• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol FO 5w30

no juz kupilem nowy taxaco energy 5w30 dla bezpieczenstwa dzis zlewam....
2k zrobilem na nim niestety :/
 
@Adam, tego Fe jest za dużo.
Przyglądnij się olejowi, może coś w bańce zobaczysz (o ile to nie są zanieczyszczenia "atomowe").

Ja właśnie mam dylemat, czy słać swojego DXG do Polarisa, czy potraktować to jako faktycznie zanieczyszczenie z serwisu.
Mi wlewali olej z bańki, bo nawet "Doradca" mówił, że się strasznie niewygodnie olej wlewa.
Samochód był 45 min na warsztacie.
 
wsumie to chyba dobry pomysl to bedzie pierwsza plukanka w moim aucie...
Niestety nie ma pewnosci co jest przyczyna. Jeszcze dzis musze wyslac numery seryjne ravenolowi ale to raczej nic nie da - nie sadze zeby napisali ze to jakas zanieczyszczona partia u nich...
 
Polaris słynie z tego, ze oznacza np. dodatek Wolframu jako Nikiel w analizie więc może Ravenol zastosował jakiś dodatek, który analiza w Polarisie wykazała jako Fe?
 
Dla mnie Fe oznacza Fe, byly przypadki, ze w niektorych olejach byl wydoczny Al, ale to minimalna ilosc oraz z powodu bardzo bogatego pakietu dodatkow. A nie jak tutaj ponad >200 ppm Fe...Probka ewidentnie zanieczyszczona.
 
Dla mnie W też oznacza W, a nie Ni dlatego zapytałem o taką ewentualność.
 
W Blackstone Labs też pokazywali nikiel gdzie był wolfram w oleju
 
Poziom Ni w niektórych lab nie oznacza że jest tyle wolframu to jest tylko pewne odbicie i wynika z innej kalibracji. Nie ma to nic wspólnego z zelazem. Tego samego dnia inne próbki pokazywały niskie albo brak żelaza więc to nie wina lab.
 
No dlatego też pytam jako analogia do wyników Wolframu i Niklu

Ale Polaris w ogole nie wyznacza tego pierwiastka, tutaj problem.

Wiec równie dobrze może nie wyznaczać innego dlatego zapytałem, a nie stwierdziłem, ze być może bledne oznaczenie, któregoś ze skałdników :)
 
@Plywak wiem co masz na mysli, ale rozcienczona probka idzie do ICP i nastepnie na komputerze otrzymujesz wynik. Dla podkreslenia: Zostala sprawdzona dwukrotnie.
 
Czyli jednak nie wiesz co mam na myśli. Próbkę z wolframem mogli by sprawdzać milion razy ale tak jak pisał wlyszkow z powodu kalibracji sprzętu wolfram maszyna odbiera jako nikiel. Skoro nie istnieje pierwiastek, którego odbicie mogło by zakłócać pomiar Fe to nie było tematu :)
 
Ehh nadal się nie rozumiemy ale nieważne, wlyszkow wyjaśnił temat :)
 
No nie, po prostu nie ma jakiegos dodatku, ktory bylby widoczny jako Fe. Jak na moim przykladzie z Al.
 
I to już mi wyjaśnił włyszkow w pierwszym poście. Myślałem, ze skoro jest pierwiastek jak Wolfram, który maszyna możne oznaczyć jako nikiel to jest pierwiastek, który maszyna może omyłkowo odebrać jako Fe.
 
Po rozmowie z pewnym bardzo mądrym Forumowiczem (nawet nie zdajemy sobie sprawy, jacy ludzie rejestrują się na Forum!), podsunął mi tezę, że zawartość Fe w tym oleju pochodzi z zanieczyszczenia próbki w Polarisie.
Druga możliwość, to zanieczyszczenie w serwisie, ale nawet moim zdaniem, to mało prawdopodobne (warsztat dorzuci "wiór" żelaza, a te byłyby widoczne nawet gołym okiem).
Jak rozwiązać zagadkę?
No najprościej wysłać drugą próbkę tego oleju na analizę pod kątem Fe.
Jak żelazo "zniknie", winnym jest Polaris, jak nie zniknie, to trzeba sprawdzić taki sam olej z innej butelki.
Innego wyjaśnienia nie ma; można sobie gdybać.

Natomiast taka zawartość Fe w oleju nie powinna mieć negatywnego wpływu na pracę silnika, ale robienie UOA z tego oleju mija się z celem.
 
Back
Top