• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Quazar vs. Synthetic vs. Aurum

wszystko o produkatach Lotos
Akurat BP Visco 7000 5W30 ma aprobatę.

Ale panowie " do brzegu" do tematu lotosa 😉
 
A mnię to dziwi że polacy nie mogą kupić całej oferty swojej rodzimej produkcji. Chyba nigdzie w europie tak nie ma. Można kupić topowe produkty czy to motula czy castrola czy innych a lotosa ani orlenu już nie. Trochę dziwna to polityka. Może jako forum możnaby było wystosować pismo do lotosu i orlenu z zapytaniem o różnicę między seriami produktów i o dostępność topowych lini quazar i orlen pro?
 
Może jako forum możnaby było wystosować pismo do lotosu i orlenu z zapytaniem o różnicę między seriami produktów i o dostępność topowych lini quazar i orlen pro?
Ależ już to zrobiłem prywatnie. Na razie bez wnikania w szczegóły. Linia Quazar to oleje dedykowane dla ASO, ich bezpośrednimi odpowiednikami pogwarancyjnymi są oleje z serii Synthetic. Stawkę zamyka seria Aurum. Ale zależność wygląda tak: Quazar=Synthetic>Aurum.

W Orlenie masz serię ME Pro dedykowaną ASO i po prostu ME, gdzie tutaj Pro mają jednak trochę inny pakiet dodatków.
 
Prawdopodobnie jak mogliśmy kupować to nie kupowaliśmy. Mam tu na myśli quazar. Może dlatego Lotos stworzył dla nas serię Aurum.
 
Prawdopodobnie nie było zbytu na Quazary. To nie są tanie oleje, a wiadomo że jak Polak ma zapłacić więcej za produkt rodzimy i zagraniczny to w większości wybierze zagraniczny.

Orlen Pro dla odmiany są w miarę bezproblemowo dostępne na stacjach Orlen. Z tym że kosztują chore pieniądze.
 
Na stacji benzynowej kupuje się głównie olej na dolewkę w kryzysowej sytuacji.
 
@Grzesiek520 Dla mnie to szczyt bezsensu żeby olej na stacjach tyle kosztował. Lotos czy Orlen sprzedają go u siebie i powinien być w normalnych cenach. Chętnie bym łał polskie oliwy ale jeśli producenci mają takie podejście to wolę dać zarobić zagranicznym którzy starają się na tyle że reklamują swoje produkty.
 
Tyle kosztuje bo jesteś w potrzebie. Jak wszystko na stacjach poza paliwem. Zobaczcie ile kosztują płyny do spryskiwaczy.
 
Nie byłoby problemu gdyby oleje były także dostępne w dystrybucji poza stacjami a tak niestety nie jest. Patriotyzm patriotyzmem ale ostatecznym kryrerium jest cena i trochę dostępność. Jak mam szukać olej orlenu czy lotosa i jezdzić za nim po całym mieście żeby kupić w normalnej cenie to wybiorę elfa albo totala które są takiej samej jakości dostępne we wszystkich sklepach a i często nawet tańsze.
 
Po ostatnich podwyżkach cen olejów w dwóch dużych hurtowniach motoryzacyjnych na równi z Lotosem mam Texaco, a taniej Totala, gdzie obie marki posiadają zazwyczaj więcej norm i aprobat, niż Lotos. Biorę zagranicznych producentów, bo cena to jedno, a tłumaczenie klientom, że Lotos jest dobry to drugie.
 
Nie byłoby problemu gdyby oleje były także dostępne w dystrybucji poza stacjami a tak niestety nie jest. Patriotyzm patriotyzmem ale ostatecznym kryrerium jest cena i trochę dostępność. Jak mam szukać olej orlenu czy lotosa i jezdzić za nim po całym mieście żeby kupić w normalnej cenie to wybiorę elfa albo totala które są takiej samej jakości dostępne we wszystkich sklepach a i często nawet tańsze.
Można kupić w necie
 
Oczywiście że można tylko czy każdy tak zrobi? Większość ludzi oleje kupuje stacjonarnie lub w warsztacie gdzie wymienia. Nie bez powodu Castrol Mobil czy Motul są tak popularne.
 
Po ostatnich podwyżkach
Zgadzam się, Lotos przestał być konkurencyjny cenowo, można powiedzieć, że zrównał się z konkurencją w swoim przedziale.
Ja w cenie Synthetica A5/B5 mam np. Texaco Energy, Motorcrafta XR Synth, w sumie w granicach tych 20 zł więcej, dostanę i Motula 8100 ECO-nergy, Shella AF, czy Valvo SynPower FE.
Także prawdę mówiąc, chcąc uparcie szukać czegoś poniżej tych 120 zł/5l trzeba by iść w Specola, albo Auruma.
 
Jak dla mnie to niech lotos czy orlen kosztuje nawet tyle samo co zachodnia konkurencja w koncu to podobna półka jakościowa. Problem się robi gdy nie mogę sobie go od tak kupić w sklepie czy IC. A i cena potrafi być czasem wyższa niż odpowiednika z zachodu.
 
W mojej okolicy z dostępnością Syntheticów nie ma większego problemu, gorzej jest z Aurumami. Generalnie kolega pracujący w hurtowni mającej Lotosa na półkach, mówi że ten o konkurencyjność nie ma się co martwić, bo to jedne z lepiej schodzących u nich olei :).
 
@Przemoch to , że jedno Aso pozwala stosować oleje bez oficjalnych aprobat nie znaczy, że są i takie a i pewnue większość Aso , że w razie awarii czy jakiej kolwiek usterki jednostki napędowej czy systemu recyrkylacji i oczyszczania spalin jeśli, ktore w razie stwierdxenua zalewania oleju bez oficjalnej aprobaty wypną się na klijenta unieważniając gwarancje. Zresztą sam byłem świadkiem jak serwis Opla nie wlał do silnika oleju bez oficjalnej aprobaty gm mimo napisu, że olej spełnia wymagania Gm... chyba ,że klijent śwuadomie rezygnuje z gwarancji.także różnie z tym bywa.
Ja mówię jak jest w VW. Serwisuje w różnych aso i każde używa najtańszych opcji oleju z normą a nie aprobatą .w książce serwisowej również jest wyraźnie napisane że olej musi spełniać normę i tylko tyle o aprobacie nie ma wzmianki.
 
Do poczytania:

 
Orlen Pro dla odmiany są w miarę bezproblemowo dostępne na stacjach Orlen. Z tym że kosztują chore pieniądze.
To jest specjalny program ochrony marży dla serwisów. Tak samo jak Quazar -nie doszukiwałbym się nadzwyczajnych właściwości. Oczywiście pełen „compliance” z wymogami właściciela marki serwisu to najistotniejsza kwestia z punktu widzenia zabezpieczenia prawnego i za to się płaci.
 
Akurat dzisiaj widziałem na stacji: Orlen Pro 0w20 hybrid 69,90 zł za 1 litr, Orelen Pro 0w30 New za 64,90 zł 1 litr
 
Back
Top