• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

RAVENOL MTF‑4 SAE 70W Kia Sportage

Fabricio

Użytkownik
Samochód
Kia Sportage 1.6 GDI
Czy olej jak w temacie podejdzie do skrzyni kia sportage 1.6 gdi 2016 r. qle, gdzie olej 70W API GL4 wymagany? Ten Ravenol 70W ma API GL4+.
 
Może być jak najbardziej.
 
To jest nowość, więc małe prawdopodobieństwo jest, że ktoś korzystał z tego oleju i Ci go poleci. Ja w swoim Hyundai mam zalany Meguin MTF GT3 70W i nie narzekam. Niektórzy forumowicze zalewali jeszcze Redline MT-LV 70W.
 
Ja bym tam wypróbował gdybym miał zmieniać. Wygląda jakby robimy stricte pod Kia
 
Zgadza się, posiada normy pod kitajskie auta Kia/Hyundai. Jeśli teraz bym zmieniał olej w skrzynce I30 to też bym go wybrał w pierwszej kolejności.
 
Ktoś ma doświadczenia z tym olejem w kia/hyundai?
Ja zalałem do Hyundai'a i10 i nareszcie jest tak jak ma być, tzn. biegi na zimno (szczególnie jedynka) wchodzą tak jak powinny, czyli bez oporu. Auto sprowadzone z niskim przebiegiem dwa lata temu i od początku na zimnym było źle, a poniżej zera ciężko było wbić jedynkę. Wlewałem różne oleje 75W (Castrol, Fuchs) i nic się nie zmieniało, a po wlaniu tego jest OK i na dodatek średnie spalanie od razu spadło.
 
To co podaje Ravenol to nie są specyfikacje, tylko numery części - pod takimi numerami możecie zamówić oryginalny olej. Hyundai/Kia nie mają własnych specyfikacji płynów użytkowych, korzystają z ogólnych (API/ACEA). Więc każdy 70W API GL-4 będzie posiadał "normę" pod nowe skrzynie Kia/Hyundai.
 
Tak ale i tak będę się upierał, że ravenol zrobił go pod Kia/hyundai.
Prawdopodobnie na bazie PAO 5, a nie PAO 6
 
Ja się nie będę upierał, ale wątpię. Po prostu zrobili 70W których jest mało, a rynek na nie będzie się coraz bardziej powiększał bo coraz więcej takich skrzyń będzie pojawiać się na rynku wtórnym.

No i biorąc pod uwagę to, że w specyfikacjach wymieniają nazwę oleju Castrola (BOT 233 LVX) to średnio te robienie pod HK widzę.
 
Admin zawsze musi mieć rację. Ravenol napisał, że zrobili go do skrzyń VAG, a do Kia Hyundai jest tylko przypadkiem również odpowiedni
20230627_213322.jpg
 
Opisu nie czytałem, przemawia przeze mnie wrodzona nieufność do Ravenola.
 
Ja też dopiero teraz przeczytałem opis. Wcześniej tylko przeleciałem TDS. Szkoda , że nigdzie MSDS nie można wygooglać.
 
@soszo - też jestem ciekaw. Znalazłem MSDS BOT 233 którego niby ten olej małpuje i tam są dwa rodzaje PAO plus inne cuda. Czy Ravenol zastosował ten sam przepis to nie mam pojęcia.
 
Już pisałem w swoim temacie spostrzeżenia nt olei do skrzyni i30. Na pewno ravenol polecam
 
Castrol Transmax Manual FE 75W GL-4 to dobry zamiennik dla olei 70W. Lepkość praktycznie taka sama ( według karty technicznej 6,3 cSt w 100 st.C ) , w 40 st.C też się niewiele różni. Można go kupić dwukrotnie taniej, niż wspomniany Meguin czy Ravenol. Oczywiście nikogo nie namawiam, ale jeśli chce ktoś oszczędzić trochę kasy to myślę że śmiało można stosować.
 
No, nie powiedziałbym, że zamiennik...zalałem tego Castrola do Hyundai'a i10 i już w temperaturze 0*C jedynka wchodziła z wieeeelkim trudem, aż do rozgrzania się skrzyni, a po zalaniu Ravenola 70W, nawet przy -15*C żadne opory nie występowały...
A lepkość w 40*C znacząco się różni (32,2 Castrol, 23,04 Ravenol), temperatury płynięcia też (-57 castrol, -72 Ravenol).
 
Last edited by a moderator:
Dziwne że te skrzynie są aż tak wrażliwe na olej. Przecież lepkość jest bardzo podobna, mimo że jak słusznie zwróciłeś uwagę w 40 stopniach odbiega od oryginału. Przecież ten Castrol to i tak jest jak przysłowiowa woda. No i także pełen syntetyk. W większości samochodów nie byłoby żadnego problemu. Musi być jakaś specyficzna konstrukcja tych przekładni.
 
@Oskr5 wrzuciles glupote i zaczynasz teraz obmyślać i szukac problemu z konstrukcji skrzyni🤣🤣🤣
 
Back
Top