• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Qualitium c3 10w30

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Bardzo ciekawy olej, c3 i do tego mało spotykana lepkość w Polsce.
Szkoda że nie ma nadal w sprzedaży.
 
W sumie to do kosiarki bym tego nawet nie wlał. A Właśnie wczoraj kupiłem Specola Golda 5w40 za 56 zł za 4 litry 😜
 
Bo nazwa zła? Czy co?
 
Jak to przyjmą "miłośnicy" olejów opartych na PAO i tylko takich ... !

PS
Tak sobie myślę, że warto by tą oliwę wziąć do analizy choćby ze względu na to, że jest oparta o mineralne oleje bazowe, które już dzisiaj praktycznie nie funkcjonują w PCMO.
 
choćby ze względu na to, że jest oparta o mineralne oleje bazowe, które już dzisiaj praktycznie nie funkcjonują w PCMO.
No jakoś sobie muszą radzić. Cena się z czegoś musi brać. Ciekaw jestem, na jakim przepisie się opierali i co tam "modyfikowali". Żeby nie było, nic nie mam do olejów GR I i II, po prostu kompletnie nie mam zaufania do takich producentów.
 
Mozna by analizę zrobić, lecz nie ma go w sprzedaży 😅
 
Myślę, że to produkt z myślą o eksporcie, ale... olej mineralny do nowoczesnego diesla :/ ? Zwykle oleje "kosiarkowe" mają duży noack. Chemnaft lubi takie "formulacje" nie wiadomo do czego. Zamiast skupić się na kilku solidnych produktach, tworzą jakieś dziwne potworki.

Wiem! To na pewno powstało z myślą o starych Hondach (10W30 jak znalazł), które jak się załącza vtec rzygają olejem przez wydech. Dlatego C3, aby środowisko mniej ucierpiało i wycięty kat się nie zapchał 😬
 
A ja widzę zastosowanie tego oleju, jest takie samo jak auruma 10W40.

Floty, floty i jeszcze raz floty.

Tani a C3 więc nie powinien tak źle na DPF działać (o ile faktycznie jest C3)

No i niższa lepkość letnia dla nowoczesnych silników, a że zimowa wysoka - trudno 🤠🤠🤠
 
Tani a C3 więc nie powinien tak że na DPF działać (o ile faktycznie jest C3)
Jak silnik bierze olej, to nic nie pomoże na DPF i nie ma znaczenia na czym jeździsz.
 
No i niższa lepkość letnia dla nowoczesnych silników, a że zimowa wysoka - trudno
A co to ma do rzeczy? Jak ktoś planuje użytkować samochód w rejonach Nowosybirska, czy Jakucji, to pewnie postawi na 0W30. Formulacje 10W30 są bardzo interesujące i śmiało można z nich korzystać.
 
Dlatego mówię że w polskich flotach spisze się bardzo dobrze.
Przypominam że chociażby TSI EA211 Volkswagena mają dopuszczone 10W40 😁
 
Niekoniecznie wyłącznie floty. Do cywilnego zastosowania też się super nada taka formulacja.
 
Formulacje 10W30 są bardzo interesujące i śmiało można z nich korzystać.
Znowu robimy offtopic ale masz rację 🤓
Od dawna chodzi mi po głowie petro-canada 10W30 do Volvo.
Mniejsza różnica lepkości, mniej wiskozatorów które też mają wady.
Dlaczego w USA robią takie oleje jak 5W20 czy właśnie 10W30...
 
Szkoda, że producenci nie mają swoich sklepów, gdzie byłyby dostępne na zamówienie wszystkie produkty z ich oferty z całego świata. Dałoby to dostęp do ciekawych formulacji.
 
URL unfurl="true"]https://www.chemnaft.com/uncategorized/nowy-produkt-olej-qualitium-c3-10w-30/[/URL]
Bardzo ciekawy olej, c3 i do tego mało spotykana lepkość w Polsce.
Szkoda że nie ma nadal w sprzedaży.
Sedno:
Czy w dobie łagodnych zim warto przepłacać?

Takie 5w30 bez sciemy :cool:

Pozdrawiam!
 
Lepkość 10W30 nie jest niczym złym. Mam taką w Renacie, a olej po zamrożeniu wyglądał i pływał super jak na 10W , a może i lepiej jak taki jeden 5W30 ;)
 
Back
Top