• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Różne oleje, i ich wpływ na pobór

B32

Użytkownik
Samochód
Audi 2.4 V6
Witam. Czy to prawda ze pobór oleju zależy od zastosowanego oleju? Dużo jest takich informacji na forach, np na motulu miałem tyle i tyle, a na valvoline pobór spadł o połowę czy to tak działa? Sugerując się tym, czy teoretycznie powinien spaść pobór po zastosowaniu np meguin super leichtlauf 5w40?
 
Niestety to nie takie proste pytanie, bo pobor oleju zalezy od wielu czynnikow miedzy innymi konstrukcji silnika, stylu jazdy, zastosowanych baz olejowych w oleju, pakietu dodatkow.
Post automatically merged:

Rowniez czesto po przejsciu z oleju HC na PAO, pobor poczatkowo rosnie... sam to moge potwierdzic, poczatkowo wlalem przez pierwsze ok. 2 tys km ponad 1 litr!
 
Last edited by a moderator:
Na forach co jakis czas sie czyta o podobnych zjawiskach. Wedlug mojej teorii to po prostu oleje bazujace na PAO z dodatkiem komponentow polarnych (produkty spalania same w sobie sie rozpuszczaja i nie odkladaja sie na metalowych elementach) spalaja sie po prostu czysto w porownianiu z HC itp. Ponizej mala informacja odnosnie stabilnosci termicznej oraz takie male porownanie tlokow na oleju HC i PAO. Wedlug teorii PAO jest stabilne w przedziale ca. 250°C- ca. 350°C, a takie temperatury moga dochodzic w okolicach piescieni na tlokach. Nastepnie po przejsciu z oleju HC na PAO, te rejony tzn. depozyty samoczynnie sie "wypala" i pozostanie czyste miejsce pracy, dlatego poczatkowo pobor oleju rosnie, a nastepnie sie stabilizuje.
page_16.jpg

untitled_3.jpg
untitled_2.jpg
 
Last edited by a moderator:
@murgos taki jest polarny charakter estrow, OSP, czy AN itd. dzialaja w pewnym stopniu jak detergenty. Do tego rowniez jest istotny punkt anilinowy, tutaj goruja OSP. Dlatego silniki pozostaja czyste.
 
Racja. Mechanizm działania surfaktantów nie jest mi obcy.
Zaintrygowało mnie sformułowanie jakiego użyłeś.
Wydaje mi się, że rozumiem do czego zmierzałeś.
 
Tak, dlatego staram sie to opisywac na chlopski rozum.
 
Czy to prawda ze pobór oleju zależy od zastosowanego oleju? Dużo jest takich informacji na forach, np na motulu miałem tyle i tyle, a na valvoline pobór spadł o połowę czy to tak działa?
Trudne pytanie. Każdy silnik jest inny. Dużo, bardzo dużo zależy od tego, jak był traktowany wczesniej, na czym jeżdżony, jaki był charakter i interwały zmiany oleju. Dużo też zalezy, czy ktoś jeździł wcześniej na właściwych lepkościach. To nie jest wszystko takie jednoznaczne i nie ma jasnej i klarownej odpowiedzi na to pytanie.
 
... po przejsciu z oleju HC na PAO,
...
poczatkowo pobor oleju rosnie, a nastepnie sie stabilizuje.
A nie jest tak, że oleje PAO po prostu są spalane, bo HC "zakleiło" pierścienie, po czym olej "płuka osady" i trochę pobór się zmniejsza?
Generalnie, im silnik bardziej zużyty, tym większy pobór?
Ja mam zaledwie 1000km na R i nawet najmniejszego poboru nie zauważyłem na bagnecie. To samo @mati na amsoilu.
 
@SACZI Spalane ? Jak juz powyzej napisalem, chodzi o to, ze w takim otoczeniu PAO pozostawia bardzo mala ilosc depozytow. A te depozyty, ktore "zakleily" pierscienie olejowe z biegiem czasu sie wypala i po pewnym czasie bedzie znacznie czysciej, dlatego poczatkowo spalanie oleju rosnie.
 
No właśnie, "PAO myje" depozyty po HC, pierścienie "puszczają" i silnik przestaje "brać olej"?
Bardziej łopatologicznie nie potrafię (bo po prostu nie rozumiem mechanizmu).
 
To jest jak juz opisalem, moja teoria, dobrze, ze dales PAO w cudzyslowiu. Bo PAO w rzeczywistosci ma bardzo niska polarnosc, co prowadzi do wysokiego punktu anilinowego (dodatki, zanieczyszczenia rozpuszczaja sie sie bardzo zle) dlatego do olejow PAO dodaje sie mala ilosc estrow itp.

Lecz na ilosc depozytow wplywaja takze antyoksydanty.
 
No właśnie, "PAO myje" depozyty po HC, pierścienie "puszczają" i silnik przestaje "brać olej"?
Bardziej łopatologicznie nie potrafię (bo po prostu nie rozumiem mechanizmu).
Saczi może się mylę ale widziałeś struktura olei pao ,ester nawet gtl ma równe cząsteczki [tak jak różnej średnicy kuleczki między częściami trącymi] i te cząsteczki nie równe powodują większe tarcie spalają się w części , te równe wytrzymują więcej po prostu mają gładko , dla ciekawości dla Ciebie Saczi z forum hondy Grzechu już zaczyna docenia oleje niskolep , Rambo cicho , wejdż wolnośc słowa.
 
Nastepnie po przejsciu z oleju HC na PAO, te rejony tzn. depozyty samoczynnie sie "wypala" i pozostanie czyste miejsce pracy, dlatego poczatkowo pobor oleju rosnie, a nastepnie sie stabilizuje.
U mnie też jest to zjawisko. załałem tego meguina, i znika w oczach :/ mam nadzieje że to minie. Zrobiłem 400km, i ubyło prawie 0,5l
 
Niestety u mnie na poczatku bylo podobnie. Tak wygladal Meguin po 500 km:

Przejechalem prawie 6k na nim, wymienilem konczac plukanka, odessalem i jeszcze dodatkowo odkrecilem dla pewnosci srube spustowa po ok. godzinie, wylecialo zapewne z magistrali reszta ca. 100 ml. Teraz bede obserwowac.
 
Last edited by a moderator:
Przed wymianą zrobiłem płukanke od @wlyszkow , godzine działała, w tym 20 minut na podwyzszonych obrotach. Więc co teraz ten meguin robi że tak się zwiększył pobór?
 
A Ty myślisz, że szybkie płukanie usunie wszystko?
 
Back
Top