że to jest już ten silnik dostosowany do SAE30.

Ewentualnie, jeżeli kolega nie chciał by się w Polskie oleje pchać, to dobrym wyborem, w dobrej cenie, mogą być:
-Eurol Fluence 5W40,
-Gulf Formula ULE 5W40,
tudzież zostając u Francuzów:
-Total Quartz Ineo C3 5W40,
-Motul 8100 X-Clean 5W40.

A jako, że to jest już archaiczny silnik, w zupełności wystarczającym dla niego był by np. Lotos Aurum C3 5W40, czy Synthetic Turbodiesel 5W40, tym bardziej, że samochód lata głównie trasy i olej ma tam eldorado.
Lotosy są zarówno przez nas, jak i przez Rosjan dobrze obadane i dużym ich plusem jest na pewno fakt, że w swoich klasach lepkościowych, praktycznie każdy ma jeden z lepszych wskaźników CCS, i zazwyczaj niższą niż deklarowana temperaturę płynięcia i wysoką temp. zapłonu, co tylko świadczy o solidnych bazach, na jakich Lotos tworzy oleum.
 
Masz 5w40 C3 Magneti Marelli który jest robiony przez Shella. Ale nie ma żadnych badań tego oleju.
 
Ponawiam prośbę o zweryfikowanie VINu - 6-7-8 znak to kod silnika. RHS to FAP, RHZ to bezFAP. Będzie zdecydowanie łatwiej.

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
 
każdy będzie równie sensowny, nie wiem wybierz które opakowanie ci się najbardziej podoba xd

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
 
Back
Top