• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Różnice w temperaturach w zależności od rodzaju oleju.

Ale nad czym tu myśleć? Nad "badaniem" ciepła właściwego olejów w próbówce? No i?
 
Jako amator widziałby tu, przy zastosowaniu w silnikach o lekkich blokach i wydajnych układach chłodzenia i transportu oleju, przewagę olejów o niskich lepkościach, które szybciej potrafią odebrać cięło z newralgicznych miejsc a więc schłodzić dane miejsce :)
Pewnie w starych, żeliwnych konstrukcjach ma to mniejsze znacznie bo bezwładności termiczna jest większa.
 
Stare, żeliwne konstrukcje miały zalecenie 10W30...
 
Tutaj jako laik mam pytanie. W momencie, gdy w silniku temp. oleju 5w40 wynosi powiedzmy 100 stopni, to oleju o niższej lepkości, dajmy na to 5W30 będzie wynosić prawdopodobnie więcej. Wynika z tego, że 5W40 gorzej odprowadza ciepło, czy w związku z tym, że ma wyższą lepkość nie doprowadza do powstania wyższej temp. w silniku i tym samym nie musi odprowadzać więcej ciepła?
 
Ogólnie to piszą, że olej o niższej lepkości ma lepsze "flow" lepiej odbiera ciepło i łapie mniejszą temperaturę? Tylko czy na pewno to nie wiem. W obecnej Reni mam olej 5W30 o obniżonym HTHS. W poprzedniej miałem 10W30 z normalnym hths czyli ok 3.5. W obecnej na moje oko znacznie chętniej pokazuje temperaturę 120st. Praktycznie podczas jazdy z pełnym ładunkiem jest taka temperatura oleju. W poprzedniej normą było 110st. Skok na wyświetlaczu mam co 10st. Jeszcze ze 20kkm i zrobię UOA zobaczymy co wyjdzie

Różnica jest jeszcze taka , że tu mam dwie turbiny i cisnienie oleju 2.4bar. Poprzednio jedna turbina i cisnienie 3.0bar więc nie wszystko mogę zrobić na różnicę lepkości
 
Last edited:
lepiej odbiera ciepło i łapie mniejszą temperaturę
Jak dla mnie to by się wykluczało. Skoro lepiej odbiera ciepło, to właśnie sam się bardziej nagrzewa, by elementy, które chłodzi nagrzewały się mniej.

Tyle że u Ciebie nie tylko olej, ale warunki w silniku się zmieniły, więc ciężko wyciągać wnioski o samym oleju.
 
Back
Top