• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol FDS 5W30 USVO 9400 km Focus MK2 1.6 TDCi

Czyli w takim razie robienie takich testów jest bez sensu.
Jasne, że mają sens. Np warto sprawdzić czy olej podlewany jest paliwem.
Większy sens takich analiz to zrobienie kilku w tym samym interwale, co kilka tys km. Żeby sprawdzić ile olej wytrzyma. Porównywanie analiz w tym przypadku to rozrywka. Ale widzimy , że jakość, 'lepszość" oleju nie ma znaczenia w cywilnym zastosowaniu. Gdyby analizy nie było to g... byśmy wiedzieli/widzieli ;)
 
Ale np. to że na jednym oleju było więcej żelaza niż na poprzednim też wcale nie znaczy że olej się lepiej spisał. Przynajmniej @TomNJ tak pisał:
"UOAs only see wear metals in a certain particle size range, so thinking an oil showing 10 ppm of iron is "better" than one showing 20 ppm iron is not scientific, and does not address other outside factors such as abrasive dirt from a bad air filter."
 
to że na jednym oleju było więcej żelaza niż na poprzednim też wcale nie znaczy że olej się lepiej spisał.

To "dość logiczne". Powinieneś napisać biorąc pod uwagę co cytujesz. Ewentualnie ja źle coś rozumiem z tego co piszesz.
to że na jednym oleju było więcej żelaza niż na poprzednim też wcale nie znaczy że olej się gorzej spisał.
 
Tom ma fajne wypowiedzi moja ulubiona to ta gdzie napisał, że test 4balls nadaje się do testowania oleju smarującego 4 kulki czy jakoś tak 😁
 
@wlyszkow, czy własności dyspersyjne olejów mogą się tak drastycznie różnić, jak w przypadku analizowanego tutaj Ravenola i przywołanego Fanfaro?
No i czy ww własności dotyczą żelaza i metali zużyciowych.
Tu raczej nie jest kwestia tych właściwości. Nitracja oleju vs poprzednik sporo się różni a to przedmuchy i wpływ gazów spalania na olej, może do sprawdzenia EGR, sadzy także sporo chociaż nie ma zalewania paliwem. Chrom pokazuje problem z pierścieniami i możliwe, że w tym silniku nie da się stosować oleju w dolnych poziomach lepkości 5W30 w ogóle, niezależnie od ceny
 
Więc skoro to nie olej, potwierdziłeś moje podejrzenia, że silnik może mieć już dość.
Następy olej to A3/B4 5w40?
 
Najpierw bym się zajął dymieniem/sadzą (może wtryski, EGR, wypłukanie silnika) i nitrowaniem oleju, to niszczy każdy olej.
 
No to grubo ...
Przed zmianą oleju można zacząć płukanie silnika.
To dobry moment na sprawdzenia, czy ten silnik wystarczy "aspirynka" żeby powrócił do normalnej kondycji, czy wymagany "przeszczep".
 
Autko kręci się po mieście 10tys km w roku. Nawet jeśli motor nie jest w najlepszej kondycji to o jakim przeszczepie mowa.
 
@soszo, powinienem napisać "operacja na otwartym sercu", czyli grubsza ingerencja w silnik.
Chodzi o to, czy wystarczy płukanie silnika i ewentualnie oczyszczenie EGR.

Jak nie, to do regeneracji idą wtryski i pewnie pierścienie. A z pierścieniami zapewne nowe tłoki.
No i nie wiadomo w jakim stanie są gładzie cylindryczne.
A to już się w Focusie MK2 nie opłaci.
 
Autko kręci się po mieście 10tys km w roku. Nawet jeśli motor nie jest w najlepszej kondycji to o jakim przeszczepie mowa.
Dokładnie. Ja bym skrócił interwały. Ewidentnie prawie 400 godzin w mieście to za dużo dla tego samochodu. Zrobiłbym analizę po 250 godzinach i zobaczył co pokaże, tym bardziej, że autor nie zgłasza żadnych problemów z motorem.
 
Jest tylko krótki, łączący wałki.
 
Widzę, że remont kapitalny już zaplanowany 😱;)
Auto jeździ normalnie lato, zima bez zająknięcia.
EGR wymieniony na nowy przy około 200 tys. nie sprawia kłopotów.
Przed Ravenol'em wypalony zbiornik z AR9400 i wypłukany Oilem.
Na codzień nie dymi jeśli się go nie dusi do deski. Tym bardziej, że sporo jeździł na dodatkach do paliwa (LC+ itp.) co też przekładało sie na zmniejszenie dymienia przy mocym przyduszenu.
Właściwie tak na codzień to funkcjonuje jak przy 150 tys.odkąd go mam.
 
Jedno co możesz zrobić to jak napisał @RKR75 skrócić interwał do jakiś 7500km.
 
Ciężko dyskutować z tymi liczbami. Wzrost jest znaczny.
Pytanie jak bardzo poważne są to poziomy i wartość ich wzrostu interwał/interwał.
I jak to się ma w kontekście oleju.
Czy nie powinno ubyć więcej oleju w trakcie interwału?
Czy może być tak, że Ravenol np. lepiej zawiesza zanieczyszczenia?
 
A o co ja pytałem @wlyszkow ?
I co odpisał?

Poziomy fe i cr nie są niepokojące. Bardziej mnie zastanawia skokowy wzrost ilości metali zuzyciowych w oleju.
 
Poziom fe może wynikać z wzrostu przebiegu który przejechał łańcuszek rozrządu = wzrostu jego wyeksploatowania.

Co do chromu, to wzrost jest o 3 ppm o ile się nie mylę z 2 na 5.
Być może poprostu zużycie eksploatacyjne silnika i tyle.
 
Back
Top