• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Różne oleje, i ich wpływ na pobór

Efekt przejścia z HC na PAO, chociaż ja nie powiem po przejsciu z HC na PAO ubytek na 9kkm mam koło 400ml ale to widocznie efekt wymiany uszczelniaczy zaworowych, a wcześniej jeszcze jazda przez ca. 4kkm na AR2300 i płukanka
 
przez 6000km dolane około 1200ml. Po przejechaniu 1100km od dolewki, wyraźny ubytek na bagnecie.
 
Ale nie wiadomo jak wygladaja rowki pierscieniowe... U mnie ogolnie bylo dosc depozytow w silniku, szczegolnie widoczne od gory po odkreceniu korka wlewu oleju. Obserwuj dalej, jak sie nie ustabilizuje, to pozostanie tylko remont. Takie oleje "plucza" z reguly lepiej, dlatego poczatkowo spalanie rosnie, ale to juz zostalo wyjasnione.
 
A przejscie z 5W40 na 10W40 nie zmniejszy poboru? czy szkoda silnika?
 
w 20 letnim aucie nie usmiecha mi się robić kosztownego remontu, ktory bedzie pewnie drozszy, bo to V6 :) taniej juz chyba wyjdzie dolewac ten olej
Post automatically merged:

Chcialbym chociaz zmniejszyć ten pobór :)
 
Juz nie bede uwzglednial roznic pomiedzy SAE 5W-40 a 10W-40. Ale jak juz napisalem, obserwuj dalej. To, ze Ci pobor wzrosl po przejsciu na tego typu olej to w wielu przypadkach normalne zjawisko.
 
Ale jak juz napisalem, obserwuj dalej. To, ze Ci pobor wzrosl po przejsciu na tego typu olej to w wielu przypadkach normalne zjawisko.
Obyś miał racje :) przydały by mu sie teraz dluzsze odcinki? bo jeżdze raczej w koło komina tzn do pracy 8km w jedną strone, i cos tam po miescie
 
To moze byc wskazane. Zgodnie z moimi obserwacjami, ten proces moze potrwac, niestety nawet do kilku tysiecy km.
 
Po wymianie wlałem tez ceratec :) mam nadzieje ze źle nie postąpiłem?
 
Po wymianie wlałem tez ceratec
pytanie - po co?

Przejście na 10W40 może tylko pogorszyć sprawę, zwiększanie lepkości w przypadku poboru oleju, to mit o którym było już pisane na forum dziesiątki razy. Jeśli pobór na PAO nie ustanie, tylko będzie nadal bardzo duży, to znaczy, że mamy już przypadek jakiegoś problemu natury mechanicznej i olej nic już nam tutaj nie zmieni. W takim wypadku, najtańsze, co jest zgodne z lepkością i dolewki. Interwały max 10 tysięcy i tyle.
 
Tak dla podkreslenia, to pomiedzy SAE 5W-40 a 10W-40, mamy bardzo zlizone oleje pod katem klasy lepkosci (biorac pod uwage lepkosc w 100°C), roznica jest w mieszaninie olejow bazowych oraz zawartosci wiskozatora.
 
B32
w tym 20 minut na podwyzszonych obrotach
Płukanie silnika na wyższych obrotach to proszenie się o kłopoty, taka płukanka "zmienia właściwości filmu olejowego" osłabia go po prostu i dlatego na puszce masz jak byk napisane stosować 10-15 minut na wolnych obrotach także gdy dajesz mu troszkę obrotów możesz wyrządzić więcej złego niż dobrego bo paneweczki dostają po dupie przy takich operacjach. Raczej unikaj takich praktyk jak nie chcesz przyśpieszyć drastycznie zużycia elementów pracujących.
 
Tak sobie pomyślałem, co się dzieje z tymi 300ml cerateca co wlalem do auta? Może to te brakujące 300ml oleju 😅
 
Powiedzcie mi panowie z czego moze wynikac zwiększone zużycie oleju na specolu wlasnie?
Obecnie dla testu wolałem hx7 I zużycie jest zauważalnie niższe a przecież to również HC?
 
Być może to tylko chwilowe, a po pewnym czasie się ustabilizuje. Obserwuj.
 
Back
Top